تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802426890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس جمهور در ديدارِ وزير و معاونين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: بايد تلاش كنيم هزينه مردم در بخش درمان كاهش يابد/ قدرداني از تلاش هاي وزارت بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: رييس جمهور در ديدارِ وزير و معاونين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: بايد تلاش كنيم هزينه مردم در بخش درمان كاهش يابد/ قدرداني از تلاش هاي وزارت بهداشت


خبرگزاري آريا-وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به همراه معاونين و مشاورين اين وزارتخانه روز گذشته با رييس‌جمهور ديدار و گفت‌وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري آريا ،در ابتداي اين ديدار دكتر سيدحسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معاونان وي گزارشي از مسايل، برنامه‌ها و اقدامات اين وزارتخانه در تأمين و تنظيم خدمات بهداشتي و درماني ارائه كردند.
براساس اين گزارش، كمبود بودجه تخصيص يافته در سال‌هاي اخير باعث شده است كه علي‌رغم تربيت كادر پزشكي، شبكه مراكز بهداشت و درمان در يك سوم روستاهاي كشور با نبود پزشك روبه‌رو شود و عدم برنامه‌ريزي مناسب در پروژه‌هاي عمراني، موجب شده است كه اتمام طرح‌هاي بيمارستاني در دست اجرا با ميزان تخصيص بودجه در سال‌هاي اخير بيش از 20 سال ديگر به طول بينجامد.
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اين ديدار تأمين سلامت و عدالت در سلامت را از اولويت‌هاي جدي دولت تدبير و اميد برشمرد و گفت: وضع كنوني سهم مردم در پرداخت هزينه درمان قابل قبول نيست و بايد اقدامي جدي در تخصيص منابع عمومي براي كاهش هزينه مردم در بخش درمان صورت پذيرد.
رييس‌جمهور با قدرداني از تلاش‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در رفع بخشي از مشكلات مربوط به دارو، از جمله پايين آوردن قيمتها و تسهيل دسترسي بيماران ويژه و صعب‌العلاج به داروهاي مورد نياز گفت: تصميمات دولت در تأمين ارز و كاهش مقررات گمركي كه زمينه‌ساز اين دستاورد بود، قدم‌هاي نخستين دولت بود كه بايد گسترش يابد.
دكتر روحاني افزود: مسأله بهداشت نسبت به درمان اولويت دارد و بايد با گسترش بهداشت عمومي و خدمات بهداشتي، زمينه پيشگيري را فراهم كنيم.
رييس‌جمهور همچنين به نقش مهم آموزش و پژوهش در بهداشت و درمان اشاره كرد و بالا بردن كيفيت آموزش پزشكي را از مأموريت‌هاي مهم اين وزارتخانه برشمرد و افزود: اين امر علاوه بر دانشكده‌هاي پزشكي، بايد در صحنه فرهنگ عمومي هم مورد توجه قرار گيرد و فرهنگ سلامت در سطوح مختلف تعليم و تربيت جامعه گسترش يابد.
دكتر روحاني با يادآوري وظيفه دولت‌ها در پرورش جامعه سالم، بر عزم دولت تدبير و اميد براي رفع مشكلات و تنگناهاي وزارت بهداشت و درمان تأكيد كرد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه سلامت در كنار امنيت و غذا جزو نيازهاي اساسي جامعه است، اظهار داشت: در اين حوزه رضايت مردم از خدماتي كه دريافت مي‌كنند چه از نظر كيفيت و رفتاري كه با آنان مي‌شود و چه هزينه‌اي كه پرداخت مي‌كنند، براي دولت مهم است.
دكتر روحاني پس از ارائه گزارش از طرح در دست تدوين «تحول نظام سلامت در كشور» اظهار اميدواري كرد با فراهم شدن مقدمات طرح تحول حوزه سلامت دولت تدبير و اميد، در سال هاي آينده شاهد تغيير چشمگير در نحوه خدمت رساني و حمايت بيمه ها از مردم باشيم.
رييس جمهور خواهان بهره گيري از رسانه ها و حضور چهره هاي شاخص فعال در بخش سلامت در مجامع عمومي و سخن گفتن رودر رو با مردم به منظور ارتقاي سطح آموزش هاي عمومي سلامت در جامعه شد.
دكتر روحاني همچنين از جامعه پزشكي كشور خواست با روش جهادي در هر استان در يك بيمارستان داوطلبانه به خدمت به بيماران و نيازمندان بپردازند، سپس در همين زمينه افزود: همه بشريت و به ويژه متخصصين پزشكي كشورمان به اين لذت معنوي نيازمند هستند و اقداماتي از اين قبيل ضمن اينكه از جنبه حرفه اي بسيار مفيد است، تعالي اخلاق در جامعه پزشكي و اجر معنوي را نيز براي دست اندركاران اين عرصه به دنبال خواهد داشت.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن