تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني: سلاح كشتارجمعي جزو منافع ملي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: روحاني: سلاح كشتارجمعي جزو منافع ملي نيست
رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: ملت ايران هيچ گاه سلاح كشتار جمعي را جزو منافع ملي خود نمي داند و اين موضوع در دكترين دفاعي ما جايي ندارد.
فارس: حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در چهاردهمين همايش تجليل از پژوهشگران كشور با اشاره به جايگاه پژوهش گفت: مقصد عالي پژوهش پاسخگويي به مطالبات به حق مردم است نه يك حزب و گروه خاص.

وي ادامه داد: از اينكه در گوشه‌اي ببينم كه برخي از تحقيقات براي يك گروه خاص انجام مي‌شود، خوشحال نمي‌شوم.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه پژوهش اساس دانش است و توسعه نيز در سايه پژوهش انجام مي‌شود اظهار داشت: البته پژوهش نيز در سايه دانش امكان‌پذير خواهد شد و بنابراين پژوهش هم علت و هم معلول است.

روحاني ادامه داد:‌ پژوهش مي‌تواند علم را شكوفا كند و هم مي‌تواند به توسعه علم و حتي آموزش بينجامد.

رئيس دولت يازدهم با اشاره به لزوم ايجاد محيط مناسب و مساعد براي پژوهش افزود: آغاز برقراري اين محيط آزادي آكادميك بوده و سعه صدر مهم‌ترين اصل چنين فضايي است.

وي با بيان اينكه نمي‌توان به پژوهش متقن دست يافت مگر آنكه پژوهشگر خلاق داشته باشيم، تصريح كرد: خلاقيت تنها در سايه آزادي امكان‌پذير خواهد شد و بايد در سايه بردباري و تساهل زمينه را براي شكوفايي انديشمندان و پژوهشگران آماده كنيم.

روحاني نتيجه پژوهش را نيازمند بردباري جامعه دانست و اظهار داشت: ممكن است پژوهشگري به نتيجه‌اي برسد كه خوشايند اين و آن نباشد اما اگر در مسير تحليل به يافته‌اي رسيد آن يافته محصول پژوهش بوده و چون پژوهش مقدس است محصول آن نيز بايد مورد احترام باشد.

رئيس‌جمهور اضافه كرد: البته اين به معناي آن نيست كه پژوهشگر هرچه به دست آورد وحي منزل است بلكه امكان دارد در ساليان بعد و در پژوهشي ديگر به نتيجه‌اي مطلوب برسيم.

حسن روحاني با مردود دانستن پژوهش ها و تحقيقاتي كه منجر به اقداماتي مانند سلاح هاي كشتار جمعي مي شود گفت: ملت ايران هيچ گاه سلاح كشتار جمعي را جزو منافع ملي خود نمي داند و اين موضوع در دكترين دفاعي ما جايي ندارد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن