تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس گروه تخصصي عمران نظام مهندسي ساختمان همدان انتقاد كردسهل‌انگاري برخي شهرداري‌ها در عدم جلوگيري از ساخت و سازهاي غير فني‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس گروه تخصصي عمران نظام مهندسي ساختمان همدان انتقاد كردسهل‌انگاري برخي شهرداري‌ها در عدم جلوگيري از ساخت و سازهاي غير فني‌
رئيس گروه تخصصي عمران نظام مهندسي ساختمان همدان با انتقاد از سهل‌انگاري بعضي شهرداري‌ها در عدم جلوگيري از ساخت و سازهاي غير فني خواستار توجه مراجع ذيربط استان نسبت به اين امر شد.


سعيد سعيدي‌جم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پنجم دي ماه روز ملي ايمني در برابر زلزله، با اشاره به وضعيت كيفي ساخت و سازها در استان همدان و ميزان ايمني آنها در مقابل زلزله اظهار كرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان متولي اجراي مقررات ملي ساختمان در كشور بوده است.

وي افزود: اين سازمان با تدوين و ارتقاء آئين‌نامه‌هاي مقررات ملي ساختمان در سال‌هاي اخير روند بسيار مناسبي در زمينه ضوابط و قوانين انجام داده است.

رئيس گروه تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همدان تصريح كرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همدان نيز از جمله سازمان‌هاي پيشرو در اجراي قوانين و مقررات بوده است.

وي ادامه داد: سازمان نظام مهندسي ساختمان همدان به طور خاص در رشته سازه ضمن كنترل نقشه‌ها در سازمان، تمام ضوابط و آئين‌نامه‌هاي مربوط مانند آئين‌نامه 2800، مبحث 5، 6، 7، 8، 9 و 10 مقررات ملي را به صورت جدي كنترل مي‌كند.

سعيدي‌جم بيان داشت: در زمينه نظارت نيز سال‌هاست كه حضور مهندسين ناظر و كيفيت نظارت به وسيله واحد كنترل مضاعف سازمان بررسي و ارزيابي مي‌شود.

وي گفت: بنابراين در اين بخش نيز اجراي نقشه‌هاي مصوب سازه كه ايمني در برابر زلزله را تضمين مي‌كند كنترل مي‌شود.

رئيس گروه تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همدان يادآور شد: راه‌اندازي كنترل كيفيت بتني، جوش و انجام آزمايش‌هاي ژئوتكنيك نيز ضامن كيفيت مصالح و انتخاب پارامترهاي صحيح طراحي بوده است.

وي اضافه كرد: مجموعه اين شرايط، استان همدان كه در پهنه‌اي از خطرپذيري متوسط تا بسيار زياد در برابر زلزله قرار دارد، را تا حد زيادي ايمن كرده است.

سعيدي‌جم با بيان اينكه در برخي شهرستان‌ها، شهرها و روستاها اجراي ضوابط و كنترل كيفي دچار مشكل است، ابراز داشت: اين روند نيز بايد با همكاري شهرداري‌‌ها و بنياد مسكن انقلاب اسلامي بهبود يابد.

وي با اشاره به نكاتي كه در زمينه ايمني در برابر زلزله در سطح استان مغفول مانده است، افزود: شناسايي دقيق گسل‌ها و ميزان ريسك فعاليت آنها به خصوص در بعضي شهرهاي با خطرپذيري بسيار زياد مانند نهاوند، از نكات مهمي است كه نياز به حركت و حساسيت جدي دارد.

رئيس گروه تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همدان گفت: حركت در راستاي سبك‌‌سازي و استفاده از تكنولوژي و مصالح نوين به ويژه در حوزه مهندسي سازه روند مناسبي را طي كرده اما هنوز نياز جدي به ايمن‌سازي سازه‌ها در برابر زلزله وجود دارد.

وي با بيان اينكه هرچه سازه سبك‌تر باشد نيروي كمتري در زلزله تحمل خواهد كرد، بيان داشت: سهل‌انگاري بعضي از شهرداري‌ها در عدم جلوگيري از ساخت و سازهاي غير فني و اضافه طبقات يا ساخت‌هاي غير قانوني ساختمان‌ها، جاي تأمل دارد كه در اين زمينه مراجع ذيربط استان اعم بايد اقدام جدي انجام دهند.

سعيدي‌جم اظهار كرد: ساخت پروژه‌هاي مهم بر گسل‌ها يا مناطق با پتانسيل لغزش يا روانگرايي و ساير ناپايداري‌ها از مواردي است كه در صورت بروز زلزله مشكلات را چند برابر افزايش مي‌دهد.

وي با اشاره به اقدامات گروه تخصصي سازه نظام مهندسي ساختمان استان همدان تصريح كرد: راه‌اندازي واحدهاي كنترل نقشه سازه در تمام شهرهاي استان كه نمايندگي سازمان داير است، از نخستين اقدامات گروه تخصصي سازه در سال جاري بوده است.

رئيس گروه تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان همدان تأكيد كرد: ايجاد گروه‌هاي كنترل مضاعف سازه در شهرستان‌ها، برگزاري سمينارهاي آموزشي در خصوص روش‌هاي نوين تحمل نيروهاي زلزله چون ديوار برشي فولادي، تكنولوژي جديد اجراي سقف‌هاي بتني و سيستم‌هاي پيش تنيده از مهم‌ترين فعاليت‌هاي گروه تخصصي در ماه‌هاي اخير است.

وي ابراز داشت: تدوين ضوابط مربوط به مجريان ذيصلاح در راستاي حضور و فعاليت جدي‌تر و راه‌اندازي كميته‌اي براي كنترل عملكرد مجريان حقيقي و حقوقي پروژه‌هاي ساختماني افزايش كيفيت سازه‌ها در برابر خطر زمين لرزه را در پي دارد.

سعيدي‌جم برگزاري جلسات با مراجع ذيربط براي جلوگيري از تخلفات فني سازه‌اي در استان را از ديگر اقدامات اين گروه تخصصي عنوان كرد.

وي ادامه داد: روند ارتقاي كيفي سازه‌ها در سطح استان روند رو به رشدي بوده كه اين امر مرهون زحمات اعضاي سازمان به ويژه مهندسين عمران بوده است.

رئيس گروه تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان همدان در پايان خاطرنشان كرد: اميد است با تصويب ويرايش چهارم آئين‌نامه 2800 در سال جاري گام مهم ديگري در ايمن‌سازي لرزه‌اي سازه‌ها به عمل آيد.

انتهاي پيام/89006/ش30

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن