تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802694283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير عامل شركت فولاد هرمزگان:گندله‌سازان بزرگ خارجي براي رقابت بر سر بازار ايران آماده شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير عامل شركت فولاد هرمزگان:گندله‌سازان بزرگ خارجي براي رقابت بر سر بازار ايران آماده شده‌اند
مدير عامل شركت فولاد هرمزگان با بيان اينكه در حال حاضر چرخه توليد فولاد در داخل، نيازمند ورود مواد اوليه از جمله گندله است گفت: با توجه به شرايط جديد، توليدكنندگان خارجي اين مواد براي ورود به بازار ايران آماده رقابت شده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، مرتضي آقاجاني دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به تاريخچه كارخانه فولاد هرمزگان و خريد سهام اين كارخانه توسط فولاد مباركه در سال‌هاي گذشته اظهار داشت: در نيمه دوم سال 90 تمام واحد فولاد سازي اين كارخانه وارد مدار شد.

وي با بيان اينكه كارخانه فولاد هرمزگان 3 هزار ميليارد تومان ارزش‌گذاري شده است، اضافه كرد: در حال حاضر حدود 4 هزار و 500 نفر در رابطه با كارخانه فولاد هرمزگان به صورت مستقيم و غير مستقيم توانسته‌اند به شغلي مناسب دست يابند.

آقاجاني با بيان اينكه طي سال جاري، در اين واحد توليدي 95 هزار تن آهن اسنفجي توليد شده است، گفت:‌ در اين سال تاكنون 750 هزار تن اسلب نيز توليد شده است.

به گفته وي از ابتداي فعاليت كارخانه فولاد هرمزگان تاكنون مجموع اسلب توليدي در آن به 1.5 ميليون تن رسيده است.

مدير عامل كارخانه فولاد هرمزگان با بيان اينكه اين كارخانه در كوتاه‌ترين زمان ممكن به تمام ظرفيت‌هاي تعريفي خود رسيده است، گفت: ركوردهاي اين كارخانه در اين مبحث جهاني است و كمتر كارخانه‌اي پيدا مي‌شود كه در عرض چندين ماه به توان توليد به اين ميزان برسد.

آقاجاني از برنامه‌هاي مجموعه تحت مديريت خود براي راه‌اندازي خط نورد در فازهاي آينده و توسعه خبر داد و گفت: توليد و دستيابي به محصول نهايي مي‌تواند سود بيشتري را نصيب كارخانه كند به نحوي كه مي‌توان با توليد بدنه خودرو و ساير محصولات و قطعات لوازم خانگي در اين راستا حركت كرد.

*مشكل اصلي، تامين مواد اوليه

وي در ادامه در پاسخ به سئوالي با بيان اينكه در حال حاضر مهمترين مشكل واحدهاي توليد فولاد در كشور كمبود مواد اوليه از جمله گندله است، يادآور شد: با تمامي محدويت‌ها و با توجه به شرايط خاص هرمزگان و حمايت مسئولان در بعد ملي و استاني، كارخانه فولاد هرمزگان توانسته است، سهميه گندله خود را دريافت كند.

مدير شركت فولاد هرمزگان گفت: اين مشكل متاثر از عدم توسعه متوازن و همزمان بخش‌هاي معدني با واحدهاي توليدي فولاد است.

آقاجاني در عين حال ادامه داد: اما كماكان 25 درصد در حوزه دريافت سهيمه گندله براي كارخانه فولاد هرمزگان از برنامه عقب هستيم.

*بايد از الان به فكر ايجاد توازن در چرخه توليد فولاد باشيم

اين مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه در حال حاضر چه ميزان از گندله مورد نياز كشور در داخل توليد مي‌شود، نيز افزود: در حال حاضر براي توليد 15 ميلون تن فولاد در سال تنها پنج تا 10 درصد از گندله مورد نياز كارخانجات فولادي كشور از خارج وارد مي‌شود و بيان نگراني‌ها در مبحث تامين گندله زماني رنگ هشدار مي‌گيرد، كه ما در كشور از تحقق برنامه 1404 كه مي‌گويد توليد فولاد كشور بايد به 55 ميليون تن برسد، حرف بزنيم و به فكر توازن در چرخه توليد فولاد نباشيم.

اين مسئول ادامه داد: البته بايد گفت كه ايميدرو و ديگر بخش‌هاي مربوط با هدف ايجاد توازن در اين چرخه وارد عمل شده‌اند و در اين راستا توسعه معادن و واحدهاي توليد مواد اوليه از جمله آهك و گندله در دستور كار قرار گرفته است تا اين بخش از چرخه توليد فولاد نيز به مرزهاي مدنظر نزديك شود.

وي با بيان اينكه ظرفيت منابع معادن كافي است و نيازمند سرمايه‌گذاري براي توسعه است، يادآور شد: ايميدرو به شدت به دنبال توسعه ظرفيت توليد در معادن است.

*كشورهاي حوزه خليج فارس بازار خوبي براي فولاد ايراني است

به گفته آقاجاني اكنون كارخانجات بزرگي در بخش توليد گندله در كشورهاي حوزه خليج فارس فعال هستند، و اين در حالي است كه با توجه به نزديكي جام جهاني در قطر و توسعه ساخت و ساز‌ها در كشورهاي حوزه خليج فارس نياز به فولاد در اين كشورها نيز بيشتر مي‌شود.

اين مسئول يادآور شد: البته بايد گفت كه گندله‌سازان بزرگ منطقه با توجه به شرايط جديد روابط ايران، خود را براي ورود مجدد به بازار ايران در ماه‌هاي آينده و رقابت گرم مي‌كنند.

وي با بيان اينكه توسعه فولاد كشور با توجه به شرايط مناسب سواحل خليج فارس به اين سمت است، ادامه داد: شرايط بازار توليد كشورهاي عربي خليج فارس، فرصت مناسبي را در اختيار كارخانجات فولادي كشور قرار مي‌دهد به نحوي كه مي‌توان گندله مورد نياز را از آنها گرفت و در عوض علاوه بر فروش محصولات و تبادل محصول، ارزآوري قابل توجهي را نيز نصيب كشور كرد.

مدير شركت فولاد هرمزگان با بيان اينكه محصول تختال توليدي اين شركت در نوع خود از بهترين و با كيفيت‌ترين محصول در كشور شناخته مي‌شود، گفت: تاكنون اين كارخانه 200 هزار تن از محصولات خود را نيز به شش كشور دنيا صادر كرده است.

وي همچنين با بيان اينكه توليد 10 ميليون تن فولاد در هرمزگان نيز برنامه‌ريزي و هدفگذاري شده است، گفت: تحقق اين امر مستلزم همكاري و هماهنگي تمام دستگاه‌هاي مربوطه است، چرا كه تا زماني كه فرهنگ صنعتي در اين منطقه جاي خود را باز نكند نمي‌توان به هدف مورد نياز رسيد.

آقاجاني يادآور شد: رسيدن به توليد 10 ميليون تن فولاد در سال، خواهان ايجاد زيرساخت‌هاي مواصلاتي، بندري و ساير بخش‌هاست كه بايد در كنار هم به توسعه برسند.

*بورس را براي حضور خود متقاعد مي‌كنيم

مدير عامل شركت فولاد هرمزگان در ادامه در پاسخ به سئوالي ديگر افزود: چون اين كارخانه توليدكننده تختال است، تاكنون صادرات صورت گرفته مابه‌ازاي مواد وارداتي از جمله گندله بوده است.

آقاجاني اظهار اميدواري كرد پيرو مذاكرات صورت گرفته، با كاهش تعرفه صادراتي محصولات توليدي فولاد هرمزگان، اين شركت بتواند عملكرد خود را در اين بخش بالا ببرد.

وي گفت: در شش ماه نخست سال اول فعاليت اين كارخانه، سود حاصله از فروش محصولات به 100 ميليارد تومان رسيد كه اين در حالي است كه حتي در سال گذشته نيز كارخانه سود عملياتي داشته است.

آقاجاني گفت: با اين اوصاف، پيش بيني مي‌شود كه با سود مناسبي كه در سال 93 به دست مي‌آيد، شركت فولاد هرمزگان بتواند بورس را براي حضور خود متقاعد كند.

مدير عامل كارخانه فولاد هرمزگان با بيان اينكه اين كارخانه در حال حاضر هيچ گونه ارسال محصولي به فولاد مباركه اصفهان ندارد، گفت: كارخانجات نورد گيلان، نورد كاويان، نورد اهواز و كارخانجات نورد اطراف تهران از جمله مشتريان شركت فولاد هرمزگان هستند.

*ايده واگذاري منطقه ويژه خليج فارس به كارخانجات فولادي

وي در كه در اين نشست با حضور خبرنگاران تخصصي حوزه فولاد و فلزات و خبرنگاران هرمزگاني برگزار و به سئوالاتي متعدد در حوزه‌هاي مختلف پاسخ داد، در ادامه در پاسخ به سئوالي پيرامون صحبت‌هاي اخيرش مبني بر ايده واگذاري منطقه ويژه معدني فلزي خليج فارس (منطقه‌اي كه در حال حاضر فولاد هرمزگان و چندين شركت ديگر در بعد توليد و احيا فلزات در آن مستقر هستند) به شركت‌هاي فولادي گفت: حتي ايميدور نيز به دنبال اين تئوري بود كه منطقه مذكور به بزرگان فولادي واگذار شود و اين شركت‌ها آن را بگردانند.

آقاجاني اضافه كرد: در صورت تحقق موافقت‌ها، ممكن است فولاد هرمزگان، بخش معدن‌داري خود را با توجه به وجود معادن مناسب در كشورهايي همانند هند، به خارج منتقل كند.

انتهاي پيام/88001/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن