تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاهير ايران 271 متر از زمين فاصله گرفتند/ همسايگي جلال و پروين و نيما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشاهير ايران 271 متر از زمين فاصله گرفتند/ همسايگي جلال و پروين و نيما
مجسمه‌هاي سيليكوني مشاهير ايران به تراز 271 متري برج ميلاد انتقال داده شد تا از اين پس ايران نيز صاحب موزه‌اي مانند موزه مادام توسو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته 25 آذر ماه برج ميلاد تهران ميزبان افرادي بود كه براي حضور در مراسم افتتاح "موزه مشاهير ايران" يا موزه مجسمه‌هاي سيليكوني به طبقه 271 اين برج آمده بودند.

اين مجسمه‌هاي سيليكوني را عليرضا خاقاني هنرمند مجسمه‌ساز كشورمان كه دكتر دندانپزشك نيز هست با استفاده از سيليكون كه ماده اصلي ساخت دندان‌هاي مصنوعي است، ساخته است.

خاقاني در ابتداي مراسم افتتاح اين موزه گفت: امروز تعدادي از مفاخر بزرگ ايران ميزبان عزيزاني هستند كه به برج ميلاد آمده‌اند. من معتقدم بخشي از زيربناهاي فرهنگي كشور را همين شخصيت‌ها مي‌سازند و بزرگداشت و پاسداشت اين سرمايه‌هاي بزرگ كشور جز وظايف ماست.

وي افزود: تكنيك و متريال اين مجسمه‌ها با آنچه كه در خارج است (موزه مادام توسو) متفاوت است. در اين آثار از المان‌هاي بومي و از متريالي ماندگارتر از موم استفاده كردم. من اين مجسمه‌ها را با سيليكون ساختم كه بيشترين تطابق را با اصل دارد.

خاقاني با ذكر اين جمله كه سيليكون دوام بيشتري نسبت به موم دارد، ادامه داد: ساخت چنين موزه‌هايي در بسياري از كشورها از 200 سال پيش آغاز شده ولي مجموعه حاضر اولين مجموعه از چنين كارهايي با سيليكون است.

اين هنرمند مجسمه‌ساز بيان كرد: در انتخاب شخصيت‌هاي اين موزه اديبان و شاعران معاصر را درنظر گرفتم و سعي كردم به جز يك مورد همه آنها را در اندازه‌هاي طبيعي بسازم.

وي مجسمه سيليكوني فردوسي را يكي از متفاوت‌ترين مجسمه‌هاي اين مجموعه دانست و گفت: فردوسي را بزرگتر از حد معمول ساختم و در ساخت آن اغراق كردم تا اشاره‌اي به بزرگي او در ادبيات داشته باشم.

خاقاني در پايان سخنان خود گفت: 14 مجسمه در اين مجموعه قرار دارد كه تا پايان سال 30 مجسمه ديگر از مشاهير ايران مانند حضرت امام خميني (ره)، شهيد بهشتي، شهيد رجايي، دكتر مصدق، ميرزا كوچك خان، آيت‌الله كاشاني و چند تن ديگر را نيز خواهم ساخت كه همه آنها نيز به برج ميلاد منتقل خواهند شد.

در ادامه علي جعفري، مدير روابط عمومي برج ميلاد ضمن برشمردن ويژگي‌هاي خاص مديريت برج ميلاد و تعريف و تمجيد از اين مديريت از هنرمندان خواست تا به سمتي بروند كه مجسمه‌ها و تنديس‌هاي مشاهير زنده ايران را بسازند.

ايرج حسابي فرزند زنده‌ياد پروفسور حسابي ضمن تشكر از قاليباف شهردار تهران، محمد هادي ايازي معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري و شهاب مرادي رييس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به انتقاد از خواب ماندنمان در قبال چهره‌هاي فرهنگي و علمي كشور پرداخت و گفت: ما خوابيم. زكريا را قطر، تار و چوگان را كشورهاي ديگر، ابوعلي سينا را عربستان و ساير مفاخرمان را نيز باقي كشورها به نام خود ثبت مي‌كنند و ما هنوز خوابيم و در خواب هم خواهيم ماند.

يكي از مجسمه‌هايي كه در اين موزه قرار گرفت مجسمه پهلوان غلامرضا تختي است، به همين مناسبت عبدالله موحد از كشتي‌گيران هم دوره تختي به اين برنامه آمده بود كه گفت: ورزشكاران، دانشمندان، مفاخر و هنرمندان و تمام كساني كه در راه اعتلاي يك مملكت مي‌كوشند مهم هستند و بايد مورد توجه قرار بگيرند.

وي در پايان سخنان كوتاه خود خوانده شدن سرود ملي ايران در ساير كشورها را افتخاري بزرگ قلمداد كرد و گفت: همه ما بايد خودمان را در راه پيشرفت مملكت موظف بدانيم. باور نمي‌كنيد شنيدن سرود ملي كشورمان در يك مجمع غير ايراني و در ميان ساير كشورها چه لذتي دارد.

مصطفي چمران عضو شوراي اسلامي شهر تهران، سخنران بعدي اين مراسم بود كه گفت: همه ما قبول داريم كه بزرگداشت بزرگان و هنرمندان بايد برگزار شود. ما زمينه‌هاي فرهنگي زيادي براي كار داريم كه قبول دارم در ورود به آنها تعلل كرده‌ايم.

وي پرداختن به هويت ايراني اسلامي خودمان را بسيار مهم دانست و بيان كرد: هويت ما پرارزش‌ترين چيزي است كه داريم و دقيقا همين هويت چيزي است كه دشمن نمي‌خواهد آن را داشته باشيم.

رييس سابق شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: انرژي هسته‌اي ما نيست كه دشمنان ما را به شكايت آورده بلكه اين رشد فرهنگي و علمي ماست كه دشمنان ما را ترسانده است. اين فرهنگ ماست كه هر روز اوج گرفته و رشد مي‌كند و دشمنان ما از همين مي‌ترسند.

چمران در پايان سخنان خود گفت: ما ملت توانمندي هستيم كه اگر علم در چين يا ثريا باشد به آن دست مي‌يابيم البته نبايد با ذكر نام دانشمندان و هنرمندان گذشته از باليدن به هنرمندان و دانشمندان امروزمان غافل شويم.

در اين موزه مجسمه‌هايي از شهريار، سهراب سپهري، پروين اعتصامي، پروفسور حسابي، نيما يوشيج، مصطفي چمران، فردوسي، پهلوان تختي، جلال آل احمد، ملك الشعراي بهار و ... به نمايش درآمده است.

كد خبر: 2197135

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۰:۳۴

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن