تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804545422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم طمع اوباما به خشخاش افغانستان!؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چشم طمع اوباما به خشخاش افغانستان!؟
پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم شروود رز به تلاش امريكا براي ادامه حضور خود در افغانستان مي‌پردازد و اين سوال را مطرح مي‌كند كه آيا اوباما مي‌خواهد براي برداشت محصول خشخاش خود در افغانستان بماند؟


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، آيا دليل اصلي اين كه باراك اوباما رئيس جمهور امريكا مي‌خواهد نظاميان امريكايي را در تا سال 2024 در افغانستان نگه دارد اين است كه امكان دهد سيا همچنان 50 ميليارد دلار درآمد سالانه خود را از محصول خشخاش افغانستان به دست آورد؟

زماني كه طالبان بر سر قدرت بود ، حداقل سخت گيري بيشتري بر تجارت مواد مخدر صورت مي‌گرفت اما اكنون بدون هيچ چون و چرايي مي‌توان گفت اوضاع پس از تهاجم امريكا به اين كشور بسيار بدتر از گذشته شده است.

پروفسور مايكل چودووفسكي مدير مركز تحقيقات جهاني در مونترال در اين خصوص مي‌گويد ممنوعيت توليد مواد مخدر از سوي طالبان منجر به آغاز دوره‌اي از كمبود هروئين در اروپا در اواخر سال 2001 شد.

اريك والبرگ كه يك روزنامه نگار سرشناس كانادايي است نيز در مقاله خود با عنوان "امپرياليسم پست مدرن " مي‌نويسد در دو سال عمليات سيا در افغانستان ، مناطق مرزي پاكستان و افغانستان به بزرگترين توليد كننده هروئين جهان تبديل شدند.

وي در مقاله خود مي‌نويسد توليد مواد مخدر در افغانستان از 185 تن در سال 2001 تقريبا 33 برابر شد و در سال 2006 به 6100 تن افزايش يافت. در سال 2007 ، افغانستان تقريبا 93 درصد هروئين جهان را توليد كرد.

مدارك خوبي از دست داشتن سيا در چنين فعاليت هايي در تاريخ اين نهاد اطلاعاتي وجود دارد. ويليام بلوم نويسنده و محقق انگليسي در كتاب " كشور ياغي " مي نويسد سيا نيروهاي ملي گراي شكست خورده چيني را در برمه سازماندهي كرد. اين سازمان اطلاعاتي چشمان خود را به روي اين واقعيت بست كه اين سربازان در حقيقت به مهره‌هاي بزرگ مواد مخدر در مثلت طلايي -- برمه ، تايلند و لائوس-- تبديل مي‌شدند.

پرواز خصوصي اير امريكا سيا ، مواد مخدر را در سراسر منطقه جنوب شرق آسيا جا به جا و از مناطقي كه هروئين توليد مي شد راهي بازار و دست مشتريان غربي مي‌كرد.

هوفينگتون پست به نقل از رون پل از نمايندگان سابق جمهوريخواه در مجلس نمايندگان امريكا مي نويسد قاچاق مواد مخدر همانند معدن طلا براي كساني است كه مي‌خواهند براي تامين مالي طرح‌هايي كه از راه قانوني نمي توانند آن را تامين مالي كنند ، به دنبال كسب پول هستند. اين موضوع كاملا بديهي است كه سيا در معاملات قاچاق مواد مخدر عميقا فعاليت داشته است.

اين نماينده سابق جمهوريخواه مجلس نمايندگان امريكا در ادامه مي‌گويد سيا در رسوايي‌هاي ايران كنترا بسيار دخيل بوده است.

ژنرال محمود گاريف از فرماندهان سابق ارتش روسيه در زمان حمله به افغانستان 20 اوت سال 2009 در مصاحبه با تلويزيون آر تي اعلام كرد امريكا قصد متوقف كردن توليد مواد مخدر در افغانستان را ندارد چرا كه با آن هزينه حضور نظامي خود را در اين كشور تامين مي‌كند.

وي در ادامه اظهارات خود تاكيد كرد امريكايي‌ها خودشان پذيرفتند كه مواد مخدر اغلب با هواپيماهاي امريكايي از افغانستان خارج مي شود. قاچاق مواد مخدر در افغانستان براي آنها سالانه حدود 50 ميليارد دلار درآمد دارد كه به طور كامل هزينه هاي مرتبط با نيروهاي نظامي آنها را در افغانستان تامين مي‌كند.

شايد با توجه به مطالب مطرح شده توضيح اين موضوع چندان دشوار نيست كه چرا امريكا ، ايتاليا ، آلمان و ژاپن را در جنگ جهاني دوم تنها در مدت سه و سال و نيم شكست داد در حالي كه 12 سال درگير كشور 30 ميليون نفري افغانستان است و هنوز هيچ پيروزي بدست نياورده است.

آيا اين موضوع ممكن است كه امريكا اصلا قصد پيروزي در جنگ با تروريست را نداشته باشد؟ اما به جاي آن چنين ميدان مبارزه اي را مركز پرمنفعت براي استفاده از كشت خشخاش و توليد مواد مخدر افغانستان سودمند مي‌بينيد؟

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن