تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804827444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشف ديرهنگام مفتي سعودي/ كشتار بيگناهان به طمع رفتن به بهشت جنايت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كشف ديرهنگام مفتي سعودي/ كشتار بيگناهان به طمع رفتن به بهشت جنايت است
"كساني كه خود را با كمربند انفجاري ميان مسلمانان منفجر مي‌كنند، جنايتكار هستند" شنيدن اين جمله از مفتي كل سعودي هم عجيب به نظر مي‌رسد و هم غيرعادي، از اين نظر كه وي خود از جمله علماي وهابي است كه از تكفير و قتل مسلمانان حمايت مي‌كرد.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،،به نقل ازخبرگزاري تسنيم، شيخ عبدالعزيز آل‌الشيخ مفتي سعودي پنج‌شنبه 21 آذر براي اولين بار و در موضعي غيرعادي، تروريست‌هاي انتحاري را كه با فتاواي وهابيون به منفجر كردن خود ميان مسلمانان بيگناه دست مي‌زنند، جنايتكار و مستحق ورود به جهنم معرفي كرد.

وي تأكيد كرده بود كسي كه خود را با كمربند انفجاري منفجر مي‌كند، جنايتكار است. وي درباره انحرافات فكري كه جوانان مسلمان با آن روبه‌رو هستند، هشدار داد.

اعتراف مفتي سعودي هرچند ديرهنگام است، اما همين‌كه يكي از مهمترين شخصيت‌هاي مذهبي عربستان كه منشأ اصلي صدور فتاواي تكفيري است، به جنايت بودن عمليات انتحاري تروريست‌هاي تكفيري ميان مسلمانان و اينكه جايگاه چنين افراد قاتلي جهنم است، اعتراف مي‌كند، نكته جديدي قلمداد مي‌شود البته در صورتي كه اظهارات مفتي سعودي در عمل هم اين‌گونه باشد و وي علماي وهابي همانند خود را به خودداري از صدور فتاواي تكفيري وادار كند كه كشتار مسلمانان بي‌دفاع را به‌جرم داشتن مذهب و اعتقاداتي كه خلاف افكار جاهلي و غيراسلامي وهابيون است، مجاز مي‌دانند.

هرچند مفتي سعودي و ديگر علماي وهابي مقصر اصلي ريخته شدن خون هزاران انسان بيگناه در عراق، سوريه و كشورهاي ديگر هستند كه تنها به‌جرم داشتن اعتقاداتي كه وهابيون آن را برنمي‌تابند، جان خود را از دست داده‌اند.

مفتي سعودي گفته است كشتن انسان‌ها از گناهان كبيره است، كساني كه خود را با اين كمربندهاي انفجاري مي‌كشند، جنايتكاراني هستند كه براي رفتن به جهنم عجله مي‌كنند.

پايگاه خبري روزنامه "خبر الجوف" سعودي پنج‌شنبه گزارش داده بود كه آل‌الشيخ مفتي كل سعودي در دانشگاه تركي‌بن عبدالله رياض در پاسخ به پرسش "حكم اقدام برخي جوانان مسلمان در منفجر كردن خود با بمب يا كمربند انفجاري با ادعاي شهادت در راه خدا چيست؟" گفت: كشتن ديگران گناهي از گناهان كبيره است و كساني كه خود را با اين بمبها مي‌كشند افراد جنايتكاري هستند كه براي رفتن به جهنم عجله مي‌كنند خود را مي‌كشند و انسان‌هاي ديگر را هم نابود مي‌كنند.

مفتي سعودي افزود: اين افراد از راه خدا منحرف شده‌اند و افكارشان تغيير كرده و عقولشان با شر و فساد عجين شده به‌طوري كه فرق حق و باطل را از يكديگر تشخيص نمي‌دهند.

آل‌الشيخ گفته است: عمليات انتحاري از ابزار و وسايل دشمنان اسلام عليه جوانان مسلمان است، چنين افرادي براي هلاكت خود و جامعه به‌عنوان وسايل و ابزاري از سوي دشمنان اسلام مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه هرروز گروهي از مردم را با اين اقدام زشت هدف قرار مي‌دهند.

اظهارات مفتي سعودي در حالي است كه به‌تازگي رسانه‌هاي عربي از ورود 40 تروريست سعودي از سوي سازمان به‌اصطلاح جهادي‌هاي حائل عربستان به سوريه خبر داده‌اند كه اين سازمان مدعي شده است اين افراد كه همگي وابسته به داعش يا همان گروه تروريستي دولت اسلامي عراق و شام وابسته به القاعده است، براي جهاد وارد سوريه شده‌اند.

البته اظهارات مفتي سعودي در حالي است كه بزرگ‌ترين و بيشترين مراجع ديني وهابي در عربستان حضور دارند كه سلفي‌هاي جهان به آنها براي گرفتن فتوا و احكام در خصوص مسائل مختلف از جمله فتاواي جهاد مراجعه و استناد مي‌كنند.

در سالهاي گذشته پس از حمله آمريكا به عراق در سال 2003، دهها فتوا از سوي وهابيون صادر شد كه به جهاد در عراق به‌بهانه اخراج اشغالگران تشويق و تحريك مي‌كرد، تا اينكه نظاميان آمريكايي در سال 2011 از عراق عقب‌نشيني كردند و اهداف واقعي اين فتاوا فاش شد كه همان كشتار شيعيان عراق بود.

مهمترين فتواها در اين زمينه، فتواي حدود 26 عالم سلفي و شيخ وهابي در سال 2005 بود كه به‌زعم خود، جهاد در عراق را مجاز اعلام و حكم شرعي صادر كردند كه كشتار غيرنظاميان عراقي و غيرعراقي را كه در پروژه‌هاي بازسازي عراق فعاليت مي‌كردند، مجاز مي‌دانست.

در اين زمينه، اسعد راشد نويسنده عرب مي‌گويد بسياري از شيوخ و امراي گروه‌هاي اسلامي و شوراهاي شرعي از مدرسه سلفي وهابي در عربستان فارغ التحصيل شده‌اند و شماري از آنها در عراق كشته شدند كه از تروريسم حمايت مي‌كردند و فتاوايي براي كشتار غيرنظاميان به‌ويژه شيعيان صادر مي‌كردند.

وي مي‌افزايد برخي ديگر از اين شيوخ وهابي پس از تكميل تحصيلات ديني خود در عربستان به كشورهاي مختلف رفتند كه شيوخي در شهرهايي كه به حمايت مالي از تروريسم و صدور افراد بمب‌گذاري شده به عراق دست مي‌زدند در آنجا حضور داشتند.

به‌نوشته يك رسانه عراقي، از مهمترين نتايج فتاواي تكفيري، انفجار انتحاري در سال جاري ميلادي در حسينيه حبيب‌بن مظاهر در محله القاهره در شهر بغداد بود كه به بركه‌اي از خون تبديل و ديوارها با خون آغشته شد و تكه‌هاي اجساد 31 دانشجو همه‌جا را فرا گرفت در حالي كه اين دانشجويان در حال اداي نماز پيش از ارائه امتحان بودند دو تروريست انتحاري با كمربند انفجاري خود را ميان اين دانشجويان منفجر كردند.

اين رسانه به فتاواي قتل صادره از شيوخ يا مراجع ديني وهابي اشاره مي‌كند كه اين فتاوا سبب شده است تا غيرمسلمانان تصور كنند كه اين معيار (فتاواي كشتار)، اساس و ستون فقراتي است كه اسلام را به‌عنوان دين تروريستي از ديگر اديان مجزا مي‌كند.

فتاواي مرگ و صدور مجوز كشتار بيگناهان به‌طمع رفتن به بهشت خيالي تروريست‌ها

شيخ مهدي الصميدعي رئيس شوراي فتواي اهل‌سنت عراق روز شنبه 23 آذر در سخناني از علماي ديني خواسته است با فتاوايي كه مسلمانان را هدف قرار مي‌دهد، مقابله كنند.

وي گفته است علماي ديني بايد با فتاوايي كه كشتار مسلمانان را براي انتحاري‌ها مباح مي‌داند، مقابله كنند. به‌گفته وي، عمليات انتحاري به تحول عجيبي تبديل شده است و بايد با آن مقابله كرد.

رئيس شوراي فتواي اهل‌سنت عراق اظهار داشت كشتن يك انسان، جنايت بزرگي است كه خداوند وعده داده است كساني را كه مرتكب چنين جنايتي شوند، وارد جهنم خواهد كرد.

الصميدعي خاطرنشان كرده است از اولين روزي كه آيه تحريم قتل انسان نازل شد و جنايتي بزرگي قلمداد شد، خداوند سبحان وعده داد عاملان چنين جنايتي را به جهنم بفرستد.

وي افزود مسلمان بايد به‌خوبي فرق مسلماني را كه خود را ميان مسلمانان ديگر مي‌اندازد و منفجر مي‌كند و مسلماني كه از خود در راه خداوند دفاع مي‌كند تا حمله‌اي را كه سبب زيان ديدن مسلمانان مي‌شود، دفع كند، بداند.

به‌گفته وي، مسلمان زماني خود را به خطر مي‌اندازد كه نيروهاي اشغالگر سرزمين مسلمانان را اشغال كنند و به هتك حرمت نواميس آنها دست بزنند، در اينجا مسلمان براي دفع حملات اشغالگران و حمايت از مسلمانان خود را به خطر مي‌اندازد.

وي گفته است: اين مسئله اكنون تحول عجيب و غريبي پيدا كرده است و علماي مسلمان بايد با آن مقابله كنند، زيرا قتل مسلمان به‌خاطر اينكه خون و مال و ناموسش حرمت دارد، مجاز نيست.

وي به سخنان مفتي سعودي اشاره كرد كه گفته است فرد انتحاري براي رفتن به جهنم عجله مي‌كند. به‌گفته الصميدعي، اين سخنان برخاسته از نص صريح قرآن كتاب خداوند است و به همين سبب جوانان بايد فرق ميان كساني را كه از مسلمانان حمايت مي‌كنند و كساني را كه به قتل آنها دست مي‌زنند، بدانند.

الصميدعي تأكيد كرده است كسي كه خود را ميان تجمعات مسلمانان منفجر مي‌كند، در حالي است كه ميان مسلماناني كه كشته مي‌شوند، پيرمرد و پيرزن و كودك هستند و همه به لااله الاالله ايمان دارند.

در ژوئن گذشته، عبدالسلام المالكي نماينده ائتلاف دولت قانون به‌رهبري نوري المالكي نخست وزير عراق به انتقاد از فتاواي تكفيري پرداخت كه علماي ديني در برخي كشورهاي همسايه صادر مي‌كنند و به اعلام فتاواي به‌اصطلاح جهاد عليه مسلمانان عراق و سوريه دست مي‌زنند. به‌گفته وي، چنين فتاوايي بهتر است براي رفتن به اسرائيل (مناطق اشغالي) صادر شود. وي همچنين از خانواده‌هاي زندانيان سعودي در عراق خواست نسبت به محاكمه صادركنندگان فتاواي تحريك كننده به آنچه جهاد خوانده مي‌شود، اقدام كنند. وي افزود: اين شيوخ وهابي مقصر اصلي افتادن فرزندانشان به زندان در عراق هستند.

البته اظهارات صريح مفتي كل سعودي مبني بر جنايتكار بودن كساني كه با منفجر كردن خود سبب كشته شدن انسان‌هاي بيگناه مي‌شوند، سؤالاتي را درباره زمان اشتباه اين اظهار نظر مطرح مي‌كند: چرا مفتي سعودي پس از اين‌همه عمليات انتحاري تروريستي در عراق و كشورهاي ديگر كه به كشته شدن هزاران انسان بيگناه به‌سبب فتاواي تكفيري صادر شده از سوي علماي وهابي سعودي و غيرسعودي منجر شده است، اكنون لب به سخن مي‌گشايد؟

سؤال ديگر اين است: مسئول ريخته شدن خون هزاران انسان بيگناه در عراق، سوريه، لبنان، افغانستان و پاكستان و مناطق ديگر در نتيجه صدور فتاواي تكفيري چه‌كساني هستند؟

چرا ريختن خون هزاران انسان بيگناه پيش از اين مفتي سعودي را وادار به صدور فتوا در تحريم آن نكرد؟ حالا كه خطر به داخل عربستان رسيده است، مفتي سعودي چنين فتوايي صادر مي‌كند كه چنين اظهار نظري در اين برهه از زمان مهم تلقي نمي‌شود، چرا كه سران فتنه خود از نظر سياسي و مردمي پس از افشا شدن حمايتشان از تروريسم و تكفيري‌ها در محاصره قرار گرفته‌اند.

حالا كه مفتي سعودي، تروريست‌هاي انتحاري را كه با استناد به فتاواي امثال وي خود را ميان مسلمانان بيگناه شيعه و حتي غيرمسلمانان بيگناه به‌طمع رفتن به بهشت خيالي وهابيون منفجر مي‌كنند، جنايتكار خوانده، بايد از وي پرسيد: علماي وهابي و صادركنندگان فتاواي تكفير و قتل بيگناهان را چه بايد ناميد؟ اينكه به‌گفته وي دشمنان اسلام از عمليات انتحاري جوانان فريب خورده با فتاواي وهابيون سوء استفاده مي‌كنند، چه نقشي را بايد براي صادركنندگان چنين فتاوا در نظر گرفت و اينكه چه برخوردي بايد با اين افراد كرد كه سبب سوء استفاده دشمنان اسلام به‌گفته مفتي سعودي مي‌شوند؟

سؤال ديگري كه مطرح مي‌شود اين است: چه اقداماتي بايد براي توقف فتاواي قتل و خونريزي انجام داد؟ راه برون‌رفت از چنين فتنه‌اي چيست؟ آيا قطع روابط با كشورهايي كه منبع و منشأ تروريسم و حامي صادركنندگان فتاواي قتل هستند، سودمند است؟

آيا امكان محاكمه بين المللي عاملان صدور فتاواي تكفير و قتل وجود دارد؟

رژيم آل‌سعود بهاي حمايت از تروريسم را پرداخت خواهد كرد

اين جمله كه رژيم آل‌سعود به‌زودي بهاي حمايت خود از تروريست‌ها را در سوريه خواهد پرداخت، تأكيد يك رسانه غربي است كه تصريح كرده است غربي‌ها و رژيم آل‌سعود بهاي حمايت خود از تروريسم را در سوريه خواهند پرداخت.

به گزارش تسنيم، روزنامه دي پرسه اتريش تصريح كرده است عربستان به‌وضوح از جهاديون افراطي و تروريست‌ها و گروه‌هاي اصول‌گرا با پول و سلاح حمايت مي‌كند كه خطري براي آينده سوريه و وحدت و امنيت و ثبات تمام منطقه به شمار مي‌رود.

نقش رژيم سعودي در جنگ جهاني عليه سوريه نكته ديگري است كه اين روزنامه غربي به آن اشاره و تأكيد مي‌كند رژيم سعودي هرگز به حقوق بشر و آزادي اديان به‌ويژه اقليت‌هاي ديني در عربستان احترام نمي‌گزارد.

همان‌طور كه اين روزنامه هم بعيد ندانسته است، اين احتمال كه تروريسم از سوريه به خاك عربستان در آينده منتقل شود، وجود دارد، غربي‌ها بهاي مواضع خود در حمايت از تروريست‌ها و گروه‌هاي افراطي را در سوريه خواهند پرداخت و تروريسم به دروازه‌هاي قاره اروپا هم خواهد رسيد به‌طوري كه اين نگراني به‌طور آشكار در اظهار نظرهاي برخي سياست‌مداران اروپايي نمايان شده است.

درباره تروريست‌هاي تكفيري كه در سوريه به ارتكاب وحشيانه‌ترين جنايات عليه انسان‌هاي بيگناه و بي‌دفاع و تخريب مراكز عبادتي مسلمانان و مسيحيان و نابودي زيرساخت‌هاي اقتصادي مي‌پردازند و البته در عراق هم همچنان به كشتار مردمي كه مخالف عقايد انحرافي و جاهلي آنها و حاميانشان هستند، چند نكته را مي‌توان يادآوري كرد.

همسويي و همگرايي ميان رژيم صهيونيستي و عربستان مهمترين حامي تروريست‌هاي تكفيري و محل صدور فتاواي تكفير و قتل بيگناهان كه اين مسئله بارها از سوي رسانه‌هاي مختلف مطرح شده است.

كينه شديد تروريست‌هاي تكفيري از مسلمانان و كساني كه مانند آنها فكر نمي‌كنند و با اعتقادات انحرافي و بدعت‌گونه آنها مخالف هستند.

اينكه عربستان خود به وجود آورنده تروريسم است و تروريست‌ها هم دست‌پرورده اين رژيم هستند.

اينكه حاكمان عربستان نقاب اسلام خواهي و حتي عربيت به چهره خود زده‌اند در حالي كه رفتارها و سياست‌هاي‌شان كه كاملاً با دشمنان قسم‌خورده امت اسلام يعني رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني همسو است، حقيقت ديگري را نشان مي‌دهد و البته اين نقاب‌ها در حال كنار رفتن است و همه جهانيان با چهره و ماهيت واقعي آل‌سعود بيشتر از گذشته آشنا خواهند شد كه بزرگ‌ترين ضربه را به اسلام ناب محمدي(ص) مي‌زنند.

اينكه حاكمان عربستان و علماي وهابي عاملان كشتار انسان‌هاي بيگناه در منطقه و حتي جهان هستند.

اينكه عربستان منشأ انحراف و وهابيت و تربيت تروريست‌هاي وهابي تكفيري است و آه مظلومان و كساني كه به دست اين افراد كينه‌توز جان خود را از دست مي‌دهند، به‌زودي دامن حاكمان عربستان را خواهد گرفت.

حكام عربستان از عاملان اصلي به راه افتادن جنگ جهاني عليه سوريه و شعله‌ور شدن آتش كينه و نفرت عليه ملت سوريه و مراكز مذهبي مسلمانان و مسيحيان و ويراني سوريه به شمار مي‌روند.

آواره شدن ميليون‌ها سوري در داخل و خارج سوريه به‌سبب اقدامات ضدانساني و وحشيانه تروريست‌هاي مورد حمايت آل‌سعود و متحدانش و محروم شدن ميليون‌ها دانش‌آموز از تحصيل، تخريب هزاران مدرسه، مسجد و حتي كليسا در حملات تروريستي و تشديد مشكلات اقتصادي و معيشتي مردمي كه آل‌سعود همواره براي آنها اشك تمساح مي‌ريزند، صحنه‌هاي رعب‌آور بريده شدن سرهاي بيگناهان به دست تروريست‌هاي تكفيري مورد حمايت سعودي و جنايت‌هاي ديگري كه قلم از بيان آن شرم دارد، همه و همه پرونده سياه و تاريكي را براي مدعيان خدمت به حرمين شريفين كه داعيه رهبري جهان اسلام را هم در سر مي‌پرورانند، رقم زده است كه همان‌طور كه يك رسانه غربي تأكيد كرده است به‌زودي عربستان و متحدانش بهاي سنگيني را به‌خاطر تشكيل گروه‌هاي تروريستي و اعزام آنها به سوريه، عراق و... و حمايت گسترده مالي و تسليحاتي و تبليغاتي از اين گروه‌ها پرداخت خواهند كرد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن