تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804662540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از سراسر جهان


مرگ گورباچف تكذيب شد

ايسنا : سخنگوي «ميخائيل گورباچف» در حالي كه برخي از منابع رسانه‌اي آلمان از مرگ وي خبر داده بودند،‌ شايعاتي مبني بر مرگ آخرين رهبر شوروي سابق را رد كرد.شبكه الميادين پيشتر به نقل از منابع آلماني اين خبر را اعلام كرده بود كه آخرين رهبر شوروي سابق در سن 82 سالگي درگذشته است.سخنگوي گورباچف با رد اين شايعات گفت: يك حساب‌كاربري جعلي براي وزير امور خارجه جديد آلمان در شبكه اجتماعي توييتر درست شده و خبر مرگ گورباچف در آنجا منتشر شده بود. ما اين خبر را تكذيب مي‌كنيم. حال وي خوب است.

حمله طالبان به پايگاه آمريكا در شرق افغانستان

ايرنا : منابع آگاه از حمله گروهي از شبه‌نظاميان طالبان به پايگاه نظاميان آمريكايي در شرق افغانستان خبر دادند. گروهي از مردان مسلح با پوشيدن جليقه‌هاي انتحاري و استفاده از تسليحات سنگين به پايگاه نيروهاي ائتلافي در مرز تورخم در نزديكي پاكستان حمله كردند.در پي اين حمله بزرگراه جلال‌آباد- تورخم كه بزرگراه اصلي براي عبور كاروان‌هاي لجستيكي و تجهيزات نيروهاي خارجي و محلي است مسدود شد.

فابيوس : اروپا به آفريقاي مركزي نيرو مي فرستد

ايسنا : فرانسه اعلام كرد كه كشورهاي اروپايي نيروهاي نظامي به جمهوري آفريقاي مركزي اعزام خواهند كرد تا عمليات در اين كشور عليه شبه‌نظاميان تقويت شود.پاريس پيش از اين از شركاي اروپايي خود خواسته بود تا به 1600 نيروي فرانسوي در جمهوري افريقاي مركزي كمك كنند.در همين حال لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه بدون اشاره به نام كشوري از اتحاديه اروپا تصريح كرد: قرار است شركاي اروپايي ما نيروهايي را به جمهوري آفريقاي مركزي اعزام كنند.وي پيش از اين گفته بود كه لهستان، آلمان، اسپانيا و بلژيك در حال ارائه كمك‌هاي لجستيكي به نيروهاي فرانسه در جمهوري آفريقاي مركزي هستند.

«سيا» بازخواست مي‌شود

ايسنا : كميته اطلاعاتي سناي ‌آمريكا از آژانس اطلاعات مركزي ‌آمريكا (سيا) خواست يك گزارش تحقيقاتي درون سازماني خود درخصوص برنامه‌هاي بازداشت و بازجويي را در اختيار كنگره قرار دهد. سناتور مارك اورال، در جريان جلسه استماع كميته اطلاعات سنا وجود گزارش تحقيقاتي داخلي در سازمان سيا علاوه بر گزارش كنگره را افشا كرد.بنا به گفته كساني كه اين گزارش را خوانده‌اند، لحن گزارش در انتقاد از برنامه بازداشت و بازجويي سازمان سيا كه اكنون برچيده شده بسيار صريح و خشن است و به وقايع نگاري اقدامات مقامات سازمان سيا در گمراه كردن كنگره، كاخ سفيد و مردم درباره ارزش شيوه‌هاي بي‌رحمانه بازجويي كه در نهايت ناكارآمدي آن‌ها ثابت شدند، مي‌پردازد.

انتقاد «مركل »از آژانس امنيت ملي آمريكا

فارس : «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان در انتقاد از جاسوسي‌هاي آمريكا، اقدامات آژانس امنيت ملي ابن كشوررا با اقدامات وزارت امنيت آلمان شرقي مقايسه كرد. صدراعظم آلمان جاسوسي‌هاي آمريكا را با اقدامات اشتازي(Stasi) - سرويس اطلاعات آلمان شرقي- مقايسه كرد. وي كه از تلفن‌ همراهش نيز جاسوسي شده است، گفت آژانس امنيت ملي آمريكا قابل اعتماد نيست چرا كه اين امكان را به «ادوارداسنودن» مامور پيشين سازمان سيا داده تا او آنها را افشا كند .

?? روزنامه نگار در سال ???? كشته شدند

فارس : پايگاه اينترنتي روزنامه‌نگاران بدون مرز اعلام كرد ?? روزنامه نگار در سال ???? كشته شدند.براساس اين گزارش، اگر چه اين آمار نسبت به سال 2012 نزديك به 20 درصد كاهش داشته است اما همچنان آمار بالايي به شمار مي‌رود.براساس اين گزارش، 826 روزنامه نگار نيز طي سال جاري بازداشت شده‌اند.

برزيل به «اسنودن » پناهندگي نمي‌دهد

ايسنا : برزيل اعلام كرد كه قصد اعطاي پناهندگي به اسنودن را ندارد.يكي از سخنگويان وزارت امور خارجه برزيل گفت، دولت برازيليا هيچ درخواست رسمي را از ادوارد اسنودن، مقاطعه‌كار سابق و افشاگر آژانس امنيت ملي آمريكا از ماه ژوئن سال جاري ميلادي كه وارد مسكو شده، دريافت نكرده است و بدون درخواست رسمي به اعطاي پناهندگي رسيدگي نخواهد شد.

رئيس جمهوري آرژانتين متهم به فساد شد

ايسنا : «كريستينا فرناندز» رئيس جمهوري آرژانتين در رابطه با «لازارو بائز»، دوست و شريك تجاري قديمي و «نستور كرشنر»، همسر فقيدش به فساد متهم شده است. شركت‌هاي ساختماني «آسترال» و ديگر شركت‌هاي بائز در زمان رياست جمهوري كرشنرها، مناقصه‌هاي دولتي بسياري را به دست آورده‌اند.ثروت اعلام شده اين زوج از زماني كه زمام امور آرژانتين را به دست گرفته‌اند، بيش از 10 برابر رشد كرده است.

روسيه 1500 كلاهك هسته‌اي دارد

ايسنا : مسكو در چارچوب حفظ توازن نظامي استراتژيك با غرب و ارتقاي قدرت بازدارندگي ارتش روسيه، اعلام كرد كه 1500 كلاهك هسته‌اي در اختيار دارد. «سرگئي كاراكايو»، فرمانده يگان موشك‌هاي استراتژيك روسيه با بيان اينكه آمريكا نيز حدود 1500 كلاهك هسته‌اي در اختيار دارد، افزود: انگليس، فرانسه و چين بدون آنكه مذاكرات جاري ميان روسيه و آمريكا مبني بر كاهش ذخاير سلاح‌هاي هسته‌اي را در نظر داشته باشند، سلاح‌هاي هسته‌اي خود را هر روز پيشرفته‌تر مي‌كنند.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن