تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802537853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران: فرهنگ سازي در حوزه ترافيك از اولويت‌هاي شهرداري تهران است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران: فرهنگ سازي در حوزه ترافيك از اولويت‌هاي شهرداري تهران است
معاون حمل‌ونقل ترافيك شهرداري تهران در مراسم افتتاحيه پارك آموزشي ترافيك منطقه 19 گفت:عموم مشكلات حمل‌ونقل و ترافيك اين است كه زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي به اندازه كافي نداريم و سعي مي‌كنيم با همكاري شوراي شهر و دولت به اين زيرساخت‌ها دست پيدا كنيم .سيد جعفر تشكري هاشمي با اشاره به اينكه در 26 آذر 1362 زماني كه بنادر در تهاجم دشمن قرار داشت حضرت امام خميني(ره) با دستوري فرمودند تا تمامي خودروهاي سنگين، كاميون‌ها، اتوبوس‌ها و خودروهاي سواري به ساير نقاط ايران آذوقه برسانند اظهار داشت: اگر اين روز ثبت شد به اين دليل بود كه همه مردم امكانات خود را به كارگرفتند كه به تمامي روستاها و شهرها مواد غذايي برسانند تا حتي يك كودك از شير خشك خود جدا نماند .

وي درادامه تصريح كرد:وقتي دشمن به شهرهاي جنوبي حمله و شهروندان را به شهادت رساند و برخي را نيز به اسارت گرفت همه فهميديم كه امروز روز اتحاد است و همه بايد به سمت جبهه برويم و از سرزمين خود پاسداري كنيم .

هاشمي تشكري با تاكيد بر اينكه در هشت سال دفاع مقدس همه يك باور داشتيم خاطرنشان كرد: سرزمين ما يك سرمايه گرانقدري است كه گذشتگان و پدران ما آن راحفظ كرده اند و ما نيز بايد آن را حفظ كنيم . وي در ادامه عنوان كرد: درست است كه هشت سال دفاع مقدس تمام شده است اما دفاع و جهاد در مسائل ديگر شكل گرفته است امروز جهاد ديگري را در حمل‌ونقل پيش رو داريم .

وي اضافه كرد: اينكه درجاده‌ها وشهرها چقدر كشته داريم و افراد چقدر سلامتي خود را از دست مي‌دهند عدد تكان دهنده‌اي است. آمار آن از شهداي هشت سال دفاع مقدس بيشتر است و علت اصلي آن عدم توجه به قوانين است .

وي با اشاره به اينكه در تصادفات حداقل يك يا دو طرف به عمد و با خودخواهي ، جان خود و ديگران را به خطر مي‌اندازند اظهاركرد: اين به آن معني نيست كه آنها قوانين را بلد نباشند تنها به اين علت است كه آنها قوانين را اجرا نمي‌كنند. در اكثريت قاطع يعني 90 درصد از تصادفات يك طرف با علم بر اينكه خطر مي‌كند خانواده و افراد داخل ماشين را با خطر روبرو مي‌كند.

هاشمي تشكري با تاكيد براينكه موضوع فرهنگ رانندگي در بسياري ازموارد دچار نقص است ، تصريح كرد: همه كساني كه امتحان رانندگي مي دهند كتاب آموزش قوانين راهنمايي و رانندگي را مطالعه و در امتحان خود قبول شده اند . اين در حالي است كه گويا پس از امتحان همه قوانين را فراموش مي‌كنند .

وي ادامه داد: نتيجه كار اين است كه آمار تكان دهنده اي در تصادفات داريم و اينكه در رديف 5كشور آمار بالاي كشته‌ها در جاده‌هاي جهان هستيم . هاشمي تشكري گفت: علت اين كه در هر شرايطي چه جاده خراب و سالم ، چه اتومبيل‌هاي مدل بالاو پايين تصادف و كشته داريم اين است كه در بحث حمل و نقل و ترافيك ، بحث فرهنگسازي قوي نداريم. اين مطلب كه آموزش و فرهنگسازي را از كدام مقطع بايد شروع كنيم و اينكه اين مطلب مربوط به دوره دبستان ، دبيرستان ، دانشگاه و يا محل كار است براي برخي سوال است اما به نظر من بايد آموزش و فرهنگسازي در تمامي موارد اجرا شود. وي با بيان اين مطلب كه رفتار‌هاي ترافيكي بعضي از رانندگان ما باعث تحقير رفتار ترافيكي ملت ما درجهان شده است اظهاركرد: امروز در اين مساله به انتها رسيده ايم و مهمترين بحث پايين بودن سطح آموزش است . افراد فقط به اندازه امتحان دادن قوانين راحفظ مي‌كنند و نه در حد اجراي آن .

هاشمي تشكري اضافه كرد: وقت آن رسيده كه همچون زمان دفاع مقدس كه همه دست به دست هم داديم و در آن عرصه در برابرمشكل تجاوز به كشور ايستاديم و مقابله كرديم،بايد در اين امر نيز بدون آنكه مشكلات را به گردن كسي بياندازيم دست به دست هم بدهيم تا مشكلات حمل و نقل و ترافيك ما حل شود.

وي با اشاره به اينكه ساخت پارك ترافيك حداقل كاري است كه شهرداري تهران مي‌تواند انجام بدهد اظهاركرد: اين اتفاق بايد در همه مناطق رخ بدهد و همه مناطق از پارك ترافيك استفاده كنند .

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه يك اهتمام خوب در شهرداري تهران ،شوراي شهر و دولت وجود دارد عنوان كرد : شهرداري ، شوراي شهر و دولت در توسعه حمل و نقل عمومي با هم مشاركت كرده و قرار است حمل ونقل عمومي را به حد مورد نياز برساند يعني سالانه سي كيلومتر مترو بسازند . گرچه با بودجه ساليانه اي كه به اين امر اختصاص پيدا مي‌كند امكان حل اين مساله نيست و تنها راه حل آن فاينانس است . معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران اضافه كرد: 12 خط مترو در برنامه 5 ساله شهرداري تهران است كه 8 خط آن داخل تهران و 4 خط آن خارج از تهران است . مي‌خواهيم كاري انجام بدهيم كه هر شهروند در هر كجا كه هست به مترو دسترسي آسان و راحت داشته باشد .

وي در پايان اشاره كرد: بخشي از مشكلات ما اين است كه زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي كامل نداريم براي همين امر است كه مردم از موتورسيكلت و خودروهاي شخصي استفاده مي‌كنند و در اين بين شاهد رفتارهاي ناهنجار ترافيكي هستيم .

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن