تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823500242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با مشارکت مردم، تهران سبزتر می شود؛ طرح جامع فضای سبز در راه است


واضح آرشیو وب فارسی::

تهران به استقبال آینده‌ای سبزتر می‌رود. طرح جامع فضای سبز که به زودی در شورای شهر به تصویب خواهد رسید، نویدبخش تحولی بزرگ در سیمای سبز پایتخت است. این طرح که با محوریت مشارکت فعال شهروندان تدوین شده، به دنبال ایجاد فضاهای سبز بیشتر، بهبود کیفیت هوا و ارتقای سطح زندگی شهروندان است. با ایجاد خانه‌های محیط زیست و آموزش شهروندان، از سنین کودکی، فرهنگ حفظ محیط زیست نهادینه خواهد شد.



تهران به سوی شهری سبز و پایدار حرکت می‌کند

در مراسم افتتاحیه ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، از پیشرفت قابل توجه طرح‌های زیست‌محیطی در پایتخت خبر داد. این رویداد که در قالب پویش امید و افتخار برگزار شد، نشان از عزم جدی مسئولین شهری برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حفاظت از محیط زیست دارد.

پیرهادی با تأکید بر نقش کلیدی مشارکت مردمی در موفقیت طرح‌های زیست‌محیطی، به تجربه موفق کنترل همه‌گیری کرونا اشاره کرد که در آن همکاری مردم با نهادهای دولتی نقش بسیار مهمی ایفا نمود. وی همچنین از آغاز طرح جامع فضای سبز و سامانه پایش آلایندگی‌های محیط زیست در سطح محلات خبر داد و این اقدامات را گام‌های مهمی در جهت ایجاد شهری پاک و سالم توصیف کرد.

خانه‌های محیط زیست؛ کانون‌های مشارکت مردمی

خانه‌های محیط زیست که به عنوان حلقه اتصال مردم و نهادهای حاکمیتی عمل می‌کنند، نقش مهمی در شناسایی و رفع مشکلات زیست‌محیطی محلات خواهند داشت. با آموزش و آگاه‌سازی شهروندان در این خانه‌ها، فرهنگ حفظ محیط زیست نهادینه شده و مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست تضمین خواهد شد.

طرح جامع فضای سبز؛ تحولی بزرگ در سیمای پایتخت

طرح جامع فضای سبز که به زودی در صحن شورای شهر به تصویب خواهد رسید، تحولی عظیم در سیمای سبز تهران ایجاد خواهد کرد. این طرح با هدف افزایش سرانه فضای سبز، بهبود کیفیت هوا، کاهش دمای محیط و ایجاد محیطی سالم‌تر برای زندگی شهروندان تدوین شده است. با اجرای این طرح، شاهد ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های جدید، افزایش پوشش گیاهی و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

سامانه پایش آلایندگی‌ها؛ نظارت بر کیفیت هوا در سطح محلات

سامانه پایش آلایندگی‌های محیط زیست که به تازگی راه‌اندازی شده است، به صورت مستمر کیفیت هوا در محلات مختلف را پایش کرده و اطلاعات دقیق و به روزی را در اختیار مسئولین و شهروندان قرار می‌دهد. با استفاده از داده‌های این سامانه، می‌توان اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا را به صورت هدفمند و مؤثر انجام داد.

اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست

پیرهادی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست، بر ضرورت آموزش و آگاه‌سازی از سنین کودکی در مهدکودک‌ها و مدارس اشاره کرد. همچنین، وی مساجد را به عنوان پایگاه‌های مهم برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست معرفی نمود.

آینده‌ای سبز برای تهران

با اجرای طرح‌های جامع زیست‌محیطی و مشارکت فعال مردم، آینده‌ای سبز و پایدار برای تهران متصور است. بهبود کیفیت هوا، کاهش آلودگی‌های محیطی و افزایش سرانه فضای سبز، تنها بخشی از دستاوردهای این طرح‌ها خواهد بود.

نتیجه‌گیری

اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست نشان از عزم جدی مسئولین شهری برای ایجاد شهری پاک و سالم دارد. با مشارکت فعال مردم و اجرای طرح‌های جامع زیست‌محیطی، تهران می‌تواند به یکی از شهرهای سبز و پایدار جهان تبدیل شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن