تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819071741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دريا بخشي از اقتصاد جهاني ايران مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دريا بخشي از اقتصاد جهاني ايران مي شود
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/09/27
وزير راه و شهرسازي با تأكيد دوباره بر تغيير الگوي حاكم بر صنعت حمل و نقل دريايي و تغيير رفتار كنشگران اقتصادي فعال در دريا ، سهم ايران از اقتصاد جهاني را بسيار اندك دانست و تصريح كرد : دريا بايد بخشي از اقتصاد جهاني ايران باشد.
به گزارش شبكه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، عباس آخوندي در جمع سرمايه گذاران بندري و دريايي، ترمينال داران بنادر و اعضاي انجمن كشتيراني و خدمات وابسته، با اشاره به اينكه روز حمل و نقل از دريا آغاز شده است،گفت : براي خصوصي سازي واقعي بايد ابتدا رابطه دولت – بازار عوض شود.
آخوندي با اعلام اينكه خصوصي سازي هرگز به معني واگذاري بنگاه ها نيست، اظهار داشت : چنانچه بازنگري در نقش رابطه دولت – بازار صورت نگيرد، خصوصي سازي صورت نگرفته است.
وزير راه توضيح داد : خصوصي سازي به اين مفهوم است كه دولت به وضع مقررات اكتفا كند ومقررات هم بايد در جهت كاهش هزينه هاي مبادله باشد.
آخوندي با اعلام اينكه كاهش هزينه مبادله، مأموريت اصلي دولت است، گفت : مداخله دولت در اقتصاد كشور برخاسته از عادات غلط و انتظارت عموم و حتي كنشگران اقتصادي از مداخله گسترده دولت در اقتصاد است كه بايد اين مانع بزرگ به تدريج اصلاح شود.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تمام بحث ما تغيير الگو است، اظهار داشت : تغيير الگوها ، دستور اداري و يك تصميم از سوي وزير نيست بلكه تغيير رفتار از سوي دولتمردان، مردم و كنشگران اقتصادي است.
آخوندي با بيان اينكه نقش و مأموريت دولت و بخش خصوصي بايد عوض شود، گفت : دولت و بخش خصوصي بايد تعهد و مسئوليت را توامان داشته باشد.
وزير راه با تأكيد بر اينكه متعهد به حقوق شهروندان، كنشگران اقتصادي و محدود كردن دولت به وضع مقررات و كاهش هزينه مبادله هستيم ، گفت : اگر دولت تدبير و اميد در عمل نتواند ، يك نمونه اقتصاد موفق مبتني بر كنشگري كنشگران اقتصادي داشته باشد، حتماً بازگشت دولت به مداخله در اقتصاد از حمايت اجتماعي برخوردار خواهد شد.
آخوندي با اعلام اينكه دست كمك و ياري به سوي بخش خصوصي دراز مي كند، تأكيد كرد : همه بايد دست به دست هم دهيم و اقتصاد كشور را از ركود خارج و رونق و چرخه در اقتصادكشور را احيا كنيم.
آخوندي گفت : موفقيت انديشه محدود كردن دولت تنها به وضع مقررات، بايد در عمل اثبات شود نه در گفتار.
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه نقش غالب دريا در كشور عمدتا محلي و حداكثر ملي است ، تصريح كرد : دريا بايد بخشي از اقتصاد جهاني ايران باشد.
آخوندي با طرح اين پرسش كه سهم ما از حمل و نقل جهاني به چه ميزان است، گفت : با توجه به موقعيت قرارگيري ايران، سهم بسيار اندكي از تجارت جهاني را در اختيار داريم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با بيان اينكه بايد به فكر يكپارچه سازي بخش هاي مختلف حمل و نقل، نوسازي، مدرن سازي و تجهيز بنادر باشيم، گفت : تلاش كنيد همراه با توسعه و تجهيز بنادر، محيط هاي پيراموني بندر، محيط هاي سكونتي و كل شهر بندري نيز آباد باشد.
آخوندي افزود : اول كار اقتصادي، داشتن سرمايه اجتماعي مناسب است و تمام ساكنان بنادر از ارزش افزوده فعاليت ما برخوردار باشند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن