تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802183776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شروط حضور خودروسازان خارجي در ايران/ پژو سال‌ها از رانت بازار ايران استفاده كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شروط حضور خودروسازان خارجي در ايران/ پژو سال‌ها از رانت بازار ايران استفاده كرد
عضو هيئت مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو با بيان اينكه پژو سال ها از رانت بازار ايران استفاده كرده است گفت: بايد از دعوت هاي بي برنامه جلوگيري كرد و حضور دوست نماها در بازار ايران را محدود نمود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد به نيا در نشست خبري خود با خبرنگاران با اشاره به احتمال حضور مجدد پژو در ايران گفت: پژو سال‌ها از فضاي رانتي در بازار خودرو ايران سوءاستفاده كرده است و به نظر مي رسد كه اكنون كه موضوع حضور خودروسازان خارجي در ايران مطرح است بايد از دعوت هاي بي برنامه جلوگيري كرد و حضور دوست نماها در بازار ايران را محدود نمود.

عضو هيئت مديره انجمن قطعه سازان افزود: محدود شدن بازار خودروي ايران به دو يا سه شركت خارجي، كار نادرستي است و بهتر است از ساير برندهاي مطرح دنيا از جمله تويوتا، بنز، فولكس، ولوو و آئودي كه حضورشان همراه با انتقال دانش فني است، جلوگيري كرد.

وي تصريح كرد: پلت‌فرم مشتركي از سوي قطعه‌سازان و خودروسازان طراحي و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است كه به نظر مي رسد در صورت تامين بودجه، امكان توليد 6 مدل خودرو بر روي اين پلت‌فرم وجود خواهد داشت؛ ضمن اينكه مصرف سوخت اين خودروها كه يك محصول هيبريدي-بنزيني است، 2.5 ليتر در هر 100 كيلومتر پيش‌بيني شده است.

به گفته به نيا، هزينه لازم براي اجرايي شدن پلت‌فرم مشترك خودروسازان و قطعه‌سازان 400 تا 600 ميليون يورو است كه مي تواند نياز 15 سال كشور را جوابگو باشد. وي همچنين با بيان اينكه طبق مصوبه شوراي پول و اعتبار، نرخ سود عقود مشاركتي بايد 18 تا 21 درصد باشد، گفت: در حال حاضر بانك‌ها اين مصوبه را اجرا نمي‌كنند و نرخ سود بالاي 25 تا 33 درصدي را از توليدكنندگان دريافت مي‌كنند. اين در شرايطي است كه البته كسي براي گرفتن وام جديد اقدام نمي‌كند ولي برخي از وام‌هاي قبلي بايد تمديد شوند كه در اين زمينه بانك يك سري فرم‌هاي سفيد را به مشتريان مي‌دهد تا آنها را امضا كنند و بعد از آن نيز به دلخواه خود، اين فرم‌ها را پر مي‌كند و نرخ سود دلخواه خود را از صنعتگر دريافت مي‌كنند.

به گفته به نيا، ال‌سي 30 درصدي نيز هنوز اجرايي نشده است. اين در شرايطي است كه در حال حاضر 50 تا 60 هزار دستگاه خودرو در كف كارخانه‌هاي خودروساز دپو شده كه دليل آن، كمبود برخي قطعات است. عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به تعطيلي 153 شركت قطعه‌ساز، گفت: موضوعي مانند دريافت ماليات بر ارزش افزوده مشكلاتي را براي قطعه‌سازان ايجاد كرده و پيشنهاد ما اين است كه اين ماليات در زمان فروش خودرو دريافت شود. البته در اين مورد بارها به وزير صنعت، وزير اقتصاد و مجلس نامه زده‌ايم، اما هيچ پاسخي به نامه‌هاي ما داده نشده و اين نامه‌ها به رئيس سازمان امور مالياتي ارجاع شده است كه پاسخ وي نيز اين بوده كه براي تغيير در اين بخش بايد قانون اصلاح شود.

وي ادامه داد: يك‌سري مؤسسات معتبر حسابرسي به صورت قانوني مجوز دارند كه حساب‌هاي شركت‌هاي قطعه‌ساز را بررسي كنند و گزارش آن را به وزارت اقتصاد ارائه دهند. اين در حالي است كه مأمور وزارت اقتصاد و دارايي، گزارش اين مؤسسات را قبول نمي‌كند، مستقيماً پرونده‌هاي شركت را بررسي مي‌كند و از كوچكترين مشكل نمي‌گذرد كه باعث تعطيلي برخي دفاتر مي‌شود.

كد خبر: 2197069

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۲۱:۰۳

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن