تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802603006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با توسعه پايانه مرزي مهران صورت مي‌گيرد تبديل ايران به مهمترين چهار راه ترانزيتي منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: با توسعه پايانه مرزي مهران صورت مي‌گيرد تبديل ايران به مهمترين چهار راه ترانزيتي منطقه
ايلام - محمدكريم ويسي

پايانه مرزي مهران با ايجاد مناسبات تجاري ميان 2 كشور ايران و عراق موجب توسعه اقتصادي استان‌هاي كرمانشاه، كردستان، لرستان و ايلام و خارج شدن اين استان‌ها از بن‌بست فعلي حمل و نقل شده است.
در اين پايانه شرايطي به وجود آمده كه توليد‌كنندگان داخلي مي‌توانند كالاهاي خود را از اين طريق به عراق و از آن جا به ساير كشورها چون سوريه، لبنان، اردن و عربستان صادر كنند.همچنين با توجه به قرار گرفتن عراق در مسير كريدور شرق و غرب، اين كشور مي‌تواند از كريدورهاي مهم ترانزيتي ميان آسيا و اروپا باشد كه با توسعه پايانه مرزي مهران،بستر مناسبي براي فعال شدن هرچه بيشتر اين كريدور فراهم مي‌شود.
مهران مهمترين پايانه مرزي كشور
رضا سليماني،مدير كل سازمان حمل و نقل پايانه‌هاي استان ايلام در اين باره اظهارداشت: پايانه مرزي مهران از مهمترين پايانه‌هاي مرزي از نظر ميزان تردد مسافر در مبادي زميني كشورمان است كه از زمان بازگشايي آن تاكنون 20 ميليون مسافر از اين مرز بين‌المللي تردد داشته‌اند. همچنين دراين مدت 150 هزار دستگاه انواع كاميون سوخت به كشورعراق ترانزيت شده كه مي‌تواند برنقش پايانه مرزي مهران و اهميت آن در توسعه اقتصادي، سياسي، فرهنگي و حتي اجتماعي كشور تأثير داشته باشد.
سليماني، بر تأثير‌گذاري صنعت حمل و نقل بر ابعاد مختلف توسعه تأكيد كرد و گفت: تلاش اين مجموعه اجراي مصوبات و پايه‌گذاري زيربناهاي ايمني و توسعه اقتصادي و رفع مشكلات حمل و نقل اين استان است.
اين مقام اظهارداشت: جذب و تشويق بخش خصوصي به سرمايه‌گذاري در ساخت مجتمع‌هاي خدماتي و رفاهي در حاشيه راه‌هاي اين استان از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين اداره كل به منظور ساماندهي تأسيسات خدماتي، رفاهي در جاده‌ها و فراهم آوردن زمينه ايجاد هرچه بيشتر رفاه عمومي براي مسافران و رانندگان بخش حمل و نقل عمومي است.
ساخت 8 مجتمع خدماتي و رفاهي
وي با اشاره به اين كه 7 مجتمع خدماتي و رفاهي بين راهي در جاده‌هاي اين استان بهره‌برداري شده، يادآور شد: براي ساخت 8 مجتمع ديگر موافقت اصولي صادره شده و هم‌اكنون نيز 2 مجتمع خدماتي و رفاهي در فاز نخست با 50 درصد پيشرفت در حال ساخت است.
سليماني، تعداد شركت‌ها و مؤسسات مسافربري فعال در اين استان را 50 مورد عنوان كرد و افزود: در بررسي‌هاي انجام شده از كارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومي، مشخص شد استان ايلام رتبه برتر به لحاظ متوسط سني ناوگان حمل و نقل عمومي در كشور را دارد.
مدير كل سازمان حمل و نقل پايانه‌هاي استان ايلام تصريح كرد: 7 هزار و 208 دستگاه انواع وسيله نقليه مسافربري و باري عمومي شامل 220 دستگاه اتوبوس با عمر 6 سال، 400 دستگاه ميني بوس با عمر 21 سال، يك هزار دستگاه سواري با عمر 6 سال و 5 هزارو 588 دستگاه كاميون با عمر 19 سال در استان ايلام فعال است.همچنين در سال گذشته و 6 ماه نخست امسال با انجام 500 هزار سفر درون و برون استاني،4 ميليون نفر مسافر به وسيله ناوگان حمل و نقل بين شهري جابه‌جا شده‌اند كه نسبت به مدت مشابه سال 91، 5 درصد افزايش داشته است.
نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي
سليماني با بيان اين كه اقدامات قابل توجهي در سال‌هاي اخير در بخش حمل و نقل اين استان انجام شده،اضافه كرد: نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه ناوگان مسافربري با هدف ارتقاي سطح خدمات و ايمني عبور و مرور و فرايند خروج ناوگان فرسوده و ورود ناوگان، تجهيز شركت‌ها و مؤسسات مسافربري به نرم‌افزار صدور بليت وضعيت و كارت خوان، تجهيز شركت‌هاي مسافربري اتوبوسي به سامانه فروش اينترنتي بليت، توزيع بروشور و فرم نظرسنجي بين مسافران حمل و نقل برون شهري، تشكيل 6 دفتر حمل ونقل روستايي و ساماندهي 2 هزار دستگاه ناوگان حمل ونقل روستايي انجام شده است.علاوه بر بخش مسافر، سالانه 95 درصد جابه‌جايي كالا به وسيله بخش حمل و نقل عمومي جاده‌اي صورت مي‌گيرد كه اين بخش نيز داراي قابليت‌ها و امكانات گسترده‌اي در كشور است.
وي به اقدامات اين سازمان در بخش ايمني اشاره كرد و گفت: بحث ايمني از جمله مسائلي است كه در صنعت حمل و نقل اهميت بالايي دارد و نبايستي ايمني فداي سرعت و روان‌سازي شود.
شناسايي نقاط حادثه خيز
مدير كل سازمان حمل و نقل پايانه‌هاي استان ايلام بيان كرد: اين سازمان اقداماتي در زمينه‌ايمني و كاهش تصادفات جاده‌اي نظير برگزاري 4 هزار نفر ساعت دوره‌هاي آموزشي براي مديران، متصديان و رانندگان بخش حمل و نقل عمومي، شناسايي نقاط حادثه‌خيز در جاده‌هاي اين استان، رسيدگي به 500 مورد تخلف جاده‌اي، نصب 8 دستگاه دوربين نظارتي تصويري در راه‌هاي اين استان، نصب 20 دستگاه تردد شمار و گسترش پوشش ايمني مدارس حاشيه راه‌ها به 38 مدرسه با 2هزار دانش‌آموز در اين استان انجام داده است.
سليماني افزود:اهميت اين استان با دارا بودن 425 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق و نزديكي و امنيت شهر مهران و امكان دسترسي آسان به بازارهاي كشورهاي عربي و خاورميانه خود علتي روشن بر همه امتيازات پايانه مرزي مهران است كه نزديكترين و راحت‌ترين راه عبور براي زائران عتبات عاليات به شهرهاي كربلا و نجف است.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن