تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802713186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله مكارم‌شيرازي:غرب از فرصت به دست آمده براي اعتمادسازي استفاده كند / آمريكا و اسرائيل عامل اصلي ناامني در منطقه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله مكارم‌شيرازي:غرب از فرصت به دست آمده براي اعتمادسازي استفاده كند / آمريكا و اسرائيل عامل اصلي ناامني در منطقه هستند
يكي از مراجع عظام تقليد آمريكا و اسرائيل را عامل اصلي ناامني در منطقه دانست و بيان كرد: غرب از فرصت به دست آمده براي اعتمادسازي استفاده كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از دفتر آيت‌الله مكارم‌شيرازي، اين مرجع تقليد در ديدار سفير آلمان در ايران، با اشاره به اينكه ما در مجموع خاطره خوبي از آلمان‌ها داريم و مي‌خواهيم زندگي مسالمت آميزي با آنها داشته باشيم، به پرسش‌هاي وي پاسخ گفت.

وي در مورد رابطه مذهب و حكومت تصريح كرد: ما دو راه براي درك اين رابطه داريم، راه اول اينكه تاريخ را نگاه كنيم مي‌بينيم در تاريخ علماي مذهبي نقش‌هاي مؤثري در نجات كشورهاي اسلامي داشته‌اند. از سويي ديگر تجربه خودمان را در جمهوري اسلامي نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كشور ما قبل از انقلاب كشوري ضعيف و ناتوان بود، تصميم‌ها را مردم نمي‌گرفتند بلكه سفارت‌خانه‌هاي خارجي از جمله آمريكا و انگلستان مي‌گرفتند ولي بعد از انقلاب در سايه مذهب نگاه تبديل به كشور نيرومندي در منطقه شده‌ايم و ديگران براي مردم و مملكت ما تصميم نمي‌گيرند.

استاد حوزه علميه قم افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، استقلال به معناي واقعي در ايران حاصل شده و اگر ديگران مانع بر سر راه ما ايجاد نكنند دولتي بسياري قوي‌تر از حالا خواهيم داشت.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي در پاسخ به سؤال ديگر سفير آلمان مبني بر اين علاقه براي گفت‌وگو با ايران تاكيد كرد: ما هم با اين مسئله موافق هستيم و معتقديم اگر اين گونه رفت و آمدها باشد بسياري از مشكلات حل مي‌شود.

وي افزود: غالبا دور نشستن و سخن گفتن سرچشمه سوء ظن و بدبيني است و كنار هم نشستن و سخن گفتن موجب از بين رفتن سوء ظن‌ها مي‌شود به ويژه در مورد كشور ما كه روي جهات سياسي يك چهره تاريكي در رسانه‌هاي غربي از ايران ترسيم كردند؛ از اين رو وقتي گروه‌هايي بيايند و از نزديك هم ديگر را ببينند مي‌فهمند اين چهره يك چهره دروغين سياسي است كه از ايران، اسلام و تشيع ترسيم شده است.

استاد حوزه علميه قم تاكيد كرد: گاهي خبرنگاران خارجي با ما تماس مي‌گيرند و ما از آنها مي‌پرسيم آيا ايراني كه در رسانه‌ها ديديد و ايراني كه از نزديك مشاهده كرديد يكي است؟ در پاسخ مي‌گويند نه كاملا متفاوت است.

وي اضافه كرد: مصالح سياسي هم همين مسئله را اقتضا مي‌كند، اگر بنا است مردم دنيا با هم همزيستي مسالمت آميز داشته باشند راهش اين است كه آنچه هستند همديگر را بشناسند نه چهره‌هاي غير واقعي.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي خطاب به سفير آلمان تاكيد كرد: شما مي‌توانيد نقش مهمي در توسعه روابط ايران و آلمان داشته باشيد. آنچه از امنيت، آرامش و سلامت برخورد مردم به يكديگر و دموكراسي كه در انتخابات‌هاي ايران ديده‌ايد، را منتقل كنيد و به سهم خودتان ذهنيت‌هاي غرب را نسبت به ايران اصلاح كنيد.

انتهاي پيام/2258/ذ

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن