تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به پژوهش بنيادي، اساس رشد و توسعه جوامع است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توجه به پژوهش بنيادي، اساس رشد و توسعه جوامع است
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي كشور گفت: تجربه عقب ماندگي كشور ژاپن با توجه ويژه به پژوهش هاي كاربردي نشان داد توجه به پژوهش بنيادي اساس رشد و توسعه جوامع است.


ˈابراهيم واشقاني فراهانيˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهاركرد: در چارچوب سياست هاي كلان كشوري، دانشگاه آزاد اسلامي نيز سياست ها و ماموريت هاي جديدي در باب پژوهش و برنامه ريزي دنبال مي كند.

وي گفت: اين دانشگاه در نظر دارد طرح جامع پژوهش و فناوري را در چارچوب نقشه جامع علمي كشور و اسناد بالادستي تهيه كند تا جايگاه آن در پيشبرد علم و فناوري كشور مشخص شود.

واشقاني افزود: اين مهم با استفاده از ابتكار، انديشه ها و خلاقيت هاي افراد عملي مي شود و به اين منظور، نقش هر دانشگاه، دانشكده، بخش، گروه و استاد در اين فرايند مشخص مي شود.

وي بيان كرد: افزايش كيفيت فعاليت ها از جمله پژوهش، تجاري كردن نتايج پژوهش ها و تبديل ايده به ثروت با ايجاد مراكز رشد و تاسيس شركت هاي دانش بنيان، از ديگر برنامه هاي اين دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي كشور از تصويب شوراي اقتصاد دانش بنيان و سرمايه گذاري در هيأت امناي دانشگاه خبر داد و تصريح كرد: به اين منظور دفتر تجاري سازي نتايج پژوهشي در چارت دانشگاه فعال سازي مي شود.

وي خاطرنشان كرد: كاستن از وابستگي دانشگاه در اجراي پژوهش ها به شهريه ها از طريق پروژه هاي برون دانشگاهي، ايجاد منابع درآمدي جديد براي دانشگاه و حل مشكلات صنعت و جامعه و انجام پژوهش هاي بنيادي اصيل، ديگر اهداف راهبردي تعريف شده در دهه چهارم عمر دانشگاه آزاد است.

واشقاني اضافه كرد: مطالعات نشان داده كه كشورهايي كه از ابتدا فقط به پژوهش هاي كاربردي توجه داشته اند، پس از چند دهه از قافله توسعه و پيشرفت باز مانده اند كه دليل اصلي آن، سرمايه گذاري نكردن در پژوهش بنيادي است.

وي تصريح كرد: بايد توازني بين پژوهش هاي بنيادي و كاربردي با تمركز بر پژوهش هاي بنيادي اصيل و متمركز و بر مبناي برنامه محوري دانشكده ها و ممانعت از حركت هاي زيگزاگي و سليقه اي ايجاد كنيم.

اين مقام مسؤول خاطرنشان كرد: در اين صورت مي توانيم به نظر عالي مقام معظم رهبري كه ˈبايد انديشمندان ما صاحب نظريه باشندˈ، نزديك شويم.

وي در خاتمه از تدوين آيين نامه تشويق مقالات برتر خبر داد و گفت: بالا بردن جايگاه و شخصيت اعضاي هيأت علمي و همتراز و همسان كردن حقوق اساتيد با ساير دانشگاه هاي دولتي، از ديگر سياست هاي اين دانشگاه است كه در گام نخست با اصلاح بخش نامه هاي مربوط به حق الزحمه راهنمايي و مشاوره رساله ها و پايان نامه ها اجرايي مي شود./س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن