تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804676589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرمش قهرمانانه در حوزه ديپلماسي با حفظ عزت، حكمت و مصلحت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نرمش قهرمانانه در حوزه ديپلماسي با حفظ عزت، حكمت و مصلحت است
رشت – خبرگزاري مهر: معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي پليس گيلان گفت: نرمش قهرمانانه در حوزه ديپلماسي نظام جمهوري اسلامي با حفظ عزت، حكمت و مصلحت است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام كريم رجبي شب گذشته در جمع فرماندهان پليس استان شاخص هاي نرمش قهرمانانه را تشريح و ريشه هاي قرآني اين مهم را برشمرد.

وي همچنين به بيانات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در بيست و نهم آبان ماه امسال در ديدار با فرماندهان بسيج اشاره كرد و اظهارداشت: برخي دشمنان و عده اي نادانسته دچار كج فهمي و بد فهمي و يا تعابير ناصوابي ارائه كرده اند.

معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي پليس گيلان گفت: از زمينه هاي تاريخي براي فهم نرمش قهرمانانه در ترجمه كتاب صلح الحسن (ع) نوشته رازي آل ياسين از سوي مقام معظم رهبري در سال 1348 است.

وي افزود: مقام معظم رهبري در شرحي كه به اين كتاب افزوده اند، براي صلح امام حسن (ع) تعبير پرشكوه ترين نرمش قهرمانانه تاريخ را آورده اند.

رجبي در ادامه تبليغات رسانه هاي خارجي مبني بر اينكه ايران از اهداف و آرمان هاي انقلابي خود دست برداشته و از اصول عقب نشسته است را ناشي از كج فهمي دانست و اظهارداشت: آنچه مد نظر مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) بوده تغيير تاكتيك نه تغيير استراتژي است.

وي همچنين نظم نوين جهاني در بحث مقام معظم رهبري را ناشي از تمدن نوين اسلامي دانست و در تشريح شاخص هاي گفتمان معظم له بيان داشت: نرمش قهرمانانه به عنوان تاكتيكي براي دست يافتن به مقصود است.

معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي پليس گيلان مهمترين نتيجه نرمش قهرمانانه امام حسن عليه السلام را آشكار شدن چهره معاويه به عنوان حاكم ظالم آن عصر براي مردم معرفي و گفت: همان گونه كه معاويه با فريبكاري چهره اي ظاهر الصلاح به خود گرفته بود، امروز نيز پس از توافق ژنو ماهيت و نيات آمريكا براي همگان آشكار شده است.

وي در تبيين بنيادهاي قرآني نرمش قهرمانانه به داستان حضرت موسي (ع) در قران اشاره اي داشت و افزود: يكي از اين شاخص ها، نرمش با هدف اصلاح است آن گونه كه خداوند در سوره طه در آيات 43 تا 44 مي فرمايند بعد از ابلاغ ماموريت خطير حضرت موسي (ع)، هدف اصلاح حكومت طاغوت است تا شايد متذكر شود و يا از خدا بترسد.

رجبي نرمش قهرمانانه را همراه با پرهيز از تندي و خشونت و همراه با زبان نيكو خواند و به دو نكته به عنوان نتيجه اين داستان اشاره كرد.

وي گفت: در اين داستان نرمش قهرمانانه با هدف اصلاح دشمن و براي دست كشيدن آن از طغيان، ظلم و ستم است و ديگر اينكه وضعيت دشمن با دو صورت مشخص مي شود بنابراين يا متذكر شده و دست از ظلم بر مي دارد كه در اين صورت هدف حاصل مي شود و يا با آن اتمام حجت شده است.

وي در ادامه به نرمش قهرمانانه حضرت ابراهيم (ع) در گفتگو با بت پرستان كه در آيات 76 تا 80 سوره انعام آمده است اشاره كرد و گفت: اين حضرت علاوه بر اينكه با پذيرش ظاهري بت ها به اصلاح عقايد پوچ و باطل بت پرستان پرداخت، هيچ گونه هراسي از دشمن به خود راه نداد.

معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي پليس گيلان به تشريح نرمش همراه با شجاعت و استقامت پرداخت و با بيان اينكه مقام معظم رهبري نيز بر اين شاخص مهم اشاره داشته اند، افزود: عدم اعتمادي كه معظم له نسبت به آمريكا فرموده اند در اين راستا است و بايد با توكل به خدا و استعانت از خداوند متعال در راستاي اهداف الهي بر حركت خود ادامه دهيم.

وي همچنين يكي از نمونه هاي مهم نرمش قهرمانانه در تاريخ اسلام را نرمش حضرت محمد (ص) در جنگ حنين خواند و گفت: اين مشي در روش حضرت محمد (ص) و امام علي (ع) آشكار است.

رجبي در ادامه بهره گيري از سلاح جديدي كه در يمن مطرح شده بود براي تقويت جبهه حق در جنگ حنين را مطرح و در خصوص امام علي (ع) گفت: اگر نرمش قهرمانانه امام (ع) نبود، كدام قدرت مي توانست چهره زشت نهروانيان را نشان دهد.

معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي پليس گيلان نرمش همراه با اصلاح، نرمش همراه با شجاعت و حفظ اقتدار و آمادگي كامل و همچنين پرهيز از هرگونه تندي و خشونت را به عنوان مهمترين شاخص هاي قرآني نرمش قهرمانانه مطرح و اعلام داشت: با حفظ اين شرايط حاصل نرمش قهرمانانه به يقين پيروزي براي اسلام خواهد بود.

رجبي در ادامه به شرايط مقام معظم رهبري در بحث نرمش قهرمانانه اشاره و نرمش قهرمانانه در حوزه ديپلماسي را با حفظ عزت، حكمت و مصلحت دانست.

كد خبر: 2199618

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۰۹:۳۵

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن