تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802411459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت:بودجه تحقيقاتي ناجا از وزارت بهداشت بيشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت:بودجه تحقيقاتي ناجا از وزارت بهداشت بيشتر است
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: بودجه تحقيقاتي وزارت بهداشت ۴دهم درصد اعتبارات پژوهشي در نظر گرفته شده كه از بودجه تحقيقاتي ناجا كمتر است و بودجه تحقيقاتي وزارت بهداشت با ۶۰ دانشگاه قرار است حتي به ۲دهم درصد هم كاهش يابد.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، رضا ملك‌زاده در مراسم جشن پژوهش دانشگاه علوم پزشكي ايران، گفت: قرار است طي 10 سال آينده كشورمان از نظر پژوهش و تحقيقات در بين كشورهاي منطقه بهترين كشور باشد. در حال حاضر از نظر تعداد دانشگاه وضعيت خوبي داريم و فقط كشور تركيه در برخي زمينه‌ها از ما بالاتر است.

وي ادامه داد: اعتقاد به اينكه به دانش و علم اهميت دهيم و آن را بر اساس شواهد علمي باور كنيم، به خلق ايده‌هاي جديد منجر مي‌شود.

ملك‌زاده گفت: زماني كه به رونمايي‌ها در 8 سال گذشته نگاه مي‌كنيم، از هر رونمايي بدبين مي‌شويم. در حالي كه بايد براي ايده‌هاي جديد سرمايه‌گذاري كنيم و ريسك‌پذير باشيم.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت بايد نظام ارزشيابي مناسبي داشته باشد كه تاكنون بسيار كم بوده و به كيفيت كمتر توجه شده و اين جهت‌گيري تحقيقات را منفي كرده است.

ملك‌زاده با تأكيد بر اينكه بايد براي پژوهش‌هاي بزرگ سرمايه‌گذاري شود، گفت: امروزه كشف ايده جديد كار پيچيده‌اي است و همكاري‌هاي بين‌المللي را مي‌طلبد. در اين زمينه بايد به افرادي كه مي‌خواهند كار كنند، اهميت دهيم و زندگي آنها را تأمين كنيم.

وي افزود: پژوهشگران را بايد در بحث مديريت دخالت دهيم و به آنها اعتماد كنيم تا همين دانشمندان براي آينده اساتيد بزرگي تربيت كنند.

وي با اشاره به اينكه مراكز تحقيقاتي زيادي در كشور وجود دارد، گفت: 470 مركز تحقيقاتي داريم كه اضافي هم هستند. مسئله ضروري ما تأسيس مراكز نيست. همچنين 10 دانشگاه علوم پزشكي در دو سال گذشته ايجاد شده است كه برخي حداقل ظرفيت و استاندارد را ندارند. 300 ژورنال تحقيقاتي داريم كه بايد ببينيم چقدر كارايي دارد.

وي افزود: بيمارستان‌هاي زيادي داريم كه بايد در آن‌ها نظام جامعي ايجاد شود تا با ثبت اطلاعات كه بودجه زيادي هم نمي‌خواهد از امكانات بالقوه استفاده كنيم.

وي گفت: وزارت بهداشت و رئيس دانشگاه‌ها نمي‌توانند كمك كنند، بلكه اساتيد بايد پا به ميدان بگذارند و به دنبال پروژه‌هاي بزرگ باشند.

وي افزود: در حال حاضر شبكه بهداشت و درمان داريم كه از آن استفاده نكرده‌ايم. بنابراين بايد قوانين و مقررات نيز درست شوند.

وي از مشكلات اصلي پژوهش هم بي‌اعتقادي مسئولان به معناي واقعي علم دانست و گفت: مسئولان شعار مي‌دهند اما در زمان بودجه، پولي نمي‌دهند. از يك و نيم درصد بودجه كه بايد صرف تحقيقات پزشكي مي‌شد، 4دهم درصد محقق شد كه اين به معناي اين است كه بودجه تحقيقاتي ناجا از وزارت بهداشت با 60 دانشگاه بيشتر است كه حتي قرار شده اين رقم كم هم به ۲ دهم درصد برسد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت ادامه داد: كسي در وزارت بهداشت مشكل را حل نمي‌كند، بايد اساتيد به مجلس بروند و در جاهاي ديگر دنبال بودجه باشند و در مسئولان باور را ايجاد كند تا براي پژوهش سرمايه‌گذاري شود، بنابراين اگر بخواهيم پيشرفت كنيم بايد ذهنيت مسئولان را تغيير دهيم و مرتب بگوئيم تا پژوهش جا بيفتد.

وي با تأكيد بر كيفيت پروژه‌هاي تحقيقاتي گفت: بايد مراكز تحقيقاتي بر روي نقاط قوت خود تمركز كنند، چرا كه همه مراكز نمي‌توانند در تمام زمينه‌ها موفق شوند. اينكه تعداد زيادي مقاله چاپ كنيم اما كسي آن را نخواند چه ارزشي دارد.

ملك‌زاده تصريح كرد: مقالات زيادي داريم اما نبايد به آنها دلمان خوش باشد، اين اساتيد هستند كه دانشگاه را مي‌توانند بالا ببرند و در مقابل بي‌مهري مديريت دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت نبايد خسته شوند.

وي گفت: در دانشگاه علوم پزشكي ايران زلزله‌اي رخ داد كه اكنون وقت بازسازي آن است و اميدواريم با بازسازي كيفي آبادتر از قبل شود و بناي جديدي ساخته شود.

وي گفت: در سال‌هاي گذشته رتبه مقالات علمي در كشور 42 بود كه اكنون به رتبه 19 ارتقاء يافته و از نظر كيفي در رتبه 135 قرار داشت كه اكنون به 98 ارتقا يافته است.

انتهاي پيام/

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن