تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803615573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول قوه قضاييه خطاب به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي:در حوزه ديپلماسي مراقب واژگان باشيد/استراتژي ما ثابت است تنها تاكتيك‌ها تغيير مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اول قوه قضاييه خطاب به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي:در حوزه ديپلماسي مراقب واژگان باشيد/استراتژي ما ثابت است تنها تاكتيك‌ها تغيير مي‌كند
معاون اول قوه قضاييه گفت: عزيزان ما در حوزه ديپلماسي بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه در مذاكرات مراقب واژگان استفاده شده در توافقات باشند و بدانند كه استراتژي ما ثابت است تنها تاكتيك‌ها تغيير مي‌كند.


به گزارش خبرنگار قضايي فارس، سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه پيش از ظهر امروز پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به سخنراني پرداخت كه مشروح آن به شرح زير است.

قيام عاشورا براي توجه بيشتر به وجود اجرايي دين بوده است

سيد ابراهيم رئيسي، معاون اول قوه قضاييه گفت: با توجه به كلام امام حسين عليه‌السلام درمي‌يابيم كه قيام عاشورا براي آن شكل گرفت تا وجود اجرايي دين مورد توجه قرار بگيرد و اجراي دستورات ديني در لايه‌هاي مختلف زندگي رسوخ كند.

معاون اول قوه قضاييه گفت: نهضت حسيني براساس يك برنامه‌ريزي و پيش‌بيني و با بهره‌مندي از يك عقلانيت و بصيرت و چشم‌انداز بسيار دقيق قابل تحليل است.

وي ادامه داد: هر تحليلي كه اين نهضت را يك حركت تصادفي اتفاقي و بدون برنامه و پيش‌بيني معرفي كند اين تحليل محكوم به شكست است.

حجت الاسلام رئيسي گفت: از آغاز حركت اباعبدالله الحسين از مدينه تا سير در ميانه راه و آغاز فصل شهادت و پايان آن در عصر عاشورا و آغاز جريان اسارت و كوفه و شام و زيارت اربعين حسيني توسط زين العابيدن و اهل بيت عصمت و طهارت و پيوند زدن عاشورا با مجالس سوگواري و پيوند زدن با عبادات و بندگي خدا و پيوند زدن عاشورا با همه زمان‌هاي زندگي يك عبد و انسان براي آن است كه انسان اين نكته را بفهماند كه تنها با ارتباط با حسين انسان به معناي واقعي رشد مي‌كند.

وي تصريح كرد: فقط با روح اميد و ايستادگي و الگو گيري از زندگي و حيات طيبه عاشوراييان حيات طيبه ممكن است و تابلويي كه اباعبدالله الحسين پيش روي ما تصوير كرده است شامل همه مظاهر انساني و زيبايي‌هاي زندگي انسان است.

معاون اول قوه قضاييه به سخنان حضرت زينب كبري اشاره كرد و گفت: آنچه زينب(س) مي‌گويد ما چيزي نديديم جز زيبايي همانا نيازمند داشتن يك چشم زيبا بين است تا صبر و رضا و تسليم و توكل را در عاشورا ببيند.

وي افزود: بايد ديد عاشورا حقيقتش و حقيقت پيام عاشورا و آنچه ما در تحليل‌مان به ان اشاره مي‌كنيم به عنوان اينكه عاشورا باعث احياي دين شد كدام بخش از وجود‌هاي سه‌گانه دين شامل وجود حقيقي دين، وجود ذهني از دين و سوم وجود اجرايي و وجود خارجي از دين را زنده كرده است.

حجت الاسلام رئيسي گفت: اگر در كلمات نوراني حسين عليه‌السلام مطالعه كنيم ايشان در وصيت‌شان گفته‌اند نمي‌بينيد حق عمل نمي‌شود و از باطل نهي نمي‌شود؟ يعني من حسين مي‌خواهم به حق عمل شود و دين در همه لايه‌هاي زندگي حاضر و وجود داشته باشد.

وي افزود: اين موضوع نشان مي‌دهد كه وجود اجرايي دين مورد توجه حضرت بوده است يعني اجرايي شدن دين در عرصه‌هاي مختلف زندگي هر يك از انسان‌ مدنظر حسين بن‌علي بوده است.

معاون اول قوه قضاييه خاطرنشان كرد: حضرت اباعبدالله الحسين براي ما سيره و سلوك هستند و مي‌توانيم ايشان را به داخل همه روابطمان بياوريم و از ايشان و زندگي‌شان درس بگيريم تا موفق شويم.

دشمن‌شناسي و دشمن ستيزي درس بزرگ عاشورا/ از حق‌خواهي عقب‌نشيني نخواهيم كرد

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به اين كه دشمن‌شناسي و دشمن ستيزي درس بزرگ واقعه عاشوراست گفت: در موضع حق ‌خواهي و عدالت خواهي و مقاومت در راه هدف يك گام هم در مقابل دشمن عقب نشيني نخواهيم كرد.

معاون اول قوه قضاييه گفت: فرهنگ مقاومت و ايستادگي و همچنين فرهنگ دشمن‌شناسي و دشمن ستيزي درسهايي ديگري است كه بايد از عاشوراي حسيني بگيريم و در زندگي‌مان آن را گسترش دهيم.

وي افزود: نسخه‌اي كه براي ملت ايران با آموخته‌هاي امام‌مان پيچيده شد الگوي انقلاب اسلامي ما را رقم زد و اين انقلاب درس گرفته از آموزه‌هاي عاشوراي بزرگ حسيني است.

رئيسي تصريح كر: مقاومت در راه هدف و دشمن ستيزي شد الگوي ما البته در اين مسير و در مقابل اين فرهنگ، فرهنگ سازش با دشمن نيز وجود دارد.

معاون اول قوه قضاييه گفت: عاشورا هم جلوه مقاومت است و البته در نقطه مقابل فرهنگ سازش افرادي كه است نمي‌خواستند در مقابل زور بايستند و نمي‌خواستند در مسير توحيد و حق قدم بردارند.

وي ادامه داد: عاشورا فرهنگ عدالت خواهي و عادل بودن است و حقيقت خواستن و حق گرا بودن است هر چند كه امروز دو پرچم بر پا شده است يكي پرچم انتظار و ديگري انظلام. ولي بدانيد هم ظالم بد است و هم كساني كه بستر را براي ظلم پذيري فراهم كردند.

حجت الاسلام رئيسي گفت: جريان سازش با ظلم جريان آماده كردن خود و جامعه براي پذيرش ظالم است كه اين جريان سخت مورد مذمت است.

وي ادامه داد: نكته بسيار مهم در فرهنگ مقاومت است آنچه ما بعد از اين همه سال‌هاي بعد از پيروزي داريم با همه مخالفت‌هاي دشمنان اون عبارت است از ايستادگي و مقاومت ملت بزرگ ايران اسلامي.

معاون اول قوه قضاييه خاطرنشان كرد: گفتمان انقلاب و گفتمان امام و رهبري يك گفتمان ثابت است اين گفتمان كه نشئت گرفته از گفتمان امامان و انبياء است مبتني بر توحيد و عدالت اجتماعي و عزت جامعه اسلامي و مقاومت در مقابل دشمنان است اين گفتمان بايد همواره در مقام تبيين قرار بگيرد.

وي ادامه داد: گفتمان انقلاب توجه به محرومين بوده است و خواهد بود اما يادمان نرود كه عده‌اي قصد داشتند گفتمان برابري را گسترش دهند. عده‌اي دنبال گسترش گفتمان عقلانيت سوسياليستي بودند.

معاون اول قوه قضاييه تصريح كرد: متأسفانه عده‌اي فقط به دنبال حذف فقه جواهري بودند و مي‌خواستند فقه بزرگان ما را مخدوش كنند.

وي ادامه داد: گفتمان ما گفتمان مردم‌سالاري ديني بود اما عده‌اي دنبال دموكراسي غربي بودند و با طرح شعارهاي غلط به دنبال فريب مردم بودند.

حجت الاسلام رئيسي گفت: گفتمان ما استكبار ستيزي بود اما عده‌اي به دنبال تعامل با ظالمان بودند و اين در حالي است كه گفتمنان ما به دنبال حكمت و عزت و مصلحت و صلح و نفي هرگونه سلطه بود ولي عده‌اي دنبال سازش بودند.

معاون اول قوه قضاييه خاطرنشان كرد: گفتمان ما به دنبال توسعه اقتصاد عدالت محور بود اما عده‌اي به دنبال اقتصاد مدل سرمايه داري غربي بودند كه در اين 34 ساله ديديم اما همواره امام خميني (ره) رهبري معظم انقلاب و مردم بصير ما اين جهت را مورد تأكيد قرار مي‌دادند.

وي افزود: ما دنبال توسعه سياسي با حفظ ارزشها بوديم اما عده‌اي به دنبال تساهل تسامح و جامعه مدني بودند.

حجت الاسلام رئيسي خاطرناشن كرد: گفتمان ما به دنبال به كارگيري افراد شايسته و شايسته سالاري بودند اما برخي به دنبال تبار گرايي و فاميل گرايي بودند.

معاون اول قوه قضاييه گفت: گفتمان انقلاب فرهنگ جهاد و مبارزه و كار و تلاش خستگي ناپذير بوده است اما برخي به دنبال قدرت طلبي و تجمل گرايي بودند. و اين در حالي است كه از سوي ديگر گفتمان ما دنبال عشق به مردم و عشق به محرومين و مستضعفين بود. برخي در اين سي و چند سال فقط دنبال رأي گرفتن از مردم بودند.

وي افزود: انقلاب اسلامي به دنبال آن است كه جامعه مبتني بر توحيد و اخلاق و عدالت و معنويت و برپا دارد تا جامعه قرآني باشد و جامعه‌اي باشد كه مقدمه ظهور مهدي موعد باشد.

حجت الاسلامي رئيسي گفت: يك جامعه مبتني بر اصول دقيق مد نظر ماست و ما يك جامعه هدف‌دار هستيم كه هدف آن عنايت ويژه مي‌طلبد مردم ما آگاه هستند و هوشيار در اين عرصه نسبت به همه انچه در بخش‌هاي مختلف انجام مي‌شود توجه دارند.

وي افزود: لذا همواره بايد مرور كنيم كه گفتمان ما چه بود و وضع هست با وضع بايد مشخص شود و درصدد باشيم تا خودمان را با ان جامعه مطلوب نزديك كنيم.

معاون اول قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين مطلب كه در اين تطوراتي كه بعد از پيروزي انقلاب بوده است دربرخي موارد تاكتيك‌هاي ما عوض شده‌اند گفت: در اين زمان‌ها گفتمان ما ثابت بوده است و ارزش‌ها عوض نمي‌شوند و ما هيچ‌گاه به انفعال نخواهيم رفت.

وي درباره موضوع هسته‌اي و مهم بودن و اساسي بودن آن گفت: عزيزاني كه در حوزه ديپلماسي تلاش مي‌كنند حرمت‌شان مورد توجه هست و به نام نظام سخن مي‌گويند اما نكته‌اي كه قابل توجه است اين است كه استراتژي‌هاي ما ثابت است اما در يك موضوع امكان تغيير روش باشد اما به عزيزمان‌مان تجربه‌اي مي‌گويم در قرار داد الجزاير واژه تابعيت آمد و در متن توافقنامه به ان اشاره شد در حالي كه ما تابعيت مضاعف را به رسميت نمي‌شناسيم اما در ساير كشورها تابعيت مضاعف را به رسميت مي‌شمارند.

از همين واژه‌اي كه قابل برداشت است سوء استفاده كردند و رفتند تفسير كردند و باعث شد بسياري از افراد ضد انقلاب كه اموالشان مصادره شده بود رفتند و بر عليه ايران در دادگاه شكايت كردند.

حجت الاسلام رئيسي افزود: در حوزه ديپلماسي مراقب واژگان و كاربرد انها باشيد متن بايد به قدري حساب شده باشد تا مورد سوء استفاده قرار نگيرد لذا من اينجا مي‌گويم ملت بزرگ ايران در موضع حق ‌خواهي و عدالت خواهي و مقاومت در راه هدف يك گام هم در مقابل دشمن عقب نشيني نخواهد كرد.

معاون اول رئيس قوه قضاييه به موضوع حقق بشر اشاره كرد و گفت: حقوق بشري كه آنها مي‌گويند با انچه ما مي‌گوييم اختلاف مبنايي دارد نگاه به انسان از نگاه مكتب ما با نگاه انها متفاوت است غرب به دنبال پرده دري و بي حجابي و بي عفتي و تهديد فضاي خانوادگي انسان‌هاست و با تشكيل شبكه‌هاي اجتماعي به دنبال همين موضوع است. ما در دينمان پوشاندن عيوب ديگران داريم عفاف داريم و مبناي ما با آنها در خيلي از مسائل متفاوت است.

وي افزود: نگاه به حقوق بشر اسلامي امر قابل توجهي است اين جمله رو بگويم در مقابل تهديدات زيادي از جانب دولت هستيم.

حجت الاسلام رئيسي گفت: امروز مواد مخدر مسئله خيلي مهمي است و بخش گسرتده‌اي از نيروها را مشغول خودش كرده است و شهداي زيادي داده‌ايم بيش از 200 هزار هكتار از اراضي افغانستان مربوط به مواد مخدر است كه زير چتر حمايت امريكا و ناتو است از جمله لابراتورها هاي مرزي‌ها كه جنايت در مورد بشريت است.

معاون اول قوه قضاييه گفت: كشور ما قرباني اين پديده است و اين موضوع تهديد بسيار بزرگي عليه مردم ما است.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن