تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819204044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق دارو مربوط به وزارت بهداشت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قاچاق دارو مربوط به وزارت بهداشت نيست
وزير بهداشت با عنوان اين مطلب كه قاچاق دارو مربوط به وزارت بهداشت نيست، تاكيد كرد: البته چندين بار از پليس آگاهي تقاضا كرده ايم گزارش مربوط به قاچاق دارو را به وزارت بهداشت اعلام كند كه تابحال هيچ گزارشي اعلام نشده است.


دكتر سيد حسن هاشمي در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران در جمع خبرنگاران درباره اخباري مبني بر تاريخ گذشته بودن مواد اوليه برخي از داروها، گفت: در جلسه تحقيق و تفحص مجلس و گزارش آن هيچ اشاره اي به تاريخ مصرف گذشته بودن مواد اوليه نشده است. بنده هم در زمينه وجود برخي از مشكلات، پيگيري كرده ام، اما اسناد كافي مبني در اين ارتباط وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه منبع خبر تاريخ مصرف گذشته بودن مواد اوليه، مصاحبه يكي از نمايندگان مجلس است، خاطر نشان كرد: با اين حال در گزارش تحقيق و تفحص مجلس، اشاره اي به اين امر نشده است و متاسفانه اينگونه فرصتها كه اطلاع رساني مي شود، مي تواند باعث نگراني مردم باشد.

وزير بهداشت با بيان اينكه گزارش تحقيق و تفحص مجلس برخي از ملزومات دارويي را مانند چسب مورد اشكال ديده است، گفت: ملزومات دارويي با مواد اوليه تفاوت زيادي دارد. مسئوليت مواد اوليه با سازمان غذا و دارو است و اين مواد حتما با دقت از استانداردهاي وزارت بهداشت مي گذرد و در موارد زيادي مرجوع به مردم مي شود.

هاشمي افزود: مسئله مشكلات مواد اوليه، مسئله مهمي است زيرا هزينه هايي كه بيمار در فرآيند درمان مي كند، در نهايت منجر به تجويز دارو مي شود و اگر اين داروها موثر نباشند، ظلم بزرگي در حق بيماران است.

وي همچنين درباره سهم واردات دارو در هزينه پرداختي دارو، گفت: داروهاي وارداتي گران قيمت هستند و عمدتا براي بيماريهاي خاص و يا صعب العلاج وارد مي شوند كه هزينه يك جراحي ساده اين بيماريها گاه 30 تا 40 ميليون براي دولت تمام مي شود.

وزير بهداشت با اشاره به اينكه مبلغ ارزي داروهاي وارداتي در مقايسه با روند توليد دارو در داخل كه 90 درصد حجم دارويي را فرا مي گيرد، تصريح كرد: براي چهار ساله پيش رو هدفگذاري شده كه با كمك سازمان انتقال خون و بخش خصوصي با جمع آوري پلاسما به سرعت توليدات كشوري را افزايش دهيم.

قاضي زاده هاشمي درباره سياست دولت مبني بر واردات دارويي، خاطرنشان كرد: از ابتداي اين وزارت نمي توان گفت واردات دارو كم شده است، بلكه متاسفانه واردات دارو رو به افزايش است. زيرا در شش ماهه اول، هدف دولت كاهش اين واردات دارويي نيست.

وي با اشاره به اينكه در ابتداي شروع وزارت، كشور با بازاري مواجه بوده است كه اگرچه نمي توان گفت هيچ كاري در آن موجود نبود، اما مردم با كمبود زياد دارويي مواجه بوده اند، گفت: سياست دولت برعكس، تشويق واردكنندگان با شركتها به واردات بيشتر دارو بود، زيرا نبود دارو به مراتب آزار بيشتري براي بيمار دارد.

وزير بهداشت افزود: سياست وزارت بهداشت در آينده آن است كه هم به كيفيت، قيمت و مهمتر از همه به مصرف دارو توجه كرده و در اين زمينه برنامه ريزي كند.

هاشمي همچنين درباره مسئله قاچاق دارويي، با اشاره به اينكه قاچاق دارو مربوط به وزارت بهداشت نيست، خاطرنشان كرد: با اين حال وزارت بهداشت روي جزئيات اين امر حساس است و چندين بار از پليس آگاهي تقاضا كرده كه گزارش مربوط به قاچاق دارو را به وزارت بهداشت اعلام كند كه تا بحال هيچ گزارشي مبني بر اين امر اعلام نشده است.

وزير بهداشت درباره پوشش بيمه اي داروهاي ناباروري، گفت: پيش از آنكه اين اتفاق در بيمه بيفتد، مصاحبه اي راجع به اين قضيه شد كه هدف آن كمك به مردم بود. اما بايد در اين زمينه بيمه اعلام آمادگي كند و در واقع تنها توافقي بين بيمه و وزارت بهداشت بود.

هاشمي همچنين درباره مشكلات دستگاه ام آر آي و تجهيزات آن، خاطرنشان كرد: مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد، آن است كه هزينه توليد، لوازم يدكي و نيازهاي مربوط به اين دستگاهها در تعرفه به شكل واقعي نيست. براي مثال تيوپ اين دستگاهها بايد به صورت سالانه عوض شود و براي جبران اين كمبود در تعرفه در اين زمينه به دانشگاههاي علوم پزشكي اختيار داده شده است.

وي با اشاره به اينكه مراكز استاني در زمينه دستگاههاي ام آر آي و تجهيزات آن مشكل خاصي ندارند، گفت: در اين زمينه به سختي كار مي شود و تعداد قابل توجهي از اين دستگاهها در معرض فرسودگي است.

وزير بهداشت با اشاره به اينكه تحريمها در اين زمينه تاثير چنداني نداشته است، افزود: در حوزه پزشكي هزينه نگهداري تمامي تجهيزات در واقع مقرون به صرفه نيست. (مهر)

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن