تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناوشكن دماوند در مرحله آزمايش دريايي


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: ناوشكن دماوند در مرحله آزمايش دريايي
مديرعامل سازمان صنايع دريايي با اشاره تاريخچه تاسيس سازمان صنايع دريايي و مهم ترين ماموريت اين سازمان گفت: ناوشكن دماوند به مرحله آزمايش دريايي رسيد.
مهر: مديرعامل سازمان صنايع دريايي با اشاره تاريخچه تاسيس سازمان صنايع دريايي و مهم ترين ماموريت اين سازمان گفت: ناوشكن دماوند به مرحله آزمايش دريايي رسيد.

به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير دريادار امير رستگاري مديرعامل سازمان صنايع دريايي با اشاره تاريخچه تاسيس سازمان صنايع دريايي و مهم ترين ماموريت اين سازمان گفت: سازمان صنايع دريايي ‌از سال 1387 تأسيس شده و با پشتيباني همه جانبه وزارت دفاع و با اتكا به بنيه متخصصين متعهد و مجرب خود ‌توانسته است در حوزه ساخت و توليد تجهيزات متنوع دريايي و شناورها و تغيير كاربري و بهينه سازي و تعميرات اساسي به ‌نيروهاي مسلح خدمت رساني كند.

وي افزود: اولين مأموريت و مهمترين مسئوليت سازمان صنايع دريايي پشتيباني از يگان هاي شناور نيروي دريايي ارتش و نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي درياباني نيروي انتظامي است.

مديرعامل سازمان صنايع دريايي تاكيد كرد: ‌بحمد‌الله ايران در حوزه شناور‌هاي سطحي، زير‌سطحي، ‌تندر‌و و اثر‌سطحي در جايگاه بالايي قرار دارد. در حوزه شناور‌هاي سطحي در ناوهاي موشك‌انداز كلاس سينا امروز به توانمندي بومي‌سازي كاملي رسيده‌ايم و ‌در حوزه توليد ناوشكن‌هاي كلاس موج هم به توانمندي كاملي رسيده‌ايم كه ناوشكن جماران با پشتيباني وزارت دفاع و سازمان صنايع دريايي ساخته شد.

وي گفت: ‌ناوشكن ‌دماوند كه دومين سري از ناو شكن‌هاي كلاس موج است ‌در وزارت دفاع ساخته شد‌ كه هم‌اكنون با مشاركت نيروي دريايي در حال انجام آزمايشات ‌در دريا‌ست اما ناوشكن دماوند ‌قابليت‌هاي به روزي در زمينه تجهيزات در حوزه جنگ‌هاي الكترونيكي و رادار خصوصا رادار هوايي سه بعدي دار‌د و در حوزه مخابرات و ارتباطات و مديريت نبرد پيشرفته‌تر شده است.‌

رستگاري درباره شناور دريايي گفت: يك شناور نيروي دريايي حداقل بايد يك ماه بدون نياز به بنادر در دريا حضور داشته باشد امروز يگان‌هاي شناور نيروي دريايي ارتش تا 90 روز بدون انقطاع در دريا هستند تا بتوانند از منطقه شمال اقيانوس هند حراست كنند. يگان‌هاي شناور نيروي دريايي سپاه نيز بايد بتوانند با سرعت، مقاومت و پايداري بالا در دريا حضور پيدا كنند و به موقع خود را به منطقه مورد نظر برسانند و اين قابليت‌ها را بايد سازمان صنايع دريايي ايجاد كند و براي ايجاد اين قابليت‌ها بايد زير‌ساختها را در حوزه‌هاي سطحي، زير‌سطحي، اثر‌سطحي و تند رو ايجاد كنيم و چون سازمان صنايع دريايي ‌پشتيباني‌كننده حوزه دريا‌ست‌ در اين خصوص بايد سرمايه‌گذاري كلاني انجام شود.

وي در ادامه سخنانش تصريح كرد: در ‌تقابل دريايي ‌فاكتورهاي ‌توان يگان‌هاي سطحي، ‌‌زير‌سطحي، ‌‌سامانه موشكي از لحاظ برد موشك، توان سامانه اژدري و قدرت پوشش هوايي منطقه داراي اهميت است كه ‌ايران ‌در حوزه سطح يگان‌هاي نيروي دريايي سپاه از شناور‌هاي تند‌رويي برخوردار است كه ‌غربي‌ها هم تعداد معدودي از اين شناورها را در اختيار دارند كه با اين سرعت در دريا حضور پيدا كرده و سلاح حمل مي‌كند‌.

وي درباره موشك هاي ناوشكن ها گفت : ‌ناو و ناو‌شكن‌ها ‌ايران امروز به موشك‌هايي مجهز است‌ كه وراي افق را هدف قرار مي‌دهد و زير‌دريايي‌ها‌ مجهز به اژ‌در‌هاي بسيار هوشمند و قدرتمندي هستند كه مي‌توانند از زير سطح دشمن متجاوز را مورد هدف قرار دهند و اين ارزيابي توسط نيروهاي فرا‌منطقه‌اي صورت گرفته و فهميده‌اند توان دفاعي ايران در دريا به چه ميزان است و چون صدها فروند يگان‌هاي فرا منطقه اي در منطقه ما حضور دارند كه اين افزايش حضور آنها نشان از بالا بودن سطح آمادگي نيرو‌هاي ايران و بالا بودن ارزيابي آنها از توان دفاعي نيروهاي دريايي ‌ا‌ست.

وي گفت: ‌هم‌اكنون نخستين كشتي اقيانوس‌پيماي موسسه اقيانوس‌شناسي ايران در صنايع دريايي شهيد درويشي وزارت دفاع در حال ساخت است كه‌در آينده نزديك اين كشتي ‌ به آب انداخته مي‌شود‌ تا پژوهشگران ايراني بتوانند در اقيانوس‌ها كارهاي تحقيقاتي و علمي انجام دهند.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن