تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801488497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر کشور: روند کند افزایش جمعیت نگران‌کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزیر کشور: روند کند افزایش جمعیت نگران‌کننده است
وزیر کشور گفت: روند افزایش جمعیت در کشور با توجه به شرایط جغرافیایی و بلند‌مدت در 40-30 سال آینده پاسخگوی نیاز‌های جامعه نیست و جبران این خلاء در این مدت کوتاه مشکلاتی را پدید می‌آورد، چرا که عوامل متعددی در آن دخالت دارد و اجازه تصمیم‌گیری را به ما نمی‌دهد.
آفتاب: رحمانی فضلی در مراسم "روز ملی ثبت‌احوال کشور" که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان ثبت احوال کشور در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد، افزود: سازمان ثبت احوال از لحاظ ثبت وقایع چهارگانه حیاتی و صدور اسناد هویتی و همچنین انتشار آمار اطلاعات جمعیتی اقدامات موثری را انجام داده،‌ اما آنچه مهم است، توجه به نقش آمار و تحلیل و گزارش‌ها برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیر‌ی‌هاست که بیش از هر موضوع دیگر، نقش این سازمان را برجسته می‌کند و این سازمان امانتدار هویت ملی و ملیت ایرانیان است.


وزیر کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نگرانی‌هایی که در خصوص روند افزایش جمعیت وجود دارد، گفت: روند افزایش جمعیت کشور به گونه‌ای است که موجب نگرانی شده و نمی‌توان در 40-30 سال آینده اهدافی را که در کشور تعریف شده، برآورده کرد، لذا جبران کردن این خلاء در یک زمان کوتاه مشکل‌ساز است، چرا که عوامل متعددی در آن دخالت دارد و نمی‌تواند به راحتی به ما اجازه تصمیم‌گیری بدهد.


وی در ادامه درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: این طرح به گونه‌ای طراحی شد که توزیع یارانه‌ها برای جبران کاستی‌های اقشار کم‌درآمد جامعه باشد و در این راستا طرح خوشه‌بندی و دهک‌ها در جامعه مطرح شد که با اعتراضات شدیدی مواجه شد و در نتیجه دولت این طرح را کنار گذاشته و مقرر شد یارانه در بین همه اقشار توزیع شود.


وزیر کشور با انتقاد از نبود یک آمار قابل اعتماد در دستگاه‌های مختلف، گفت: علی‌رغم اینکه همه دستگاه‌ها به هدفمندی یارانه‌ها پرداختند اما هیچ کدام از این دستگاه‌ها نتوانستند اطلاعات جامع و دقیقی را ارائه دهند که بتوان در مورد آمارهای جمعیتی و شناسایی آنها، به آن استناد کرد و این آمار قابل اعتنا باشد.


رحمانی فضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه داده‌های آماری سازمان ثبت احوال می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان باشد، باید هم سرعت کارها را بالا ببریم و هم سرویس‌دهی و بهره‌وری را افزایش دهیم به گونه‌ای که دستگاه‌های مختلف به آن احساس نیاز کنند.


وی عنوان کرد: کارت هوشمند ملی که به عنوان یک تکلیف قانونی در برنامه پنجم توسعه به عهده سازمان ثبت احوال است، هر چند که در زمان ورودم به وزارت کشور، اطلاعات درستی از آن نداشتم، اما پس از مطالعه به این نتیجه رسیدیم که اگر کارت ملی هوشمند هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد، می‌تواند در بسیاری از اطلاعات به دستگاه‌ها کمک کرده و در سیاست‌گذاری‌ها نیز نقش مهمی را ایفا کند.


به گزارش ایسنا، وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه بیشترین جعل اسناد در حوزه اسناد مالکیتی اتفاق می‌افتد، گفت: سازمان ثبت احوال می‌تواند با ارتباطی که با سازمان ثبت دارد، از بروز این اتفاقات جلوگیری کند.



مطالب مرتبط
وزیر کشور: روند کند افزایش جمعیت نگران‌کننده است
برای بچه‌دار شدن از فیلترشکن استفاده کنید! (طنز)


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن