تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كواكبيان در مدرسه علميه معصوميه قم:توافقنامه ژنو مصداق بارز نرمش قهرمانانه / توقف غني‌سازي 20 درصدي به معناي وادادگي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كواكبيان در مدرسه علميه معصوميه قم:توافقنامه ژنو مصداق بارز نرمش قهرمانانه / توقف غني‌سازي 20 درصدي به معناي وادادگي نيست
دبيركل حزب مردم‌سالاري از توافقنامه ژنو به عنوان مصداق بارز نرمش قهرمانانه عنوان كرد و گفت: توافق ژنو تعهد جدي براي ايران ايجاد نكرده و اگر طرف‌هاي غربي اصول توافقنامه را زير پا نهادند ايران نيز مي‌تواند اين اقدام را انجام دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مناظره پيرامون توافقنامه ژنو دوشنبه شب با حضور مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم‌سالاري و ناصر نوبري آخرين سفير ايران در شوروي سابق در مدرسه علميه معصوميه (س) برگزار شد و طرفين در اين مناظره به ايراد سخنان و نقطه نظرات خود پرداختند.

كواكبيان با اشاره به اينكه نسبت به توافق نامه ژنو موافقتي مشروط دارد اظهار كرد: طبق آخرين اخبار ارائه شده زماني لغو تحريم‌ها آغاز مي‌شود كه آژانس تعهدات ايران را بپذيرد و اين مسئله نشان مي‌دهد كه هنوز لغو تحريم‌ها آغاز نشده است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه توافق نامه ژنو در شرايط كنوني مي‌تواند تامين كننده منافع ملي باشد اضافه كرد:‌ اگر شرايط گذشته ادامه پيدا مي‌كرد و مسير گذشته دنبال مي‌شد جنگ نظامي روي مي‌داد.

دبيركل حزب مردم سالاري از مذاكرات ژنو به عنوان توافقي برد برد عنوان كرد و ادامه داد: دولت يازدهم به دنبال اين بود كه بن بست مذاكرات پايان يابد و رهبري نيز براي برون رفت از بن بست حمايت‌هاي بسياري داشتند.

وي با اشاره به اينكه ايران اسلامي به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي نيست ادامه داد: غني سازي بيش از 20 درصد شبهه دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي را ايجاد مي‌كند و توقف اين ميزان غني سازي براي ايران اسلامي كه به دنبال سلاح نيست لطمه‌اي به دنبال ندارد.

كواكبيان با بيان اينكه توقف غني سازي 20 درصد به معناي از بين رفتن دانش هسته‌اي نيست ادامه داد: مهم‌ترين دستاورد اين توافق نامه اين است كه از تحريم‌هاي جديد جلوگيري كرده و بايد به اين توافق‌نامه در زمينه گره گشايي از مشكلات اقتصادي اميدوار بود.

وي با اشاره به اينكه بايد در مسئله هسته‌اي مشخص كنيم كه به كجا مي‌خواهيم برسيم اضافه كرد: وقتي كه ايران به دنبال هسته‌اي نيست بنا بر اين توقف غني سازي 20 درصدي به معناي وادادگي نيست.

مدير مسئول روزنامه مردم سالاري ضرورت اعتماد سازي در عرصه بين المللي را مورد تاكيد قرار داد و بيان كرد: ما چرخه سوخت هسته‌اي را در اختيار داشته و از سوي ديگر به دنبال بمب هسته‌اي نيستيم بنا بر اين مسئله پنهاني نداريم و بازديد بازرسان آژانس مشكلي به دنبال نخواهد داشت.

وي از توافق نامه ژنو به عنوان مصداق بارز نرمش قهرمانانه عنوان كرد و ادامه داد: توافق ژنو تعهد جدي براي ايران ايجاد نكرده و اگر طرف‌هاي غربي اصول توافق نامه را زير پا نهادند ايران نيز مي‌تواند اين اقدام را انجام دهد.

كواكبيان گفت: امروز در نتيجه اين توافق شاهد ايجاد آرامش نسبي بر بازار كشور هستيم و اميد به رفع تحريم‌ها در جامعه ايجاد شده است و براي رفع تحريم‌ها راهي جز توافق نامه نيست.

وي اذعان كشورهاي غربي به حق غني سازي ايران را مورد تاكيد قرار داد و بيان كرد: البته سخنان مقامات آمريكايي نتيجه نفوذ صهيونيست‌ها است.

مدير مسئول روزنامه مردم سالاري اضافه كرد: البته قطعا اين توافق نامه يك توافق نامه بدون نقص نيست ولي مي‌توان بسياري از مشكلات كنوني كشور را برطرف كند.

وي مهم‌ترين نكته توافقنامه ژنو را توافق متقابل طرفين در برابر تعهدات يكديگر دانست و ادامه داد: در شش ماه هيچ اتفاقي نمي‌افتد و به منافع كشور لطمه‌اي وارد نمي‌شود.

كواكبيان ضرورت اجماع داخلي و همبستگي در قدرت ملي را عاملي مهم و تاثيرگذار دانست و ادامه داد: به مذاكرات خوشبين هستم و بايد در شرايط كنوني از اختلافات پرهيز كرده و اجازه دهيم روند مذاكرات ادامه پيدا كند.

انتهاي پيام/2258/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن