تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 25 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1822590907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهی جدید مشاغل شهری؛ ۵۵ مجوز ون‌کافه و کاهش تعداد کیوسک‌ها


واضح آرشیو وب فارسی::

شهرداری تهران در راستای ساماندهی مشاغل شهری و بهبود چهره شهر، اقدامات جدیدی را در پیش گرفته است. صدور ۵۵ مجوز برای فعالیت ون‌کافه‌ها در کنار طرح کاهش تعداد کیوسک‌های مطبوعاتی، از جمله این اقدامات است.



ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تهران؛ از افزایش اجاره تا ممنوعیت فروش دخانیات

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در نشست خبری اخیر خود به تشریح وضعیت کیوسک‌های مطبوعاتی در پایتخت پرداخت. وی در این نشست به موضوعاتی همچون افزایش اجاره بها، ممنوعیت فروش دخانیات، جابه‌جایی کیوسک‌ها و همچنین طرح‌های جدید برای ساماندهی این مشاغل اشاره کرد.

افزایش اجاره بها و محدودیت تعداد کیوسک‌ها

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این نشست مطرح شد، افزایش اجاره بهاء کیوسک‌های مطبوعاتی بود. به گفته بیگی، این افزایش اجاره بها با هدف واقعی‌سازی نرخ‌ها و متناسب‌سازی آن با شرایط اقتصادی صورت گرفته است. همچنین، شورای شهر تهران طرحی را برای کاهش سالانه دو درصدی تعداد این کیوسک‌ها ارائه کرده است.

ممنوعیت فروش دخانیات و نظارت بر فعالیت کیوسک‌ها

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بر ممنوعیت فروش دخانیات در کیوسک‌ها تأکید کرد و اعلام کرد که با وجود اینکه کیوسک‌ها مجوز فروش تنقلات، کتاب و صنایع دستی را دارند، اما تبلیغ و فروش دخانیات در آن‌ها ممنوع است. همچنین، شهرداری بر ایمنی و نظافت کیوسک‌ها نظارت دقیق دارد.

جابه‌جایی کیوسک‌ها و ساماندهی دستفروشان

بیگی به موضوع جابه‌جایی کیوسک‌ها نیز اشاره کرد و گفت که با توجه به تغییر ساختار شهری، امکان جابه‌جایی کیوسک‌ها وجود دارد. همچنین، وی به مشکل دستفروشان در برخی مناطق مانند چهارراه ولیعصر اشاره کرد و گفت که شهرداری در تلاش است تا با اتخاذ رویکردی ترکیبی از برخورد قانونی و ارائه راهکارهای جایگزین، این مشکل را حل کند.

ساماندهی ون‌کافه‌ها و احداث پمپ بنزین‌های کوچک‌مقیاس

در بخش دیگری از این نشست، بیگی به موضوع ساماندهی ون‌کافه‌ها و احداث پمپ بنزین‌های کوچک‌مقیاس پرداخت. وی اعلام کرد که شهرداری برای ساماندهی ون‌کافه‌ها مجوزهایی صادر کرده است و در تلاش است تا فعالیت آن‌ها را در چارچوب قوانین و مقررات ساماندهی کند. همچنین، شهرداری در حال احداث پمپ بنزین‌های کوچک‌مقیاس در مناطق مختلف شهر است تا به نیاز شهروندان به سوخت دسترسی آسان‌تر فراهم کند.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد شهرداری تهران در تلاش است تا با ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی، ون‌کافه‌ها و سایر مشاغل شهری، نظم و انضباط را در شهر برقرار کند و در عین حال به نیازهای شهروندان نیز پاسخ دهد. با این حال، اجرای این طرح‌ها نیازمند همکاری همه جانبه شهروندان، اتحادیه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن