تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805192791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ديدار مسئولان مركز تحقيقات مكاترونيك مطرح شدانتقاد هاشمي رفسنجاني از نقد رسانه‌اي دانشگاه آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ديدار مسئولان مركز تحقيقات مكاترونيك مطرح شدانتقاد هاشمي رفسنجاني از نقد رسانه‌اي دانشگاه آزاد
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از انتقاد برخي رسانه‌ها از عملكرد دانشگاه آزاد، گفت: متأسفانه اينگونه رسانه‌ها، منافع ملي را در نظر نمي‌گيرند و با چنين سرمايه‌اي برخوردهاي جناحي و تخريبي دارند.


به‌گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كه امروز در ديدار جمعي از مسئولان و پژوهشگران مركز تحقيقات مكاترونيك دانشگاه آزاد قزوين سخن مي‌گفت، با اشاره به تاريخچه تأسيس دانشگاه آزاد در ايران اظهار داشت: اوايل انقلاب مي‌ديديم كه صف كنكور طولاني و امكانات كمّي دانشگاه‌هاي دولتي محدود است.

وي با يادآوري اثرات منفي عدم موفقيت جوانان براي ورود به دانشگاه در خانواده‌ها، گفت: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را يك آرزوي غير قابل تحقق مي‌دانستند و وظيفه نظام اسلامي بود كه شادابي علمي و دانشگاهي را در جامعه و خانواده‌ها زنده كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه تحليلي از فضاي انقلابي سال‌هاي اوّل و مخالفت با بخش خصوصي گفت: متقاضيان تحصيلات دانشگاهي در زماني كه شوراي انقلاب فرهنگي دانشگاه‌ها را تعطيل كرده بود، بيشتر شدند و اين اوضاع باعث نگراني مضاعف مسؤولان نظام بود.

وي با تأكيد بر وجود امكانات نسبي فضاهاي آموزشي و استاد و علاقه خانواده‌ها به تحصيلات عاليه فرزندان خود، اظهار داشت: خدمت امام(ره) رسيدم و اوضاع را توضيح دادم و ايشان بدون هيچ درنگي كه انگار منتظر اين پيشنهاد بودند، گفتند شروع كنيد كه حتماً مردم و خداوند كمك مي‌كنند.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: آن دانشگاه، امروز بزرگ‌ترين دانشگاه حضوري جهان است كه انقلاب و نظام اسلامي به آن مي‌بالد.

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد با اشاره به كمك‌هاي مردمي در شهرهاي مختلف براي تأسيس واحدهاي فراوان اين دانشگاه در سراسر كشور، گفت: پس از ارتقاء كمي، اكنون بايد به ارتقاي كيفي بپردازيم كه كار پژوهشي و تحقيقاتي و پرداختن به تحصيلات تكميلي در سياست‌هاي اعضاي هيئت مؤسس و هيئت امناء قرار گرفته است.

وي گسترش دانشگاه آزاد در سراسر كشور را پر خير و بركت دانست و افزود: در مقطعي براي رقابت با اين دانشگاه، به دانشگاه پيام نور بيش از حد توجه شد كه البته رقابت علمي هميشه خوب بوده و خواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با انتقاد از نگاه منفي برخي رسانه‌ها به دانشگاه آزاد، گفت: متأسفانه اينگونه رسانه‌ها، منافع ملي را در نظر نمي‌گيرند و با چنين سرمايه‌اي برخوردهاي جناحي و تخريبي دارند.

رئيس هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد، ايران را سرشار از سرمايه انساني در دانشگاه دانست و گفت: تا جايي كه از من ساخته باشد، براي ارتقاي علمي جوانان ايران اسلامي كمك خواهم كرد.

به‌گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، در آغاز اين ديدار دكتر موسي خاني رئيس دانشگاه آزاد واحد قزوين و محمد ذاكري پژوهشگر نخبه مركز تحقيقات مكاترونيك اين واحد دانشگاه، ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌ها، به بيان دغدغه‌هاي پژوهشگران براي توجه بيشتر مسؤولين و جلوگيري از فرار مغزها پرداختند.

همچنين برگزيدگان تيم‌هاي مختلف لوح تقدير خويش را از دست رئيس هيئت مؤسس و رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي دريافت كردند.

قبل از اين ديدار نيز، هاشمي‌رفسنجاني در مراسمي با حضور دانشجويان و مسؤولان دانشگاه آزاد قزوين، از خودروي خورشيدي هاوين (2) و موتور سيكلت الكتريكي پاراكس رونمايي كرد.

در مراسم رونمايي از خودروي خورشيدي هاوين (2)، حسن بهرامي سرپرست تيم دانشجويي با ارائه گزارشي در اين زمينه، گفت: طراحي اين خودرو از سال 1391 با حضور 18 دانشجو آغاز شد و ساخت آن نيز 11 ماه طول كشيد.

وي افزود: اين خودرو با حداكثر 160 كليومتر بر ساعت و ذخيره 6 ساعت كاري قابل رقابت با دانشگاه‌هاي برتر دنيا مثل ميشيگان و MIT مي‌باشد.

آقاي بهرامي گفت: اين خودرو در مسابقات آمريكا كه سال 2014 برگزار مي‌شود، شركت مي‌كند.

حسين زيارتي سرپرست تيم موتورسيكلت الكتريكي پاراكس نيز طي سخناني اظهار داشت: اين موتور كه براي كلاس RACE طراحي و ساخته شده ويژگي منحصر به فردي دارد.

وي تصريح كرد: بدنه آن كه با يك تيم 12 نفره دانشجوي طراحي و ساخته شده، كاملاً آئروديناميك بوده و با فرمان‌پذيري بالا، 184 كيلومتر سرعت دارد و در صورت شارژ كامل كه 45 دقيقه طول مي‌كشد، 200 كيلومتر را طي مي‌كند كه در چهارمين دوره مسابقات ملي طراحي ماشين موفق و به كسب مقام نخست كشوري در مرحله طراحي و ساخت موتور سيكلت الكتريكي گرديد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن