تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803964063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور سرمايه‌گذاران امارات، كويت و چين در چابهار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حضور سرمايه‌گذاران امارات، كويت و چين در چابهار
مديرعامل منطقه آزاد چابهار از حضور سرمايه گذاران اماراتي، كويتي و چيني در اين منطقه خبرداد و گفت: هزينه جابه جايي كالا در چابهار نسبت به بندرعباس نصف است و هر تاجر مي تواند با استفاده از چابهار، سه بار گردش مالي نسبت به بندرعباس داشته باشد.

حامدعلي مباركي در گفتگو با مهر از حضور سرمايه گذاران خارجي از كشورهاي امارات، كويت و چين در منطقه آزاد چابهار خبرداد و گفت: در ماه‌هاي گذشته، سرمايه گذاران داخلي و خارجي به منطقه آزاد چابهار آمده اند تا در اين منطقه سرمايه گذاري كنند. به نحوي كه برخي از اين سرمايه گذاران ايراني الاصل بوده و شركاي خارجي الاصل دارند و برخي ديگر سرمايه گذاران خارجي هستند كه شركايي در ايران دارند.

مديرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: بر اين اساس، تلاش شده تا مقدمات لازم براي حضور اين سرمايه گذاران در چابهار فراهم شود و آنها بتوانند در زمينه هاي صنعتي، گردشگري، تجاري و ترانزيت و در شاخه هاي مختلف سرمايه گذاري كنند.

وي تصريح كرد: اين سرمايه گذاران در شاخه هاي مختلف زيباسازي ساحل، هتل، احداث محل هايي براي گردشگري ابراز تمايل كرده اند.

به گفته مباركي، در بحث تبديل شدن چابهار به قطب سوم پتروشيمي، اقداماتي صورت گرفته است كه اميد مي رود با رسيدن گاز، كار شروع شود.

وي اظهار داشت: در هر حال رويكرد دولت تدبير و اميد و اميدي كه پس از مذاكرات مثبت ژنو ايجاد شد، نشاط جديدي را در دل مردم و به خصوص در بخش هاي اقتصادي ايجاد كرده است؛ ضمن اينكه تاكيد دبير شوراي عالي هماهنگي مناطق آزاد نيز دستيابي به اهداف تعيين شده در افق 1404 است.

مباركي ادامه داد: بر اين اساس، تلاش مي شود تا مناطق آزاد، جايگاه بهتري از سرزمين اصلي داشته باشند و بر اساس برنامه هايي تدوين شده است كه مناطق آزاد به اين اهداف دست يابند، البته در اين ميان، چابهار به عنوان پايلوت برنامه افق 1404 تعيين شده است.

وي اظهار داشت: از سوي ديگر، چابهار به دليل كاهش فاصله هاي معنادار با پاكستان، هندوستان و آسياي ميانه فرصت ترانزيت حائز اهميتي براي تجار دارد؛ به اين معنا كه اگر ترانزيت در محور شرق راه اندازي شود، تحول بسيار بزرگي در منطقه ايجاد خواهد شد و دغدغه اشتغال از بين مي رود.

به گفته مباركي، اولويت برنامه چابهار توسعه زيرساختهاي ترانزيتي در اين منطقه است، چراكه استفاده از بندر چابهار، فاصله بندرعباس تا افغانستان و آسياي ميانه را 36 ساعت كم مي كند و هزينه هاي حمل و جابجايي كالا را در هر تن نسبت به بندرعباس به نصف كاهش مي دهد.

مديرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان كرد: هزينه جابجايي كالا در بندرعباس به ازاي هر تن كالا، ده دلار است كه اين رقم در چابهار به 5 دلار كاهش مي يابد؛ ضمن اينكه استفاده از بندر چابهار ترافيك استفاده از بندرعباس را ندارد و بنابراين هزينه دموراژ كالا را نيز كاهش مي دهد.

وي تاكيد كرد: اگر يك بازرگان كالاي خود را از طريق چابهار به ايران وارد كند، كشتي هايش به سرعت تخليه شده و وي مي تواند سه بار گردش مالي را نسبت به بندرعباس انجام دهد؛ البته كمبودهايي در اين زمينه وجود دارد و بايد توسعه اسكله هاي شهيد بهشتي و شهيد كلانتري را صورت دهيم كه اين، در دستور كار قرار دارد.

كد خبر: 2200967

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۱:۴۰

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن