تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مراسم روز ملي ثبت‌احوال كشوروزير كشور: كاهش روند افزايش جمعيت در كشور مشكلات ايجاد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مراسم روز ملي ثبت‌احوال كشوروزير كشور: كاهش روند افزايش جمعيت در كشور مشكلات ايجاد مي‌كند
وزير كشور گفت: روند افزايش جمعيت در كشور با توجه به شرايط جغرافيايي و بلند‌مدت در ۳۰ سال آينده پاسخگوي نياز‌هاي جامعه نيست و جبران اين خلاء در اين مدت كوتاه مشكلاتي را پديد مي‌آورد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، رحماني فضلي در مراسم روز ملي ثبت‌احوال كشور كه به مناسبت سوم دي ماه سالروز تاسيس سازمان ثبت احوال در سالن همايش‌هاي وزارت كشور برگزار شد اظهار داشت: ثبت وقايع حياتي چهار گانه و مهاجرت، صدور اسناد هويتي ايرانيان در اقصي‌نقاط كشور و جهان و همچنين توليد و انتشار آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرتي الزامات اساسي است كه سازمان ثبت احوال كشور به ويژه در سالهاي اخير كاركرد موثرتري در اين زمينه از خود به نمايش گذاشته است.

وي ادامه داد: شايد در مرحله دوم اهميت سازمان ثبت احوال را درك نكنيم اما وقتي وارد مراحل اجرايي، برنامه‌ريزي و سياستگذاري مي‌شويم نقش آمار، اطلاعات، تحليل و گزارش‌ها از اهميت بالايي برخوردار است.

وزير كشور بيان داشت: يكي از كاركردهاي مهم اين سازمان نقش ثبت‌احوال در تعيين و تشخيص هويت است. هويت يك ملت موضوعي در قلمرو جغرافياي سياسي و مربوط به چگونگي پيدايش و بقاي يك ملت است و بخش پراهميتي از موجوديت معنوي بشر شمرده مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: سازمان ثبت احوال امانتدار هويت ملي و مليت است و با صدور كارت ملي و شناسنامه مليت يك فرد تعريف مي‌شود.

وي به بيانات مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: روند افزايش جمعيت كشور موجب نگراني شده است و همه كساني كه در اين موضوع سهل‌انگاري كرده‌اند بايد عذرخواهي كنند.

رحماني فضلي خاطرنشان كرد: روند افزايش جمعيت در كشور با توجه به شرايط جغرافيايي و اهداف بلند‌مدت در 30 سال آينده پاسخگوي نياز‌هاي كشور نيست و جبران كردن اين خلاء در يك زمان كوتاه مشكل‌ساز است.

رحماني فضلي به هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها به گونه‌اي طراحي شد كه توزيع يارانه‌ها براي جبران كاستي‌هاي اقشار كم‌درآمد جامعه باشد و در اين راستا طرح خوشه‌بندي و دهك‌ها در جامعه مطرح شد كه بلافاصله شاهد اعتراضاتي در اين زمينه بود.

وي يادآور شد: علي‌رغم اينكه تمام دستگاه‌ها به هدفمندي يارانه‌ها پرداختند ولي هنوز هيچ كدام از آنها نتوانستند به اطلاعات جامع و دقيقي برسند.

وي خاطرنشان كرد: در سازمان ثبت اسناد به واسطه صدور اسناد ملكيتي بيشترين جلب اتفاق مي‌افتد و هنگامي كه سازمان ثبت اسناد با سازمان ثبت احوال مرتبط باشد مي‌توان جلوي اين اتفاق را گرفت.

وزير كشور خاطرنشان كرد: خدمت‌رساني گسترده در فضاي مجازي و فرآيند تكميل پروژه آرشيو الكترونيكي اسناد هويتي كه زمينه خدمت‌رساني بسيار سريع و موثر را فراهم خواهد كرد از خدمات و نوآوري‌هاي قابل توجه در سال‌هاي اخير اين سازمان است.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن