تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819358038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابطال كارت سوخت خودروها و موتورسيكلت‌هاي فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ابطال كارت سوخت خودروها و موتورسيكلت‌هاي فرسوده
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، از ابطال كارت سوخت خودروهاي فرسوده با عمر بيش از ۲۵ سال و موتورسيكلت‌هاي فرسوده با عمر بيش از ۱۵ سال از امروز خبر داد.

به گزارش تسنيم، سيدمجتبي شفيعي به نقش وسايل نقليه فرسوده در افزايش آلودگي هواي كلان‌شهرها اشاره كرد و گفت: طرح ابطال كارت سوخت خودروها و موتورسيكلت‌هاي فرسوده از امروز در تهران و تا سه ماه آينده در شهرهاي بزرگ كشور اجرايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه كارت سوخت موتورسيكلت‌هاي فاقد پلاك ملي تا يك ماه آينده ابطال مي‌شود، افزود: دارندگان اين نوع موتورسيكلت‌ها مي‌توانند در اين زمان تعيين شده براي دريافت پلاك ملي خود اقدام كنند. شفيعي گفت: در مرحه دوم اين طرح كارت سوخت موتورسيكلت‌هاي فرسوده با عمر ده سال و خودروهاي فرسوده با عمر ۲۰ سال ابطال مي‌شود.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، سهم آلودگي وسايل نقليه فرسوده را در كلان‌شهرها بيش از ۷۰ درصد دانست و افزود: يك خودروي فرسوده مي‌تواند تا ۲۰ برابر يك خودروي استاندارد آلودگي ايجاد و ۳ برابر آن سوخت مصرف كند. وي گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد با اجراي طرح ابطال كارت سوخت خودروها و موتورسيكلت‌هاي فرسوده ۱۲ درصد مصرف بنزين كاهش مي‌يابد.

شفيعي ميزان مصرف سوخت موتورسيكلت‌هاي فرسوده در كشور را روزانه حدود ۴ ميليون و ۶۰۰ هزار ليتر دانست.
وي همچنين از مالكان خودروهاي فرسوده خواست هرچه سريع‌تر با استفاده از كمكهاي بلاعوض دولت براي تأمين خودروي جايگزين اقدام كنند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن