تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818762122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزير بهداشت:ترياك 5 نوع سرطان ايجاد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير بهداشت:ترياك 5 نوع سرطان ايجاد مي‌كند
معاون پژوهش و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: ترياك 5 نوع سرطان شامل كبد، حنجره، مري، معده و لوزالمعده ايجاد مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، رضا ملك‌زاده امشب در جمع رؤساي دانشگاه‌هاي گروه پزشكي گلستان، گيلان، يزد، سيستان و بلوچستان و آذربايجان شرقي اظهار داشت: سرطانزايي ترياك زياد است و شانس ابتلا به ديابت را افزايش مي‌دهد.

وي افزود: اين در حالي است كه برخي از پزشكان ترياك را مفيد مي‌دانند.

معاون پژوهش و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به يافته‌هاي كوهورت مري و معده گلستان (مطالعه طولي شناسايي بروز بيماري‌ها از جمعيت تحت پوشش) خاطرنشان كرد: دومين يافته اين كوهورت نشان مي‌دهد كه يكي از دلايل شيوع سرطان مري نوشيدني‌هاي داغ است.

وي اظهار داشت: فرهنگ چاي داغ در حد يك فرضيه بود اما با اندازه‌گيري درجه حرارت چاي در 50 هزار مورد مطالعاتي مشخص شد كه نوشيدني‌هاي داغ قوي‌ترين عامل سرطان مري در گلستان است.

به گفته وي، در آفريقا و برزيل كه نوشيدني داغ مصرف مي‌كنند ابتلا به سرطان مري و معده هم زياد است.

معاون پژوهش و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه 50 هزار نفر در كوهورت مري و معده گلستان تحت مطالعه و بررسي قرار دارند اظهار داشت: مطالعات براي سنين 40 سال به بالا در حال انجام است.

ملك‌زاده اضافه كرد: با متخصصان اطفال وارد مذاكره شده‌ايم تا اينگونه آزمايش‌ها را در بين كودكان و نوجوانان نيز انجام دهيم.

وي اضافه كرد: بين بيماري‌هاي مزمن و دوران كودكي و نوجواني رابطه وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مطالعه طولي شناسايي بروز بيماري‌ها از جمعيت تحت پوشش خاطرنشان كرد: مطالعات كوهورت تا زماني كه نمونه‌هاي مطالعاتي در قيد حيات هستند بايد ادامه يابد.

ملك‌زاده گفت: در 7 سال گذشته 4 هزار نمونه مطالعاتي كوهورت گلستان فوت كرده‌اند.

وي تأكيد كرد: يك واحد درسي براي آشنايي دانشجويان علوم پايه با كوهورت در دانشگاه علوم پزشكي بايد ايجاد شود.

معاون پژوهش و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: كوهورت گلستان در شرايطي راه‌اندازي شد كه كسي نسبت به راه‌اندازي آن اميدي نداشت.

ملك‌زاده اضافه كرد: دليل نااميدي نسبت به آينده كوهورت گلستان اين بود كه كوهورت حداقل 20 سال بايد ادامه يابد در حالي كه مديران كشور مدام در حال تغيير هستند و اين تغيير مديريت‌ها ممكن است فعاليت كوهورت را تحت تأثير قرار دهند.

انتهاي پيام/ 83003/ك30

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن