تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبري در مدرسه علميه معصوميه قم:نبايد در برابر غربي‌ها بيش از حد انعطاف داشته باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نوبري در مدرسه علميه معصوميه قم:نبايد در برابر غربي‌ها بيش از حد انعطاف داشته باشيم
يك استاد دانشگاه اظهار كرد: اگر در برابر غربي‌ها بيش از حد انعطاف داشته باشيم در مقابل آنها زياده‌خواهي كرده و در نهايت زماني كه ديگر توان امتياز دادن وجود ندارد جنگ رخ مي‌دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، ناصر نوبري دوشنبه شب در مناظره پيرامون توافقنامه ژنو كه با حضور مصطفي كواكبيان در مدرسه علميه معصوميه (س) برگزار شد اظهار كرد: يك كشور در عرصه بين‌المللي بايد به دنبال جايگاه سازي بوده تا بتواند در عرصه جهاني منافع خود را ارتقاء دهد.

وي با بيان اينكه اظهار نظرهاي وي به دليل مسئوليت‌ در دولت‌هاي مختلف كارشناسي است ادامه داد: در دولت گذشته در مسئله هسته‌اي مشكلات بسياري وجود داشت و بايد در اين زمينه عملكرد دستگاه ديپلماسي بررسي شود چرا كه هرگونه اظهار نظر بايد در مسير هماهنگ با دستگاه سياسي هماهنگ باشد.

عضو هيئت علمي دانشگاه با اشاره به مفهوم ديپلماسي اظهار كرد: در ديپلماسي جنگ بر سر داشته‌ها نيست بلكه تلاش براي ارائه صحيح داشته‌ها و ظرفيت‌ها است و بايد در عرصه ديپلماسي با توافق بهتر به تقويت منافع ملي مي‌پرداختيم.

مدير بخش سخنگوي وزارت امور خارجه در دولت هاشمي با اشاره به دستاوردهاي توافق نامه ژنو بيان كرد: ما در شش ماه نسخت همه خطوط كشور را زير پا نهاده و در ازاي آن چند هزار دلار به دست آورده‌ايم.

وي تاكيد كرد: اگر در برابر غربي‌ها بيش از حد انعطاف داشته باشيم در مقابل آنها زياده خواهي كرده و در نهايت زماني كه ديگر توان امتياز دادن وجود ندارد جنگ رخ مي‌دهد.

نوبري ضمن رد كردن برد برد بودن توافق ژنو تاكيد كرد: ما سال‌ها عنوان كرده‌ايم كه از حق غني سازي برخوردار بوده و اين در حالي است كه هنوز طرف غربي اين حق را قائل نيست بنا بر اين نمي‌توان ژنو را يك توافق نامه برد برد دانست.

سفير برگزيده ايران در كانادا در دولت احمدي‌نژاد ادامه داد: ما در اين توافق نامه حق غني سازي را مشروط به توافق غربي‌ها دانسته‌ايم و اين سخن يعني اينكه ما از حق خود در ارتباط با غني سازي گذر كرده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه در گذشته غربي‌ها فقط راضي بودند كه راكتورهاي هسته‌اي خود را تعطيل كند بيان كرد: ما با اين توافق نامه مسير آنها را هموار كرده و در آينده زمينه جنگ را فراهم مي‌كند.

نوبري با اشاره به ارتباط ايران و روسيه اذعان كرد:‌ در شرايط كنوني ارتباط ايران و روسيه يك طرفه شده و روس‌ها از منافع ما بهره مند مي‌شوند و در حالي از توافق نامه ژنو حمايت مي‌كنند كه همه تحريم‌ها عليه ايران را امضا كرده‌اند.

انتهاي پيام/2258/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن