تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت:30 درصد سرطان‌ها به خاطر سيگار است/فشار خون علت 80 هزار مرگ در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت:30 درصد سرطان‌ها به خاطر سيگار است/فشار خون علت 80 هزار مرگ در ايران
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت:30 درصد سرطان‌ها به خاطر سيگار است.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، رضا ملك‌زاده معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در نشست با برگزيدگان نوزدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي اظهار داشت: يكي از اهداف جشنواره نوزدهم شناسايي افراد برجسته، نخبه و حمايت از اين افراد حمايت است.

وي افزود: شما افرادي هستيد كه توانسته‌اند جايزه‌اي در سطح ملي، در رشته پزشكي و در جشنواره رازي كه معتبر‌ترين جشنواره پزشكي است كسب كنيد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: با هماهنگي‌اي كه با بنياد نخبگان داريم قرار است امكانات در اختيار اين پژوهشگران قرار گيرد تا در سالهاي آتي با تلاش و كوشش اين افراد به تحقيقات عميق و اثر‌بخش دست يابيم كه بتواند باعث ارتقاء سلامت جامعه شود.

ملك‌زاده به بيماري‌هاي مزمن و غيرواگير اشاره داشت و گفت: اين بيماري‌ها علت 80 درصد ناتواني‌ها و مرگ و مير‌ها هستند.

وي تصريح كرد: 80 درصد بيماري‌هاي قلبي و عروقي و 50 درصد سرطان‌ها را مي‌توان پيشگيري كرد؛ 30 درصد سرطان‌ها به خاطر سيگار است و بايد با انجام كارهاي تحقيقاتي سلامت را در جامعه ارتقاء دهيم.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت ادامه داد: فشار خون علت 80 هزار مرگ در ايران است و افراد 7 الي 8 سال زودتر به دليل فشار خون جان خود را از دست مي‌دهند.

وي افزود: ما بايد همه با هم كمك كنيم تا تحقيقات كاربردي را به فناوري و ارتقاء سلامتي تبديل كنيم.

ملك‌زاده بزرگترين محدوديت را بودجه دانست و گفت: ما تلاش مي‌كنيم تا آن مقدار كه در بودجه تعيين شده را بگيريم و البته ما مقدار منابع زيادي در خارج از وزارت بهداشت هم داريم و مي توانيم مثلا در صنايع دارو ارتباط برقرار كنيم ؛ البته اعتبار شما هم در سطح جامعه زياد است و بايد وقت زيادي به تحقيق اختصاص دهيد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: جايزه رازي به اين معنا نيست كه جايزه گرفته شود و بعد تحقيق رها شود بلكه شما وظيفه داريد كه اين حركت را غني‌تر ادامه دهيد و در جهتي كه به مردم خدمت كنيد تحقيقات كاربردي خود را پيش بريد.

وي گفت: ما امكانات را تا آنجايي كه در توان و ظرفيت ماست فراهم مي‌كنيم و بقيه كار به تلاش و كوشش تك تك شما برمي‌گردد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت تصريح كرد: يكي از مشكلات اصلي ما مهاجرت افراد و نخبگان از ايران است البته مهاجرت در همه دنيا وجود دارد و نمي‌توان با يك فشار غيرمنطقي جلوي مهاجرت را گرفت.

وي دليل مهاجرت افراد به آمريكا را اختصاص 30 ميليارد دلاري آمريكا براي رشد بهتر و تحقيقات دانست و گفت: آمريكا 30 ميليارد دلار پول مي‌دهد و واقعيت اين است كه افراد براي اينكه بهتر رشد كنند بايد بستر لازم را داشته باشند.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: اگر ما نگذاريم افراد بروند و در داخل رشد هم نكنند ظلم كرده‌ايم پس بايد سرمايه موردنظر را فراهم كنيم.

وي مشكل بعدي را در اين دانست كه مسئولين پول كافي نمي‌دهند و هيئت‌علمي وقت كافي نمي‌گذارد.

ملك‌زاده ادامه داد: اگر بعضي از افراد مهاجرت مي‌كنند و در قبال مهاجرت رشد علمي داشته‌اند اين نقش ايران را در پيشرفت علمي آنها نشان مي‌دهد.

وي به تحقيقات ارائه شده در چين اشاره كرد و گفت: ديروز در مجله ساينس گزارشي از چين ديدم كه به خريد و فروش مقاله و تحقيقات پرداخته بود؛ همان كاري كه در جلوي دانشگاه‌هاي ما اعمال مي‌شود و اين نشان مي‌دهد كه چين كه دومين كشور از نظر تعداد مقالات است مقالات و تحقيقاتش پوچ است.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت تصريح كرد: ما سلامت و صحيح بودن تحقيقات را اصل كار خود قرار داده‌ايم و بايد مسئولين توجه بيشتري داشته باشند و امكانات بودجه بيشتري به هر محقق اختصاص دهند چرا كه هر محقق خوب از يك چاه نفت ارزشش بيشتر است.

وي افزود: ما بايد براي محققان خوبي كه داريم سرمايه‌گذاري كنيم و حمايت مالي، امكانات بيشتر و تحصيلات بهتر را براي آنها در نظر بگيريم تا بتوانيم تعداد افراد بيشتري را در كشور نگه داريم.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن