تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802450866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله مكارم شيرازي تاكيد كردساخت حوزه‌هاي علميه و احياي مساجد از محل موقوفات عام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله مكارم شيرازي تاكيد كردساخت حوزه‌هاي علميه و احياي مساجد از محل موقوفات عام
يكي از مراجع تقليد گفت: سازمان اوقاف بايد نسبت به ساخت حوزه‌هاي علميه، اعزام مبلغان ديني و احياي مساجد از محل درآمد موقوفات عام توجه ويژه داشته باشد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي عصر امروز در جمع رئيس و مديران سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به سابقه وقف در ميان جوامع بشري اظهار كرد: سابقه وقف به پيش از اسلام باز مي‌گردد معابد در مذاهب گوناگون از محل وقف و درآمدهاي آن ساخته مي‌شدند.

وي افزود: دين اسلام سنت‌هاي خوب را تاييد كرده كه از جمله آنها مي‌توان به وقف اشاره كرد؛ بزرگان دين ما خود عامل به وقف بودند و از طريق تبليغ عملي، نسبت به ترويج اين صدقه جاريه اقدام مي‌كردند؛ حضرت علي(ع) وقف‌نامه‌هايي از خويش به يادگار گذاشته كه نشان‌دهنده همين امر است.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه پيشوايان ديني به وسيله احاديث و روايات و توصيه‌هاي فراوان نسبت به ترويج وقف اقدام مي‌كردند گفت: وقف يكي از مصاديق مهم صدقه جاريه به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: صدقات معمولي تنها در همان زماني كه انجام مي‌شوند داراي ثواب هستند ولي وقف كه از جمله صدقات جاريه به شمار مي‌رود همچنان و حتي پس از مرگ داراي ثواب است و شخص واقف از آن بهره‌مند مي‌شود؛ به عبارتي ثواب صدقات جاريه در طول زمان جريان مي‌يابند.

آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر جلب اعتماد عمومي در زمينه وقف عنوان داشت: وقتي مردم ببيند موقوفات در محلي كه نيت واقف بوده مصرف مي‌شوند اعتماد پيدا كرده و از وقف استقبال خواهند كرد.

استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينكه اعتماد عمومي سرمايه اجتماعي عظيمي محسوب مي‌شود گفت: بايد اين مهم را در مورد وقف و مصرف آن مورد توجه جدي قرار دهيم.

وي اضافه كرد: وقف داراي بركات فراواني براي اجتماع است و بايد به درستي مورد بهره‌برداري قرار گيرد؛ از جمله اين فوايد و بركات مي‌توان به موقوفات عام اشاره كرد زيرا در مورد موقوفات خاص، نيت واقف تعيين‌كننده محل مصرف است.

آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به سه نكته مهم در مصرف موقوفات عام بيان داشت: سازمان اوقاف و امور خيريه بايد توجه داشته باشد كه اولويت نخست در اين ميان ساخت حوزه‌هاي علميه و مدارس ديني است.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه حوزه‌هاي علميه، تقويت‌كننده دين و قرآن هستند گفت: اخيراً بعضي از خيرين انجمن توسعه حوزه‌هاي علميه را تشكيل داده‌اند تا در همه مناطق به ويژه شهرهايي كه مخالفان ما در حال تاسيس حوزه‌هاي فراوان هستند، مدارس علميه بسازند.

وي با اشاره به ضرورت اعزام مبلغان ديني به مناطق مختلف به عنوان دومين اولويت مصرف موقوفات عام خاطرنشان كرد: برخي مناطق در كشور هستند كه هيچ مبلغ روحاني به مدت 25 سال است به آنجا نرفته و همين امر سبب شده است شيعيان آن شهرها و روستاها به مذاهب ديگر روي بياورند.

آيت‌الله مكارم شيرازي تصريح كرد: احياي مساجد سومين اولويت مصرف درآمد موقوفات عام هستند و سازمان اوقاف بايد به اين امر مهم مبادرت ورزد؛ گفته مي‌شود كه در تهران حدود 30 درصد مساجد امام جماعت ندارند و اين شايسته نيست؛ بايد هزينه رفت و آمد ائمه جماعات را از محل موقوفات عام پرداخت و اگر نمي‌شود سه نماز جماعت برپا كرد حداقل يك وعده نماز جماعت در هر مسجد برگزار شود.

استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينكه بقاي دين در سايه تقويت اين سه موضوع است افزود: سازمان اوقاف و امور خيريه بايد در زمينه موقوفات خاص هم توجه ويژه داشته باشد و نسبت به احياي حقوق آنها اقدام كند؛ كار سازمان اوقاف بسيار سنگين و پاداش كاركنان آن هم بيشتر خواهد بود زيرا جزاي هر عمل خير متناسب با سنگيني و ظرافت آن است.

انتهاي پيام/78004

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن