تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819371050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول قوه قضائيه:دستگاه قضايي بايد مبتني بر بايدها و نبايدهاي الهي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اول قوه قضائيه:دستگاه قضايي بايد مبتني بر بايدها و نبايدهاي الهي باشد
معاون اول قوه قضائيه با تاكيد بر اين‌كه دستگاه قضايي بايد مبتني بر بايدها و نبايدهاي الهي باشد، گفت: اين مهم شامل قضات، قوانين حاكم و نظام دادرسي مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه رئيس‌كل دادگستري خراسان جنوبي ضمن تسليت به فرا رسيدن ايام اربعين حسيني، اظهار داشت: آغاز به كار رئيس‌كل جديد دادگستري خراسان جنوبي همزمان با ايام اربعين حسيني را به فال نيك مي‌گيريم.

وي ضمن تشكر از فعاليت‌هاي رئيس‌كل سابق دادگستري خراسان جنوبي افزود: سيد مرتضي مظهري هم در بعد سخت‌افزاري و هم در بعد نرم‌افزاري تلاش‌هاي بي‌شاعبه‌اي در استان داشته است.

معاون اول قوه قضائيه با بيان اين‌كه براي دين وجودهاي مختلفي وجود دارد، افزود: وجود حقيقي دين يا همان كتاب و سنت، وجود ذهني يا همان باورها و وجود اجرايي و عيني دين از جمله وجودهاي مختلف دين هستند.

رئيسي با اشاره به عاشورا و قيام امام حسين(ع) اذعان داشت: هدف از قيام امام حسين(ع) احياء وجود عيني دين بود.

اربعين نمادي است تا عاشورا گم نشود

وي ادامه داد: هدف امام از قيام عاشورا عينيت بخشيدن به حق، اجرايي شدن دين در متن زندگي انسان معاصر و تشكيل جامعه دين‌مدار بوده است.

نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به زيارت اربعين گفت: زيارت اربعين يك نماد و نمود از ارتباط همواره انسان سالك به سمت خداوند است.

رئيسي با بيان اين‌كه اربعين به عنوان يك نماد سبب عدم فراموشي عاشورا مي‌شود، اذعان داشت: مومن سالك الي الله در تمامي دوران زندگي خود و نه فقط در ايام محرم و صفر درس‌هاي عاشورا را در زندگي خود پياده مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه انقلاب اسلامي ايران يكي از جلوه‌هاي عاشورا است، تصريح كرد: قرار است عاشورا بماند چون منشأ تحول زندگي انسان معاصر مي‌شود.

نظام قضايي جلوه هدايت دين است

نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين‌كه دستگاه قضايي بايد مبتني بر بايدها و نبايدهاي الهي باشد، افزود: اين مهم شامل قضات، قوانين حاكم و نظام دادرسي مي‌شود.

رئيسي يادآور شد: نظام قضايي اسلامي ما يكي از جلوه‌هاي هدايت دين است و بايد مزه شيرين عدالت را به كام مردم بچشاند.

وي متذكر شد: براي كاهش پرونده‌ به دادگستري بايد بسترهاي زمينه‌ساز جرم از بين رفته و ساختارها و سازگارهاي مناسب با آن اجرايي شود.

نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه قاچاق كالا توليد ملي را تهديد مي‌كند، اظهار كرد: هرچه فقر و بيكاري در جامعه بيشتر شود زمينه‌هاي ارتكاب جرم نيز بيشتر خواهد شد.

رئيس گفت: اگر در نظام مالي پول‌هاي سرگردان به سمت مبارزه با مواد مخدر و قاچاق كالا هدايت شود تبديل به توليد ملي مي‌شود.

وي افزود: براي كاهش ناهنجاري‌هاي اجتماعي تمامي دستگاه‌ها بايد تلاش كنند و نقش دستگاه‌هاي مختلف بسيار مهم احساس مي‌شود.

خراسان جنوبي داراي پايين‌ترين ميزان جرم در كشور

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به هم مرزي خراسان جنوبي با كشورهاي افغانستان و پاكستان، تصريح كرد: با وجود هم‌مرزي اين استان با مرزهاي افغانستان و پاكستان اما پايين‌ترين ميزان جرم و جنايت را در بين ساير استان‌هاي كشور داراست.

رئيسي ادامه داد: رمز پايين بودن جرم و جنايت در استان فرهنگ مردم اين منطقه و دينداري آنهاست.

نوبت رقم زدن حماسه اقتصادي است

وي گفت: مردم اين خطه هنجارهاي اجتماعي سياسي و اخلاقي را حفظ كرده و سبب پايين بودن جرم در منطقه شده‌اند.

نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تحقق حماسه سياسي در انتخابات رياست جمهوري، ياد آور شد: اكنون نوبت رقم زدن حماسه اقتصادي است كه آن نيز با تكيه بر روحيه بسيجي و همكاري دستگاه‌ها رقم مي‌خورد.

بر حفظ ارزش‌هاي اسلامي خود پافشاري كنيم

رئيسي خاطرنشان كرد: دشمني و دعوا آمريكا با ايران مربوط به مسائل هسته‌اي نيست بلكه بر سر اسلام و پياده كردن قانون اسلامي است.

وي اذعان داشت: تا زماني كه بر حفظ ارزش‌هاي اسلامي خود پافشاري كنيم دشمنان نيز بر دشمني خود با ما اصرار مي‌ورزند اما ما بنا به عقب كشيدن نداريم و هدف ما يأس و نااميدي دشمنان است.

انتهاي پيام/69017

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن