تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802996173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارسحجاب و عفاف در بودجه پيشنهادي دولت يازدهم مغفول ماند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارسحجاب و عفاف در بودجه پيشنهادي دولت يازدهم مغفول ماند
دولت يازدهم لايحه بودجه پيشنهادي سال 93 را به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ارائه داد اما مغفول ماندن چند حوزه از سوي دولت جاي تأمل دارد كه از جمله اين موضوعات طرح عفاف و حجاب است كه هيچ بودجه‌اي به آن اختصاص داده نشده است.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، دولت يازدهم طي روزهاي گذشته لايحه بودجه پيشنهادي خود را براي سال 93 به مجلس ارائه داد كه موضوعاتي در حوزه زنان و جوانان در آن مغفول مانده است كه از آن جمله مي‌توان به افزايش مرخصي زايمان مادران، وام ازدواج جوانان و همينطور طرح عفاف و حجاب نام برد كه علي رغم تأكيدات مقام معظم رهبري در اين حوزه هيچ رديف بودجه اي به اين موضوع اختصاص داده نشده است.

در سال گذشته يكي از بهانه‌هايي كه دستگاه‌هاي متولي موضوع عفاف و حجاب براي اجرايي نكردن آن مطرح مي‌كردند اين بود كه بودجه‌اي براي اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ندارند و انتظار مي‌رفت دولت يازدهم در بودجه‌هاي فرهنگي خود رديف بودجه‌اي را به اين موضوع اختصاص دهد كه متأسفانه محقق نشد و بايد ديد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي چگونه مي‌توانند سهمي را به عفاف و حجاب اختصاص دهند.

پيش از اين وزير كشور در آخرين اظهارات خود در خصوص اجرايي نشدن طرح عفاف و حجاب مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي دلايلي را ذكر كرده بود كه از آن جمله عدم ضمانت اجرايي قوي، نداشتن متولي و همچنين نداشتن اعتبارات بود.

صحبت‌هاي اخير و تأكيدات مسئولان در حوزه عفاف و حجاب در كلام باعث شده بود اين انتظار ايجاد شود كه وقتي پاي عمل مي‌رسد مسئولان كوتاهي نكنند و حداقل بخشي از بودجه را در سال آينده به ترويج عفاف و حجاب اختصاص دهند.

همچنين رئيس جمهور نيز در يكي از جلسات هيأت دولت بر موضوع عفاف و حجاب و لزوم رعايت آن تأكيد كرده و كميسيون فرهنگي را به عنوان مسئول بررسي وضعيت عفاف و حجاب معرفي كرد.

روحاني همچنين از نيروي انتظامي خواست در برخورد با اين موضوع اجراي قانون را با رويكرد اخلاقي و با رعايت كرامت انساني و به دور از هر گونه افراط و تفريط پيگيري كند و به وزير كشور نيز مأموريت داد تا موضوع را در شوراي اجتماعي كشور مطرح كند.

اين اظهارات روحاني به بيانيه تعداد زيادي از نمايندگان مجلس و همچنين تقدير مراجع عظام تقليد از وي منجر شد اما هم اكنون كه زمان عمل رسيده است شاهد هستيم كه هيچ بودجه اي به اين مهم اختصاص داده نشده است.

دولت در بودجه حوزه عفاف و حجاب غفلت كرده است

جمشيد جعفر نژاد عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: متأسفانه شاهد هستيم كه عفاف و حجاب در بودجه ارائه شده از سوي دولت يازدهم مغفول مانده است.

وي ادامه داد: حجاب يكي از مقوله‌هاي مهم ديني و فرهنگي ما است كه انتظار داشتيم حتي اگر به عنوان يك رديف بودجه مستقل به آن پرداخته نمي‌شود اما در ذيل ساير بودجه‌هاي فرهنگي اين موضوع لحاظ شود.

جعفر نژاد خاطر نشان كرد: در دستگاه‌هايي كه مسئوليت‌هاي فرهنگي دارند بهتر است بخشي از بودجه را به اين موضوع اختصاص دهند.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس خاطرنشان كرد: اين موضوع مورد انتقاد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است و اميدوار هستيم بتوانيم اين نقصان را جبران كنيم.

جعفر نژاد افزود: ما بودجه لازم براي اجرايي شدن طرح عفاف و حجاب را در قالب رديف بودجه‌هاي پيشنهادي خود حتما لحاظ مي‌كنيم تا بتوانيم اقدامي اساسي در اين مسير انجام دهيم.

نمايندگان مجلس بودجه عفاف و حجاب را پيگيري مي‌كنند

لاله افتخاري عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: عفاف و حجاب همواره مورد غفلت و بي مهري قرار گرفته است و در زماني هم كه عفاف و حجاب 15 ميليارد ريال بودجه داشت اين بودجه به دستگاه‌ها تخصيص داده نشد و انتظار داشتيم موضوع عفاف و حجاب كه آقاي روحاني و وزير كشور نيز بر آن تأكيد داشتند بودجه‌اي را در نظر بگيرند.

وي ادامه داد: اميدوار هستيم خود دولت يكي از جاهايي را كه امكان دارد بودجه از آنجا گرفته شود و به اين موضوع اختصاص داده شود را به ما ارائه دهند تا با كمك نمايندگان مجلس بتوانيم بخشي را به اين حوزه اختصاص دهيم.

افتخاري اظهار داشت: متأسفانه تمام دولت‌ها در اين حوزه غفلت كرده‌اند كه اميدوار بوديم اين دولت به اين موضوع توجه كند كه اينگونه نشد و ما هم اختصاص رديف بودجه به عفاف و حجاب را پيشنهاد مي‌دهيم و آن را پيگيري مي‌كنيم.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن