تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803060431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدحمايت اجباري از ادامه پروژه منوريل كرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدحمايت اجباري از ادامه پروژه منوريل كرمانشاه
مسئولان از ميان تمامي گزينه‌هاي موجود براي گسترش وسايل حمل و نقل عمومي در كرمانشاه، پرحاشيه‌ترين گزينه يعني منوريل را انتخاب كردند و اكنون بهتر است تمام مسئولان و مردم براي پيشرفت سريع‌تر آن با هم همكاري كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، با توجه به رشد روزافزون جمعيت شهر كرمانشاه و تبديل‌ شدن به يك كلان‌شهر، ضرورت افزايش وسايل حمل و نقل عمومي نيز به‌وضوح احساس مي‌شود.

در اين بين آن‌چه اهميت دارد، هماهنگي و برنامه‌ريزي صحيح مسئولان شهر و كارهاي كارشناسي اصولي همراه با در نظر گرفتن تمام جوانب موضوع است.

در شهر كرمانشاه به‌‌دليل بافت قديمي شهر و خيابان‌هايي كه جواب‌گوي حجم بالاي ترافيكي موجود نيستند، ضرورت گسترش وسايل حمل و نقل عمومي بيش از پيش احساس مي‌شود.

يكي از گزينه‌هاي موجود در خصوص وسايل حمل و نقل عمومي منوريل است. منوريل يا همان ترن هوايي به‌دليل جذابيت‌هايي كه نسبت به ديگر وسايل حمل و نقل عمومي داشته بيش‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مسئولان نيز از ميان تمامي گزينه‌هاي موجود براي گسترش وسايل حمل و نقل عمومي پرحاشيه‌ترين گزينه يعني منوريل را انتخاب كردند.

برخي بر اين باور هستند كه منوريل در كشورهاي ديگر براي جابه‌جايي مسافران در مسيرهاي خارج از شهر استفاده مي‌شود و همچنين سر و صداي زيادي ايجاد مي‌كند كه با توجه به قرار گرفتن بيمارستان‌هاي متعددي از جمله حضرت معصومه (س)، آيت‌الله طالقاني و شهدا در مسير منوريل، سر و صداي اين ابرسازه براي بيماران آن‌ها مشكلاتي را در پي خواهد داشت.

به‌نظر مي‌رسد جايگزين‌هاي بهتري نيز براي آن وجود داشت از جمله مترو و بي.آر.تي كه با توجه به بافت مسير مورد نظر براي اين طرح در اولويت بودند.

اينكه چرا مسئولان شهر كرمانشاه از بين اين جايگزين‌ها كه هركدام به‌دلايلي نسبت به منوريل ارجحيت داشتند، ترن هوايي را انتخاب كردند، قابل تامل است.

اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه يكي از دستگاه‌هايي است كه بارها جلوي اين پروژه قد علم كرد و با صراحت تمام اعلام كرده در قسمت‌هاي شكارگاه خسرو و خيابان مدرس كه جزو ميراث فرهنگي شهر كرمانشاه بوده، اجازه عبور منوريل را نمي‌دهد.

حال بعد از رايزني‌هاي فراوان انجام شده بين مسئولان شهر قرار بر اين شده كه اين طرح در اين قسمت‌ها از زير زمين عبور كند.

*منتفي شدن پروژه منوريل بعيد به‌نظر مي‌رسد

سرپرست سازمان قطار شهري كرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه اظهار داشت: براساس طرح جامع و مطالعات امكان‌سنجي مشخص شد كه در كريدور اصلي شهر كرمانشاه جواب‌گوي حجم بالاي ترافيك با وسايل نقليه شخصي، اتوبوس و يا هر مدل ديگري نخواهيم بود.

سعيد سليم‌ساساني تصريح كرد: به‌همين دليل مجبور به استفاده از يك سيستم نيمه انبوه‌تر ريلي شديم كه بنا به تعريف اين سيستم انبوه و نيمه انبوه به‌صورت منوريل تعريف شد.

وي با اشاره به پيشرفت فيزيكي 11.6 درصدي كل پروژه منوريل كرمانشاه، خاطرنشان كرد: قرار بر اين است كه پروژه در دو فاز انجام شده كه در قسمت‌هاي درگير با معابر و جريان ترافيك بخش عمده‌اي از آن انجام شده است.

سرپرست سازمان قطار شهري كرمانشاه ادامه داد: با تامين اعتبارات و امكان انجام خريدهاي خارجي مي‌توانيم به پيشرفت‌هاي خوبي دست يابيم.

اين مسئول در خصوص اعتبارات تخصيص داده شده به پروژه بيان داشت: از كل اعتبارات پيش‌بيني شده سال‌جاري به مبلغ 61 ميليارد و 600 ميليون تومان تا الان در حدود 19 ميليارد تومان تخصيص داده شده كه اين مبلغ نسبت به سال گذشته بهتر شده ولي نسبت به نياز‌هاي پروژه بسيار ناچيز است.

سليم‌ساساني بحث كمبود نقدينگي و عدم تخصيص اعتبار را از مهم‌ترين مشكلات پيش‌روي پروژه عنوان كرد و اذعان داشت: نياز مالي پروژه منوريل طبق برآورد اوليه براساس نرخ ارز مبادله‌اي 582 ميليارد تومان بوده و هر چه‌قدر اعتبار به اين پروژه تخصيص يابد به همان ميزان نيز كار پيشرفت خواهد كرد.

سرپرست سازمان قطار شهري كرمانشاه در خصوص منتفي شدن پروژه منوريل كرمانشاه تاكيد كرد: سازمان قطار شهري مجري مصوباتي است كه در اين زمينه از قبل وجود داشته و با توجه به اينكه پروژه مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور را داشته، منتفي شدن آن بعيد به‌نظر مي‌رسد و البته هر مطلبي كه به سازمان ابلاغ شود قابليت اجرا دارد.

سليم‌ساساني عنوان كرد: البته نظرات متفاوتي در اين زمينه وجود داشته، اما بحث سنگ‌اندازي نبوده، مسئولان شهر به‌دنبال اجراي بهتر و به‌نتيجه رسيدن پروژه بوده و ما نيز محدوديت‌هاي قوانين مانع اجراي آن‌را توضيح مي‌دهيم.

وي با تاكيد بر اينكه حق هر نماينده‌اي اعم از شورا و مجلس و هر شهروندي است كه در اين خصوص اظهار نظر داشته باشد، افزود: سعي مي‌كنيم به نظراتي كه در چارچوب قانون ارائه شده عمل كنيم.

اين مسئول در خصوص امكان زيرگذر شدن پروژه در محدوده خيابان مدرس تصريح كرد: پرونده وضعيت منوريل در مركز شهر در حال طي سيكل قانوني در شوراي عالي ترافيك شهري كشور است و بستگي به‌نظر اين شورا دارد.

سليم‌ساساني با اشاره به جايگزين‌هاي موجود براي منوريل اظهار داشت: البته ظرفيت‌هاي مترو خيلي بيش‌تر از منوريل بوده، اما هزينه‌هاي آن نيز به‌مراتب بالاتر است و از لحاظ اقتصادي به‌صرفه نيست.

*ضرر برچيدن منوريل بيش از ادامه آن است

عضو شوراي اسلامي شهر كرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار فارس كرمانشاه اظهار داشت: ضرر و زيان برچيده‌ شدن پروژه منوريل قطعا بيش‌تر از ادامه دادن آن خواهد بود.

سيداحسان احساني تصريح كرد: در هر صورت منوريل پروژه‌اي است كه اجرا شده و تاكنون نيز در حدود 10 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و بايد تا مقطع پيش‌بيني شده نيز پيش برود.

احساني با اشاره به اينكه تاكنون تخصيص اعتبار به اين پروژه نامناسب بوده، خاطرنشان كرد: براي سال آينده بايد پيگيري لازم از طريق مراجع پرداخت كننده تسهيلات به پروژه صورت بگيرد.

عضو شوراي اسلامي شهر كرمانشاه در خصوص وضعيت پروژه در خيابان مدرس بيان داشت: از ميدان آزادي تا ميدان فردوسي امكان عبور منوريل به‌هيچ وجه فراهم نيست و براي اينكه پروژه موفق شده، بايد از ميدان آزادي به بعد به‌شكل مترو ساخته شود.

به گفته وي، با توجه به تدابيري مدنظر مسئولان در خصوص پرداخت اعتبارات و بودجه لازم براي پروژه‌هاي عمراني، مطمئنا اين پروژه از ليست آن‌ها خارج نخواهد بود و براي اين پروژه نيز مبالغي در نظر خواهند گرفت.

اين مسئول با اشاره به روند كند پروژه در ماه‌هاي اخير اذعان داشت: با توجه به فصل زمستان و شروع سرما و يخبندان كه در پيش داريم يك مقدار كار به‌كندي پيش مي‌رود.

احساني ادامه داد: نصب پايه‌ها و سازه‌هاي بتوني در حال اجراست كه با مساعد شدن هوا مابقي پايه‌ها نيز نصب خواهند شد.

حال كه ديگر كار از كار گذشته است و پايه‌هاي منوريل برپا شده، بهتر است تمام مسئولان و مردم براي پيشرفت سريع‌تر آن با هم همكاري كنند.

انتهاي پيام/2700/ت40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن