تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818854430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت/بحث اعتبارات بودجه 93 و يك پيشنهاد به نمايندگان مستعفي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادداشت/بحث اعتبارات بودجه 93 و يك پيشنهاد به نمايندگان مستعفي
مردم لرستان خواستار حضور و مشاركت بيشتر نمايندگان خود در مجلس و ارائه طرح و لوايح براي توسعه هستند، نه استعفا.


به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، در بحث اعتراض به بودجه 93 كشور توسط برخي نمايندگان مجلس خصوصا نمايندگان لرستان و اينكه آنان علت استعفاي خود را «اعتراض به بودجه تخصيص يافته به اين استان براي سال آينده» عنوان كردند نكاتي لازم به يادآوري است.

نمايندگان محترم استان لرستان دلايل استعفاي خود پيرامون بودجه 93 را عدم تخصيص اعتبارات لازم براي طرح‌هاي كلان عنوان كرده و اعلام كردند، عدم تخصيص اعتبار لازم به طرح‌هاي عمراني باعث تعطيلي اين پروژه‌ها مي‌شود.

همچنين اين نمايندگان محترم اعلام كردند، در چنين شرايطي ما ديگر حرفي براي گفتن به مردم نخواهيم داشت و پاسخ مطالبات آنها را نمي‌توانيم بدهيم.

حال با توجه به اينكه جلسه روز شنبه اين هفته مجمع نمايندگان لرستان با آقاي نوبخت در بحث بودجه استان لرستان به نتيجه‌اي نرسيده است، بايد گفت، در اين برهه زماني چه بايد كرد و اقدام معقول چيست؟!

مگر در چند سال اخير و با شدت يافتن تحريم‌هاي يك جانبه و غيرانساني غرب عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف متوقف كردن برنامه‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران، « اقتصاد مقاومتي » مطرح نشد؟!

مگر مقام معظم رهبري «اقتصاد مقاومتي» را معنا و مفهومي از كارآفريني معرفي و براي نياز اساسي كشور به كارآفريني نيز دو دليل «فشار اقتصادي دشمنان» و «آمادگي كشور برايي جهش» را مطرح نكردند؟!

مگر نمايندگان محترم مجلس براي اينكه دولت بودجه را بر اساس اقتصاد مقاومتي تنظيم كند، هزينه‌ها را كاهش و از ريخت و پاش‌هايي كه در بودجه وجود دارد، جلوگيري كند را يكي از ابعاد اصلي و مهم بودجه آينده و ارتباط با اقتصاد مقاومتي نمي‌دانند؟!

اگر پاسخ مثبت است و همين است، پس چرا نمايندگان محترم مجلس براي همكاري با دولت و مقابله با دشمنان نظام با مطرح كردن استعفا آب به آسياب دشمن مي‌ريزند.

به راستي مگر همين نمايندگان فعلي مجلس كه بحث استعفا را مطرح مي‌كنند، چه قدر در مجلس مشاركت دارند و تا به حال چند طرح بومي براي مناطق خود در مجلس مطرح كرده‌اند، مگر اين نمايندگان محترم همان نمايندگاني نيستند كه چند سال پيش به دليل ناتواني در جذب، اعتبارات بودجه آنها به خزانه دولت برگشت خورد.

براي يادآوري موضوع بايد گفت، هنوز مردم لرستان گزارش روز دوشنبه 6 / 2 / 1390 از اخبار 30 : 20 شبكه 2 سيما را به خوبي ياد دارند كه در آن به اختصاص بودجه ارزي به استان لرستان در جريان سفر دوم هيئت دولت به لرستان خبر داده بود كه به گفته رئيس جمهور آن بودجه دست نخورده باقي مانده و از سوي مسئولان استان برگشت خورده است.

نكته ديگر اينكه تاكنون نمايندگان محترم با اعتباراتي كه در اختيار حوزه‌هاي استحفاظي قرار گرفته چكار كرده‌اند؟ در همين شهرستان كوچك پلدختر پول‌ها و اعتبارهاي زيادي كه حيف و ميل نمي‌شود، نمونه‌اش هم همين استخر شناي پلدختر است كه دوبار ساخته مي‌شود، ولي قابل استفاده نيست، يا پمپا‍ژ رنگين بان پلدختر كه توسط نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي چند ماه پيش به بهره‌برداري رسيد و يا ساختمان بهزيستي كه استفاده نشده تخريب شد و ... شايد با اين گفته‌ها برخي ابرو در هم گيرند و بگويند اينها چه ربطي به كار نمايندگي دارد، در جواب بايد گفت، در استان لرستان و در شهرستاني مثل پلدختر جابه جايي يك آبدارچي هم نيازمند موافقت نماينده مجلس است، چه رسد به كساني كه بر كارهاي عمراني نظارت دارند.

و اما سخنان آخر به نمايندگاني است كه سنگ مردم را به سينه مي‌زنند، اينكه براستي چند بار بعد از راهيابي به مجلس براي شنيدن درد دل مردم در يك مراسم عمومي حضور يافته‌ايد؟ چند بار در نماز جمعه پلدختر شركت كرده‌ايد؟! چند جلسه با اصحاب رسانه كه نمايندگان مردم هستند، برگزار نموده‌ايد؟! چند وعده شما به مردم كه نيازمند بودجه و اعتبار نيست تحقق پيدا كرده است؟!

آري بحث بودجه‌اي تنها يكي از خواسته‌هاي به حق مردم لرستان است كه دولت‌هاي بايد به آن توجه كنند، اما به دليل شرايط سخت كشور و تحريم‌هاي ناجوانمردانه مردم اين موضوع را درك كرده و با آن كنار خواهند آمد، تا پيروزي ديگري در كارنامه خود در مقابل استكبار ثبت كنند،

اميدواريم نمايندگان محترم هم به جاي مطرح كردن استعفا با حضور فعال خود در مجلس تمام تلاش خود را براي افزايش بودجه استان لرستان و جذب سرمايه‌گذار به‌كار گيرند آن وقت است كه مردم پي به توانايي آنها مي‌برند و الا قهر كردن دردي را دوا نمي‌كند.

------------------------------

يادداشت از: عباس جودكي

------------------------------

انتهاي پيام/85009/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن