تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803119813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي يعني كاهش وابستگي/جهان اقتصاد جهان بي‌اخلاقي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اقتصاد مقاومتي يعني كاهش وابستگي/جهان اقتصاد جهان بي‌اخلاقي است
استاد اقتصاد دانشگاه تهران با ابراز تاسف از اين‌كه مفهوم اقتصاد مقاومتي به صورت درست در كشور تعريف نشده است گفت: به همين دليل مفهوم آن با مفهوم اقتصاد جنگ زده و رياضتي اشتباه گرفته مي‌شود، در حالي‌كه معني آن كاهش وابستگي تهديدزا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، محمد خوش‌چهره امروز در نخستين همايش كشوري صنعت قراضه آهن در اتاق بازرگاني اصفهان، با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي تلنگري به صنعتگران كشور است، گفت: صنعتگران بايد از كم تحركي فاصله بگيرند و تحركات اقتصادي كشور را بيشتر كنند.

وي اظهار كرد: اقتصاد در تمام حوزه‌ها حضور دارد، اما به دليل نداشتن حوزه بندي در ارگان‌ها و نبود جايگاه مشخص براي آنها ميان بخش‌ها سردرگم است.

وي افزود: براي مثال بخش‌ خصوصي وظيفه‌اي براي ايجاد اشتغال ندارد، بلكه وظيفه اين بخش گردش چرخه اقتصاد كشور است، در حالي كه تعدادي از آنها فرصت‌هاي شغلي ايجاد مي‌كنند، اما بايد توجه كرد دولت وظيفه ايجاد اشتغال را بر عهده دارد و بايد با وام‌هاي كم بهره فرصت‌هاي شغلي ايجاد كند.

اين استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اگرچه محيط‌ زيست مساله‌اي مهم است، اما نبايد انتظار داشت كه يك دستگاه اجرايي در كار يك دستگاه نظارتي هم‌چون محيط‌ زيست دخالت كند و اين موضوع را بايد ارگان زيست محيطي به دستگاه‌ها تذكر دهد.

جهان اقتصاد جهان بي اخلاقي است

خوش‌چهره با بيان اينكه امروزه توسعه اقتصادي به شدت رو به رشد است، اضافه كرد: از جنگ جهاني دوم تا كنون جمعيت جهان سه برابر شده و افزايش جهشي در توليدات كشورها به وجود آمده است و همين امر باعث شده تا منابع تجديد ناپذير به سرعت مصرف شده و منابع طبيعي از ميان بروند.

وي با بيان اينكه جهان اقتصاد جهان بي اخلاقي است، تصريح كرد: استفاده بي‌رويه از محصولات موضوع محيط‌زيست را همواره مغفول و سهم انرژي را افزايش مي‌دهد، بدين معني كه صرفه‌جويي از ميان مي‌رود.

صنعت قراضه آهن مغفول مانده است

هم‌چنين مديرعامل شركت فلز تدارك فولاد مباركه اصفهان در اين مراسم گفت: در پنج سال گذشته با اسقاط يك ميليون و 200 هزار دستگاه اتومبيل حدود يك ميليون و 200 هزار تن آهن قراضه توليد شده است كه البته اين يعني وجود نداشتن سود اقتصادي، اما اين امر مي‌تواند منجر به كاهش مصرف سوخت، كاهش آلودگي هوا و افزايش توليد داخلي شود.

محمدرضا كچوييان با بيان اينكه امروزه صنعت قراضه آهن در كشور مغفول مانده است، اظهار كرد: طرح اسقاط خودروهاي فرسوده در سال‌هاي اوليه با استقبال خوبي رو به رو شد. مثلا اين شركت به طور متوسط روزانه 100 دستگاه اتومببيل اسقاط مي‌كرد، اما در چند سال اخير به دليل انفجار قيمت خودرو اسقاط خودرو بسيار كاهش يافته و به طور متوسط تنها 20 تا 30 دستگاه خودرو براي اسقاط داريم و اين يعني ضربه به محيط‌زيست كشور كه با يك سياست‌گذاري مناسب مي‌توان از آن جلوگيري كرد.

مديرعامل شركت فلز تدارك فولاد مباركه اصفهان اضافه كرد: در چند ماه گذشته به دليل تغيير برخي از سياست‌هاي كوچك در بخش صنعت قراضه آهن و بدنه خودروها، دوباره موضوع اسقاط خودروها مطرح شده است كه هم‌چنان با روزهاي اوليه اجراي طرح بسيار فاصله دارد.

كشور با كمبود قراضه روبرو است

وي تاكيد كرد: رويكرد اقتصادي قراضه آهن رويكرد مهمي است، چراكه در عرضه و تقاضاي قراضه آهن عدم تعادل وجود دارد و در بهترين حالت و در بهترين شرايط اقتصادي باز هم كشور با كمبود قراضه آهن مواجه است و يكي از مهم‌ترين علت اين كمبود نيز همان بحث مغفول ماندن قراضه آهن است.

مديرعامل شركت فلز تدارك فولاد مباركه اصفهان اظهار كرد: ميان مصرف كننده و تامين كننده قراضه آهن در كشور شكاف وجود دارد كه بايد اين شكاف پر شود تا قراضه‌ها در انبارها خاك نخورد و مصرف كننده مجبور نباشد كه از خارج قراضه آهن وارد كند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن