تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819666319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از طرح تبعيض آميز كارانه پزشكان/ اختلاف درآمد تا 200 برابر در نظام سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انتقاد از طرح تبعيض آميز كارانه پزشكان/ اختلاف درآمد تا 200 برابر در نظام سلامت
عضو شوراي عالي نظام پرستاري، حذف طرح غيرقانوني كارانه پزشكان را خواسته جامعه پرستاري عنوان كرد و گفت: نظام پرداخت عادلانه بر اساس معيارهايي همچون مدرك، سختي كار، مهارت و... كه منطبق با معيارهاي روز دنياست، بايد جايگزين اين طرح شود.

محمد شريفي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: متاسفانه ساختار حاكم بر وزارت بهداشت و سياستهاي حاكم بر اين وزارتخانه ناكارآمد است و همين موضوع باعث شده تا نظام سلامت در ارائه خدمات به مردم و بيماران دچار مشكل شود.

وي با عنوان اين مطلب كه همه مشكلات وزارت بهداشت پول و بودجه نيست، از عملكرد اين وزارتخانه در مديريت منابع مالي و نيروي انساني انتقاد كرد و افزود: تبعيض در وزارت بهداشت نسبت به ساير وزارتخانه ها، بيداد مي كند. به طوريكه بيشترين ظلم به پرستاران مي شود و جامعه پرستاري، بزرگترين قربانيان نظام سلامت هستند.

دبيركل خانه پرستار، اختلاف پرداختها تا 200 برابر در نظام سلامت را يكي از پيامدهاي تبعيض در وزارت بهداشت دانست و گفت: متاسفانه طرح كارانه پزشكان كه باعث بروز اين اختلاف درآمدها شده است، نه مصوبه دولت و نه مصوبه مجلس شوراي اسلامي را دارد و پرداخت از اين محل، مبناي قانوني ندارد.

شريفي مقدم با عنوان اين مطلب كه بيشترين هزينه هاي وزارت بهداشت صرف پرداخت طرح كارانه پزشكان مي شود، ادامه داد: پرستاران خواستار حذف طرح كارانه هستند. زيرا، جامعه پرستاري كه قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري را دارد و 7 سال از تصويب آن مي گذرد، هنوز چشم انتظار اجرايي شدن آن است. اما طرح كارانه پزشكان كه هيچ پشتوانه قانوني ندارد، اجرا مي شود.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به هزينه هنگفتي كه سالانه صرف پرداخت كارانه پزشكان مي شود، از ضعف مديريتي حاكم بر وزارت بهداشت، دانشگاههاي علوم پزشكي و بيمارستانها انتقاد كرد و افزود: مديريت ناكارآمد بر منابع مالي و نيروي انساني در حوزه سلامت، باعث شده تا ارائه خدمات بهداشتي و درمان به مردم، در بدترين مسير قرار بگيرد و خسارات زيادي را متوجه مردم و نظام سلامت كند.

كد خبر: 2195994

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۰۸:۳۳

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن