تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819168402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول قوه قضاييه در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران/۱قيام عاشورا براي توجه بيشتر به وجود اجرايي دين بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اول قوه قضاييه در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران/۱قيام عاشورا براي توجه بيشتر به وجود اجرايي دين بوده است
معاون اول قوه قضاييه گفت: با توجه به كلام امام حسين عليه‌السلام درمي‌يابيم كه قيام عاشورا براي آن شكل گرفت تا وجود اجرايي دين مورد توجه قرار بگيرد و اجراي دستورات ديني در لايه‌هاي مختلف زندگي رسوخ كند.


به گزارش خبرنگار قضايي فارس، سيد ابراهيم رئيس معاون اول قوه قضاييه پيش از ظهر امروز در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: نهضت حسيني براساس يك برنامه‌ريزي و پيش‌بيني و با بهره‌مندي از يك عقلانيت و بصيرت و چشم‌انداز بسيار دقيق قابل تحليل است.

وي ادامه داد: هر تحليلي كه اين نهضت را يك حركت تصادفي اتفاقي و بدون برنامه و پيش‌بيني معرفي كند اين تحليل محكوم به شكست است.

حجت الاسلام رئيسي گفت: از آغاز حركت اباعبدالله الحسين از مدينه تا سير در ميانه راه و آغاز فصل شهادت و پايان آن در عصر عاشورا و آغاز جريان اسارت و كوفه و شام و زيارت اربعين حسيني توسط زين العابيدن و اهل بيت عصمت و طهارت و پيوند زدن عاشورا با مجالس سوگواري و پيوند زدن با عبادات و بندگي خدا و پيوند زدن عاشورا با همه زمان‌هاي زندگي يك عبد و انسان براي آن است كه انسان اين نكته را بفهماند كه تنها با ارتباط با حسين انسان به معناي واقعي رشد مي‌كند.

وي تصريح كرد: فقط با روح اميد و ايستادگي و الگو گيري از زندگي و حيات طيبه عاشوراييان حيات طيبه ممكن است و تابلويي كه اباعبدالله الحسين پيش روي ما تصوير كرده است شامل همه مظاهر انساني و زيبايي‌هاي زندگي انسان است.

معاون اول قوه قضاييه به سخنان حضرت زيبن كبري اشاره كرد و گفت: آنچه زينب(س) مي‌گويد ما چيزي نديديم جز زيبايي همانا نيازمند داشتن يك چشم زيبا بين است تا صبر و رضا و تسليم و توكل را در عاشورا ببيند.

وي افزود: بايد ديد عاشورا حقيقتش و حقيقت پيام عاشورا و آنچه ما در تحليل‌مان به ان اشاره مي‌كنيم به عنوان اينكه عاشورا باعث احياي دين شد كدام بخش از وجود‌هاي سه‌گانه دين شامل وجود حقيقي دين، وجود ذهني از دين و سوم وجود اجرايي و وجود خارجي از دين را زنده كرده است.

حجت الاسلام رئيسي گفت: اگر در كلمات نوراني حسين عليه‌السلام مطالعه كنيم ايشان در وصيت‌شان گفته‌اند نمي‌بينيد حق عمل نمي‌شود و از باطل نهي نمي‌شود؟ يعني من حسين مي‌خواهم به حق عمل شود و دين در همه لايه‌هاي زندگي حاضر و وجود داشته باشد.

وي افزود: اين موضوع نشان مي‌دهد كه وجود اجرايي دين مورد توجه حضرت بوده است يعني اجرايي شدن دين در عرصه‌هاي مختلف زندگي هر يك از انسان‌ مدنظر حسين بن‌علي بوده است.

معاون اول قوه قضاييه خاطرنشان كرد: حضرت اباعبدالله الحسين براي ما سيره و سلوك هستند و مي‌توانيم ايشان را به داخل همه روابطمان بياوريم و از ايشان و زندگي‌شان درس بگيريم تا موفق شويم.

ادامه دارد....

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن