تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت:سونامي سرطان را قبول ندارم/ آمار سرطان در ايران 100 در هر صد هزار نفر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت:سونامي سرطان را قبول ندارم/ آمار سرطان در ايران 100 در هر صد هزار نفر است
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: آمار سرطان در ايران 100 در هر صد هزار نفر است كه از متوسط كشورهاي ديگر بيشتر نيست اما مي‌توان گفت كه نوع سرطان‌ها فرق كرده ولي تعداد مبتلايان در كل بيشتر از ديگر كشورها نيست.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، رضا ملك‌زاده معاون تحقيقاتي و فناوري وزارت بهداشت در حاشيه مراسم نشست با برگزيدگان نوزدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس مبني بر ميزان كاربردي بودن تحقيقات ارائه شده در نوزدهمين جشنواره رازي گفت: در بخش پزشكي عمدتاً تحقيقات كاربرد باليني دارد و ما از تحقيقاتي حمايت مي‌كنيم كه به محصول تبديل شود و موجب ارتقا سلامت شوند و همه تحقيقات ارائه شده در اين جشنواره داراي اين ويژگي است.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: بديهي است كه در جريان تحقيقات وقتي حركت شتاب مي‌گيرد ممكن است بخشي از تحقيقات موثر نباشد يا در كوتاه مدت موثر نباشد اما كشورهايي موفق‌ترند كه در تحقيقات علوم پايه بيشتر تمركز كنند كه گاهي اين تحقيقات 10 سال طول مي‌كشد تا نتيجه دهد.

وي اولين مشكل را بودجه تحقيقاتي دانست كه كم است و افزود: قرار بود بر اساس برنامه پنجم، 2 درصد از بودجه عمومي و در آمد ناخالص ملي به تحقيقات اختصاص يابد در حالي كه كمتر از نيم درصد به بخش پژوهش و تحقيقات اختصاص يافته است.

ملك‌زاده افزود: بودجه‌هاي در حال حاضر پيش‌بيني شده سهم كمي براي تحقيقات دارد؛ وقتي براي تحقيقات و توليد علمي سرمايه‌گذاري نكنيم نبايد انتظار زيادي داشته باشيم و انتظار از دولت و مجلس اين است كه حمايت ويژه‌اي از اين بخش داشته باشد.

ملك زاده گفت:در سال‌هاي اخير حركت خوبي داشته‌ايم و از صنايع براي بخش تحقيقاتي كمك گرفته‌ا‌يم.

وي اظهار داشت: سياست اصلي ما عمق‌ بخشيدن به تحقيقات است؛ تحقيقاتي كه بتواند براي مشكل سلامت پاسخگو باشد و تبديل به فناوري و دارو شود كه اين هدف اصلي ماست كه امروزه بخش عمده‌اي از تحقيقات به اين امر سوگيري شده است.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبني بر سونامي سرطان گفت: سونامي سرطان را قبول ندارم و بر اساس اطلاعات دقيق از ايران و توسط بهداشت جهاني منتشر شده ميزان شيوع سرطان در كشور ما از اغلب كشورها حتي كشورهاي اروپايي و آمريكايي كمتر است؛ بر طبق آمار ما عدد مبتلايان به سرطان در ايران در حد متوسط دنياست و افرادي كه اين مسئله را عنوان مي‌كنند از پزشكاني هستند كه فقط بيماران سرطاني مي‌بينند و به كل جامعه نگاه نمي كنند.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت تصريح كرد: تحقيقات سرطان شروع شده و ما همكاري مشترك و خوبي با ساير موسسات داشته‌ايم و ما احتياج داريم در پيشگيري از سرطان اقداماتي را انجام دهيم اما اين را در نظر داريم كه هر كاري كه براي سرطان انجام مي دهيم 10 تا 15 سال طول مي‌كشد تا به نتيجه برسد.

ملك‌زاده افزود: آمار سرطان در ايران 100 در هر صد هزار نفر است كه از متوسط كشورهاي ديگر بيشتر نيست اما مي‌توان گفت كه نوع سرطان‌ها فرق كرده اما تعداد مبتلايان در كل بيشتر از ديگر كشورها نيست.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن