تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴ قشر به دريافت‌كنندگان سبد كالا افزوده شد/بودجه 93 يك پيشنهاد برروي ميز نمايندگان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ۴ قشر به دريافت‌كنندگان سبد كالا افزوده شد/بودجه 93 يك پيشنهاد برروي ميز نمايندگان است
اگر نمايندگان پيشنهاد ما را قبول ندارند، هر طور فكر مي‌كنند مناسبتر است، اقدام كنند. ما مي‌تواسنيم همين مقدار جزئي اعتبار را تقسيم كنيم و هيچ كس هم اعتراض نكند، اما بسياري از نمايندگان محترم با من تماس گرفتند و منطق دولت را تائيد كردند. ۴ قشر به دريافت‌كنندگان سبد كالا افزوده شد/بودجه 93 يك پيشنهاد برروي ميز نمايندگان است


هيات دولت درخصوص شمول افرادي كه براي دريافت اين دو سبد كالا تعيين شده بودند هم مصوبه‌اي داشت و دانشجويان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان هم به اين جمع اضافه شدند.

به گزارش ايلنا، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در حاشيه جلسه هيات دولت امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران درخصوص پوشش مصوبات هيات دولت، به موضوع توسعه شبكه ريلي كشور و قطار شهري و چالش‌هاي اين ارتباط اشاره كرد و گفت: در سال 1393 بالغ بر هزار و پانصد ميليارد تومان از يك رديف درآمد هزينه براي توسعه زيرساخت‌هاي ريلي كشور اختصاص پيدا كرد. همچنين صد ميليارد تومان درخصوص راه‌داري و بهسازي وضعيت جاده‌هاي كشور اختصاص يافت.

وي به چگونگي توزيع دو سبد كالا در بهمن و اسفندماه پرداخت و افزود: هيات دولت درخصوص شمول افرادي كه براي دريافت اين دو سبد كالا تعيين شده بودند هم مصوبه‌اي داشت و دانشجويان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان هم به اين جمع اضافه شدند.

سخنگوي دولت با بيان اينكه توزيع سبدهاي كالايي در كنار ساير پرداخت‌هاي يارانه‌اي در سال آينده (1393) حداقل فصلي يكبار انجام مي‌شود، تصريح كرد: با عنايت به اينكه رئيس‌جمهور تاكيد داشتند، به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور براي تامين منابع لازم براي توزيع سبدهاي كالايي پيش از هر فصل، ماموريت داده شده است.

نوبخت با اشاره به اينكه در لحظه ارائه گزارش به خبرنگاران، مواردي از دستور كار در ارتباط با طرح‌هايي در كميسيونهاي تخصصي دولت مطرح است، گفت: فرصتي بود كه من در دوشنبه توانستم 3 ساعت در جمع خبرنگاران درخصوص بودجه پاسخگو باشم.

وي در پاسخ به اين سوال كه لايحه بودجه 93 با رويكرد اقتصاد مقاومتي انطباق دارد يا خير، با مهم و اساسي خواندن اين سوال، اظهار داشت: بودجه سال 1393 نوعي بودجه انقباضي واقع‌بينانه در راستاي افزايش مقاومت اقتصادي درخصوص منابع و مصالح است. بودجه عمومي 1393 حداقل به صورت اسمي 7.3- درصد رشد دارد، يعني ما بودجه عمومي را در سال 1393 منقبض‌تر كرديم به علت اينكه واقع‌بينانه‌تر شود و بتواند اقتصاد ما را در برابر تكان‌هاي مختلفي كه احتمال وقوع آن است، حفظ كند.

سخنگوي دولت با اشاره به لحاظ كردن بنياد اقتصاد مقاومتي در لايحه بودجه 1393، تصريح كرد: ما ناگزير شديم براي اينكه توانمندي توليدي‌مان را در اقتصاد بيشتر كنيم، با عنايت به اينكه اعتبارات عمراني‌مان در سال آتي نسبت به سال جاري به علت محدود بودن منابع 33 درصد كاهش پيدا كرده است، ضمن اينكه از منابع فاينانس به آنها كمك مي‌كنيم تا طرحهاي بيشتر را انجام داد ناچار شديم به جاي توزيع علي‌السويه اين 37 هزار ميليارد تومان بين 3 هزار طرح بهدين جهت كه مقاومت اقتصادي مان را بيشتر كنيم و توليد واقعي بيشتر شود، عمده اين منابع را معطوف به 246 طرح بزرگ كه در سال آينده همه به بهره‌برداري مي‌رسند، كرديم.

مي‌توانستيم نمايندگان را راضي نگه‌داريم، ولي هيچ طرح عمراني به پايان نمي‌رسيد

نوبخت با بيان اينكه «مي‌توانستيم اين منابع را براي اينكه همه راضي باشند به يك اندازه بين همه طرح‌ها تقسيم كنيم و آن وقت اعتراض هيچ نماينده محترمي برانگيخته نمي‌شد»، گفت: اين كار هيچ توليدي را وارد چرخه نمي‌كرد و هيچ طرح عمراني را به پايان نمي‌رساند. ما اختصاص بودجه به طرح‌هاي خاص را در راستاي اقتصاد مقاومتي و مقاوم كردن اقتصاد كشور در لايحه بودجه 1393 انجام داديم.

وي با اشاره به اينكه «بر خلاف سال جاري كه در ابتدا دولت نمي‌تواسنت از مكانيسم تخصيص استفاده كند» از مجلس به ويژه از رياست مجلس و كميسيون برنامه و بودجه بابت اجازه انعطاف، قدرداني كرد و اظهار داشت: بر همين اساس، در شرايطي كه ميزان ورودي منابع به خزانه محدود است، هيچ كسري تا پايان سال نخواهيم داشت، چون امكان تخصيص براي ما وجود دارد. خوشبختانه در لايحه 93 هم با اين انعطاف لايحه تقديم مجلس شد.

اختصاص 10 درصد اعتبارات عمراني به استان خوزستان

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي درخصوص اعتراض نمايندگان خوزستان به تخصيص بودجه به اين استان و استعفاي دسته‌جمعي نيز با اشاره به اهميت استان خوزستان و خدمات مردم بزرگوار اين استان در دوران دفاع مقدس و همچنين نقش اين استان در تامين نفت كشور، گفت: به همين جهت در لايحه بودجه، سهم تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي اين استان 10 درصد كل اعتبارات عمراني در اين راستا است و در رتبه‌بندي استان‌ها هم خوزستان مقام اول را دارد.

نوبخت ادامه داد: البته اين يك واقعيتي است كه از نمايندگان محترم و فهيم آن استان تقاضا مي‌كنيم با منطقي كه در لايحه وجود دارد و به طرحهاي زير 20 درصد و طرح‌هاي 20 درصد تا 80 درصد اعتبار كمتري تخصيص داديم و اعتبارات را متمركز به طرح‌هاي با پيشرفت فيزيكي بالاي 80 درصد داده‌ايم. بنابراين طبيعي است كه به بعضي از طرحهايي كه پيشرفت فيزيكي‌شان كم است،اختصاص اعتبار كمتري بدهيم.

وي اعتراض نمايندگاني كه طرح‌هايشان اعتباري كمتري مي‌گيرند را طبيعي دانست و تصريح كرد: اين نمايندگان بدانند اين منطق بسيار پذيرفتني است كه ما بتوانيم در كنار اين، تعداد زيادي از طرحها (246 طرح) را به بهره‌برداري برسانيم.

سخنگوي دولت آنچه دولت در لايحه بودجه 1393 به مجلس ارائه كرد را يك پيشنهاد در روي ميز نمايندگان و مجلس خواند و گفت: اگر نمايندگان پيشنهاد ما را قبول ندارند، هر طور فكر مي‌كنند مناسبتر است، اقدام كنند. ما مي‌تواسنيم همين مقدار جزئي اعتبار را تقسيم كنيم و هيچ كس هم اعتراض نكند، اما بسياري از نمايندگان محترم با من تماس گرفتند و منطق دولت را تائيد كردند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن