تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب از فرصت بدست آمده براي اعتمادسازي استفاده كند/ توليد سلاح كشتار جمعي حرام است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: غرب از فرصت بدست آمده براي اعتمادسازي استفاده كند/ توليد سلاح كشتار جمعي حرام است
قم - خبرگزاري مهر: يكي از مراجع تقليد شيعيان گفت: غربي‌ها بايد از فرصتي كه براي اعتمادسازي پيش آمده به درستي استفاده كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در ديدار سفير آلمان در ايران، با اشاره به اين كه ما در مجموع خاطره خوبي از آلمان‌ها داريم و مي‌خواهيم زندگي مسالمت آميزي با آنها داشته باشيم، به پرسش‌هاي وي پاسخ گفت.

وي در مورد رابطه مذهب و حكومت تصريح كرد: ما دو راه براي درك اين رابطه داريم، راه اول اينكه تاريخ را نگاه كنيم مي‌بينيم در تاريخ علماي مذهبي نقش‌هاي مؤثري در نجات كشورهاي اسلامي داشته‌اند. از سويي ديگر تجربه خودمان را در جمهوري اسلامي نگاه مي‌‌كنيم مي‌بينيم كشور ما قبل از انقلاب كشوري ضعيف و ناتوان بود، تصميم‌ها را مردم نمي‌گرفتند بلكه سفارت خانه‌هاي خارجي از جمله آمريكا و انگلستان مي‌گرفتند ولي بعد از انقلاب در سايه مذهب نگاه تبديل به كشور نيرومندي در منطقه شده‌ايم و ديگران براي مردم و مملكت ما تصميم نمي‌گيرند.

وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، استقلال به معناي واقعي در ايران حاصل شده و اگر ديگران مانع بر سر راه ما ايجاد نكنند دولتي بسياري قوي تر از حالا خواهيم داشت.

استاد برجسته حوزه در پاسخ به سؤال ديگر سفير آلمان مبني بر اين علاقه براي گفتگو با ايران، تاكيد كرد: ما هم با اين مسئله موافق هستيم و معتقديم اگر اين گونه رفت و آمدها باشد بسياري از مشكلات حل مي‌شود.

وي افزود: غالبا دور نشستن و سخن گفتن سرچشمه سوء ظن و بدبيني است و كنار هم نشستن و سخن گفتن باعث از بين رفتن سوء ظن‌ها مي‌شود. بويژه در مورد كشور ما كه روي جهات سياسي يك چهره تاريكي در رسانه‌هاي غربي از ايران ترسيم كردند؛ از اين رو وقتي گروه‌هايي بيايند و از نزديك هم ديگر را ببينند مي‌فهمند اين چهره يك چهره دروغين سياسي است كه از ايران، اسلام و تشيع ترسيم شده است.

آيت الله مكارم شيرازي تأكيد كرد: گاهي خبرنگاران خارجي با ما تماس مي‌گيرند و ما از آنها مي‌پرسيم آيا ايراني كه در رسانه‌ها ديديد و ايراني كه از نزديك مشاهده كرديد يكي است؟ در پاسخ مي‌گويند نه كاملا متفاوت است.

وي اضافه كرد: مصالح سياسي هم همين مسئله را اقتضا مي‌كند، اگر بنا است مردم دنيا با هم همزيستي مسالمت آميز داشته باشند راهش اين است كه آنچه هستند همديگر را بشناسند نه چهره‌هاي غير واقعي.

اين مفسر قرآن كريم خطاب به سفير آلمان تاكيد كرد: شما مي‌توانيد نقش مهمي در توسعه روابط ايران و آلمان داشته باشيد. آنچه از امنيت، آرامش و سلامت برخورد مردم به يكديگر و دموكراسي كه در انتخابات‌هاي ايران ديده‌ايد، را منتقل كنيد و به سهم خودتان ذهنيت‌هاي غرب را نسبت به ايران اصلاح كنيد.

اسرائيل و آمريكا صحنه گردان اصلي ناامني‌هاي منطقه

وي در ادامه در پاسخ به سؤال ديگر سفير آلمان درباره نا امني‌هاي منطقه خاورميانه به ويژه سوريه و نقش اساسي ايران و عربستان در كاهش اين تنش‌ها، ‌ابراز داشت: ما صحنه گردان اصلي اين ناامني را اسرائيلي‌ها و آمريكايي‌ها مي‌دانيم.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: ما معتقديم گروه هايي مثل القاعده و گروه هاي ديگر مستقيم يا غير مستقيم با آمريكا و اسرائيل ارتباط دارند و آنها هستند كه به اين ناامني دامن زده‌اند؛ اگر واقعا آنها به تروريست‌ها كمك نكنند، چراغ سبز هم نشان ندهند، كمك هاي تسليحاتي هم نكنند، مسأله سوريه را به اختيار مردم واگذارند و به خواست مردم تن دهند، سوريه امن و امان مي‌شود.

وي افزود: اعتقاد ما اين است كه غربي‌ها به اين نتيجه خواهند رسيد كه اين تندروهاي بي رحمي را كه بر منطقه مسلط مي‌كنند هيچ فايده‌اي براي منطقه و جهان نخواهند داشت.

نگراني از مسئله هسته‌اي ايران توهم است

مرجع تقليد شيعيان در ادامه نگراني از مسئله هسته‌اي ايران را توهم دانست و تاكيد كرد: ما معتقديم اين بيم و ترس را ديگران در همسايه هاي ما ايجاد كرده اند اگر ديگران تحريك نكنند اين ترس خيالي از بين مي رود.

وي با تأكيد بر اين كه مسئله انرژي هسته‌اي ايران شفاف و روشن است و ما به هيچ قيمت دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم، بهانه گيري‌ها در اين باره را با اغراض سياسي همراه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در فتوايي سلاح كشتار جمعي را حرام اعلام كرده‌اند و فتواي ما و ساير مراجع نيز همين است.

آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: طرف مقابل بايد از فرصت بدست آمده كه شايد ديگر تكرار نشود براي رفع اين نگراني استفاده كند و اين فرصت را از دست ندهد؛ البته ما بارها اعلام كرده و مي‌كنيم كه برنامه ما صلح آميز و شفاف است.

بخشي از مشكلات افغانستان به دليل مواد مخدر است

سفير آلمان پرسش ديگري را از اين مرجع تقليد درباره شرايط افغانستان و اين كه ايران و آلمان چه تلاش مشتركي مي‌توانند در جهت بهبود اوضاع در افغانستان با هم داشته باشند و اينكه آيا مذهب در اين راستا نقشي دارد؟ مطرح كرد كه آيت الله مكارم در پاسخ تاكيد كرد: ما با افغان‌ها جهات مشتركي هم از نظر مذهب و زبان و هم از نظر سوابق تاريخي داريم و طبيعتا بودن يك همسايه امن و آرام براي پيشرفت اقتصادي دو كشور مناسب است.

وي بخشي از مشكلات افغانستان را به دليل مواد مخدر دانسته و گفت: اگر ما و شما و دولت‌هاي خيرخواه به پيشرفت اقتصادي افغانستان كمك كنيم تدريجاً اين مسئله مواد مخدر كه مشكل بزرگي است حل مي‌شود.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: هرچند در زمان‌هاي گذشته يك مقدار در افغانستان بين شيعيان و اهل سنت اختلافات و درگيري‌هايي بود، اما الان در دولت افغانستان وزراي شيعه و وزراي سني هستند و با هم تعامل دارند و ما مي‌توانيم از نظر مذهبي با اينها تعامل بيشتري داشته و باعث آرامش و امنيت بيشتر در افغانستان باشيم.

وي در پايان با تاكيد بر اين كه برخي دولت‌ها از جمله اسرائيلي‌ها نمي‌خواهند توافقي بين ايران و غرب صورت بگيرد، گفت: غربي‌ها بايد از فرصتي كه براي اعتمادسازي پيش آمده به درستي استفاده كنند.

كد خبر: 2199247

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۰۹:۱۳

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن