تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802695999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودرو ارزان شد/ شروط ايران‌خودرو براي شركاي خارجي/ كشف 4.5 تن ذخيره طلا در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "خودرو" ارزان شد/ شروط ايران‌خودرو براي شركاي خارجي/ كشف 4.5 تن ذخيره طلا در كشور
كاهش قيمت خودرو نسبت به دو هفته گذشته، قطعي شدن وضع عوارض سنگ‌آهن و كشف 4.5 تن ذخيره طلا در كشور از جمله مهم ترين خبرهاي حوزه صنعت در اين هفته بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اهم اخبار صنعت از 16 تا 21 آذر ماه به شرح زير است:

قيمت خودرو نيش ترمز زد

در اين هفته بازار خودرو در حليكه با پايين‌ترين ميزان معاملات دست و پنجه نرم مي‌كرد اما شاهد كاهش قيمت برخي از خودروهاي داخلي از جمله پرايد 111، سمند EF7، پژو پارس و 206 تيپ 5 و صندوقدار V8 بود.

شروط ايران‌خودرو براي شركاي خارجي خود

هاشم يكه‌زارع مديرعامل ايران‌خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه شركاي خارجي ما، لازم است از واحدهاي تحقيق و توسعه قوي برخوردار و دانش فني روز جهان را نيز داشته باشند اظهار داشت: هم‌چنين در همكاري‌ها، منافع و خواسته هاي ايران خودرو مبني بر ساخت داخل قطعات و مجموعه ها را مورد توجه قرار داده و به عمل برسانند.

وي با اشاره به اينكه جذب و انتقال دانش فني نوين طراحي و توليد، خواسته اصلي صنعت‌گران ايراني است، گفت: صادرات 30 درصد از محصولات توليدي مشترك با خودروسازان جهاني با شناخت قوانين و تامين نيازهاي مشتريان كشورهاي هدف نيز مورد تاكيد ما است.

يكه‌زارع با تاكيد بر اين كه شركت هاي رنو و پژو بايد تعهدات قبلي را اجرا كنند، تصريح كرد: اين شركت‌ها بايد تعهدات مربوط به قراردادهاي قبلي را كه اجراي آن ها به دليل تحريم ها پيش از موعد متوقف شد، به اجرا در آورند و خطاها را جبران كنند.

وي همچنين خاطر نشان كرد: اين شركت ها توجه داشته باشند كه در دور تازه همكاري ايران خودرو با شركاي خارجي، انتقال دانش فني و طراحي و توليد خودروهاي مشترك جايگاه مهمي دارد.

نوشابه "ونوش" و "ردبول" غيرمجاز هستند

مسلم بيات مديركل استاندارد استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به دو نوشابه غيرمجاز نيز اشاره كرد و گفت: نوشابه بدون گاز "ونوش" و نوشابه "ردبول" به علت ميزان استفاده غيرمجاز از مواد نگهدارنده ديگر مجوز عرضه ندارند.

وضع عوارض سنگ‌آهن قطعي است

محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه عوارض تعيين شده براي صادرات سنگ آهن فقط مشمول "مواد خام" مي‌شود، گفت: اگر اين عوارض وضع نمي‌شد، صنايع پايين‌دستي با مشكل روبرو مي‌شدند و صنايع بعدي نيز به وجود نمي‌آيند.

وي تصريح كرد: صادرات مواد خام معدني سودده است اما بايد به صنايع بعدي هم توجه شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه پتانسيل بالايي در بخش معدن وجود دارد، گفت: سرمايه‌گذاري‌ها بايد به آن سمت سوق داده شود.

تاسف پژو و رنو از قطع روابط با ايران

احمد نعمت‌بخش دبير انجمن خودروسازان كشور در خصوص احياي روابط ايران با پژو و رنو به باشگاه خبرنگاران گفت: طي جلسه‌اي كه نعمت‌زاده (وزير صنعت، معدن و تجارت) با نمايندگان رنو و پژو برگزار كرد، برخوردي جدي با آنها داشت و مسئله قطع يك طرفه روابطشان با ايران را متذكر شد.

وي با بيان اينكه نمايندگان رنو و پژو نيز از اين موضوع ابراز تاسف كردند،‌ تصريح كرد: رنو و پژو تنها دستورات دولت‌شان را اجرا كردند، حتي به گفته نماينده رنو، اين گروه خودروسازي خواستار ادامه همكاري با ايران در زمان تحريم‌ها بود اما با تهديد آمريكا مبني بر تعطيلي خطوط توليد اين شركت در امريكا مواجه شد.

نعمت‌بخش افزود: نمايندگان اين دو شركت قول ادامه همكاري را پس از لغو تحريم‌ها دادند.

وي تصريح كرد: متاسفانه در اين مدت اخبار غيرواقعي زيادي در خصوص جلسه وزير صنعت با خودروسازان خارجي منتشر شد اما واقعيت اين است كه هر دو طرف خواستار احياي دوباره روابط بودند.

خودروي جديد "پادرا" سال آينده به بازار عرضه مي‌شود

فريدون حميدي مديرعامل شركت زامياد با بيان اينكه توليد پادرا براي پاسخگويي به سطح توقعات مشتريان ما است اظهار داشت: 85 درصد اين خودرو توليد داخل است و از سال آينده بين سه تا 5 هزار خودروي پادرا توليد خواهد شد.

وي افزود: البته اين ميزان توليد در سال اول است و اگر استقبال خوبي از اين محصول شود قطعا توليد پنج هزار به 10 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد.

حميدي با اشاره به مصرف سوخت اين خودرو به 12 ليتر در 100 كيلومتر با موتور يورو4 است تصريح كرد: توليد پادرا جايگزيني براي وانت آبي نيست بلكه قرار است هم تراز با آن به بازار عرضه شود.

"نيسان تيانا" در صدر جدول كيفي/ پرايد و ام‌وي‌ام 110 بي‌كيفيت‌ترين خودرو‌ها

بر اساس آخرين رده‌بندي كيفي خودروهاي داخلي در آبان ماه امسال، "نيسان تيانا" همچنان در صدر با كيفيت‌ترين و "پارس تندر" كه در معيارهاي تزئينات داخلي و خارجي، رنگ و از آن مهم‌تر در معيار بدنه نمره منفي كسب كرده، در جايگاه دوم و در رده سوم جدول تندر پارس خودرو قرار دارد كه در همين معيارها نمره منفي كسب كرده است.

پرايد 131 سايپا در جايگاه سيزدهم و پرايد 131 پارس خودرو در جايگاه چهاردهم جدول كيفي قرار دارند كه در تمام معيارها نمره منفي كسب كردند كه البته پرايد پارس خودرو كم كيفيت‌ترين بدنه را در بين 15 خودروي ارزيابي شده داراست.

هم‌چنين آخرين رتبه اين جدول نيز كماكان به ام وي ام 110 رسيد.

كشف 4.5 تن ذخيره طلا در كشور

بهروز برنا معاون سازمان زمين شناسي با بيان اينكه در بحث طلا سازمان زمين‌شناسي ادامه دهنده اكتشافات است افزود: هم اكنون 18 معدن طلا داريم كه از اين تعداد 17 معدن فعال و يك معدن در حال تجهيز است.

برنا از شناسايي 4.5 تن ذخاير جديد طلا در كشور خبر داد و گفت: گواهي كشف اين ذخاير در 100 روز گذشته صادر شده كه 3 تا از آنها در استان خراسان رضوي، يك محدوده در استان آذربايجان غربي و يك محدوده نيز در استان آذربايجان شرقي واقع شده است.

تهران در صدر فرونشست هاي زميني جهان

مديركل مهندسي سازمان زمين شناسي سازمان زمين‌شناسي اظهار داشت: در گذشته بالاترين نرخ فرونشست دنيا متعلق به مكزيكوسيتي با 32 سانتي متر در سال بوده است كه هم اكنون تهران با فرونشست 36 سانتي متر در سال بالاترين رتبه را از آن خود كرده است.

وي تصريح كرد: به اين ترتيب هر سه سال يكبار، زمين در دشت تهران يك متر پايين‌تر مي‌رود و سازه‌هاي واقع شده بر روي اين بخش‌ها ترك مي‌خورد.

بلورچي با بيان اينكه براي جلوگيري از اين خطرات، موضوع را در نامه‌اي به رئيس جمهور مطرح كرديم، افزود: مسئله فرونشست دشت تهران در كميسيون زيربنايي دولت در حال بررسي است تا راه‌هاي نجات از اين پديده مشخص و اجرايي شود.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن