تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802361641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كتاب «ايران سرزمين صلح اديان الهي» رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كتاب «ايران سرزمين صلح اديان الهي» رونمايي شد
كتاب عكس «ايران سرزمين صلح اديان الهي» اثر «عباس تحويلدار» سه‌شنبه 26 آذر در خانه هنرمندان ايران رونمايي شد.


به گزارش حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي خانه هنرمندان ايران، كتاب عكس «ايران سرزمين صلح اديان الهي» با حضور روحانيون ارشد اديان مذهبي در ايران و نمايندگان اقليت‌ها در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم دكتر «مسعود فروزنده» نويسنده اين كتاب «ايران سرزمين صلح اديان الهي» به حضور اديان الهي مختلف از ديرباز تاكنون در سرزمين ايران اشاره كرد و گفت: «سرزمين ايران از گذشته ميزبان اديان الهي تا به امروز بوده است، در بسياري از رخدادهاي بزرگ اين سرزمين از شكل‌گيري نهضت ترجمه تا انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامي ايران، اقليت‌هاي مختلف همواره حضوري پررنگ داشته‌اند و با مهرباني و صلح در كنار يكديگر زندگي كرده‌اند. كتاب عكس «ايران سرزمين صلح اديان الهي» مجموعه تصاويري از زندگي اقليت‌هاي مختلف در ايران است و براي نخستين بار است كه چنين كتاب جامع تصويري از زندگي اقليت ها در ايران تهيه و تاليف شده است».

در ادامه اين مراسم «سعيد تقوي» نماينده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به اهميت اين كتاب در وضعيت امروز اشاره كرد و گفت: «انتشار كتاب عكس «ايران سرزمين صلح اديان الهي» كه زندگي اقليت‌هاي مذهبي را در ايران به تصوير مي‌كشد، موضوع بسيار مهمي است، در واقع اين كتاب مي‌تواند صحبت هاي نابجا بسياري از كشور هاي غربي درباره زندگي اقليت‌ها در ايران را اصلاح كند و برداشت‌هاي نادرست را از بين ببرد. در ايران امروز تمام اقليت‌ها با آرامش و امنيت در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند. من وظيفه خود مي‌دانم از همه كساني كه در تاليف اين كتاب همكاري كرده‌اند، تشكر و قدرداني كنم».

در بخش ديگري از اين مراسم «سيامك مره صدق» نماينده كليميان در مجلس با اشاره به زندگي صلح آميز و سرشار از دوستي اقليت‌هاي مختلف در ايران گفت: «بيش از سي قرن است كه اقليت‌هاي مختلف در ايران ساكن هستند و در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند، در همه دوره‌هاي تاريخي به غير از دوره ساسانيان، سرزمين ايران ميزبان مهرباني براي همه اقليت‌ها بوده است، فرهنگ ايراني سرشار از دوستي، مدارا و صلح است، در واقع ايران از ديرباز ميزبان فرهنگ‌هاي مختلف بوده است كه همين امر ويژگي بزرگ سرزمين ايران است. نشر اين كتاب در سطح ملي و بين الملي مي‌تواند نشانگر صلح و مدارا ملت بزرگ ايران باشد، اميدوارم تهيه اين كتاب بتواند منبع خوبي براي شناخت زندگي اقليت‌ها در ايران باشد».

در ادامه اين مراسم «چوهيلي» رئيس انجمن سابئين مندايي به زندگي آرام و صلح آميز اقليت‌‌هاي مختلف در ايران اشاره كرد و گفت: «مندايي‌ها پس از مهاجرت به سرزمين ايران، زيباترين، صلح آميزترين و آرام‌ترين دوران را در ايران گذرانده‌اند. آرامش واقعي بين تمام اديان و اقوام يك حقيقت است كه در ايران از گذشته تا به امروز وجود داشته است. امروز در اطراف ايران همه كشورها در آشفتگي به سر مي‌برند و ايران تنها كشور آرام اين منطقه است، ما با آرامش، با صلح و با صفاي كامل در ميان مردم ايران زندگي كرده‌ايم، و ايران را با تمام وجود وطن خود مي‌دانيم و آن را گرامي مي‌داريم».

در بخش ديگري از اين مراسم «سيد محمود دعايي» مدير مسئول روزنامه اطلاعات به روابط خوب و صميمي همه اقليت‌هاي مذهبي در ايران اشاره كرد و گفت: «ايران سرزمين تنوع قومي، ديني و زباني بوده است، همه اقوام با همه ويژگي‌هاي خود با مدارا، صلح و دوستي در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند، و به عبادت حضرت حق مي‌پردازند، در واقع اگر امروز آزاد و در استقلال به سر مي‌بريم، همه نتيجه برادري بين ماست، معنا و ذات الهي يكي است، و همه ما با ويژگي‌هاي مختلف، در برابر ذات الهي و خداوند بزرگ تسليم و سپاگزار هستيم».

در بخش پاياني اين مراسم نيز اسقف «بنيامين» اسقف آشوريان كتاب «ايران سرزمين صلح اديان الهي» را كتابي بزرگ براي شناخت زندگي اقليت‌هاي مذهبي در ايران دانست و گفت: «كتاب «ايران سرزمين صلح اديان الهي» به خوبي روابط صميمي بين اقليت‌هاي مختلف در ايران را به تصوير كشيده است، اين كتاب قطعاً مي‌تواند در شناخت اقليت‌ها به ما كمك كند، برگزاري چنين مراسمي نيز، اشتراكات بين ما را بسيار زياد نشان مي‌دهد، در واقع ذات مقدس خداوند بشر را متفاوت آفريده است اما خداوند واحد يكي است و اوست كه تنها قابل ستايش است. اين كتاب احترام به همه اديان است و جايگاه شايسته ما را در سرزمين ايران را به خوبي نشان مي‌دهد».

در پايان اين مراسم كتاب عكس «ايران سرزمين صلح اديان الهي» رونمايي و به نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي در ايران اهدا شد.

درباره كتاب:
كتاب «ايران سرزمين صلح اديان الهي» حاصل تلاش سه ساله «مسعود فروزنده» و «عباس تحويلدار» دربردارنده 380 عكس است و به عنوان نخستين كتاب جامع در زمينه اديان ايران از سوي انتشارات سفيران روانه بازار نشر شده است.

اين كتاب يك نگاه تصويري به زندگي اقليت‌هاي مذهبي ايران دارد كه مراكز مذهبي، تاريخي ، زندگي روزمره، مراسم‌هاي جشن و عزاداراي و سنت‌هايشان به تصوير كشيده شده است.

زندگي زرتشتي‌ها، كليميان، ‌منداييان، عاشوريان و ارامنه پنج فصل اين كتاب را شامل مي‌شود كه تاريخ اين مراسم‌ها و مذاهب در ابتداي هر فصل آورده شده است.

قيمت اين كتاب 95 هزار تومان است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن