تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804360339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل بهزيستي قزوين:آمار زندانيان مبتلا به اعتياد نشان از گرايش جامعه به سمت اعتياد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل بهزيستي قزوين:آمار زندانيان مبتلا به اعتياد نشان از گرايش جامعه به سمت اعتياد دارد
مديركل بهزيستي استان قزوين گفت: آمار بالاي زندانيان مبتلا به اعتياد نشان مي‌دهد كه جامعه به سمت افزايش گرايش به مصرف مواد مخدر و خطرات ناشي از آن كه يكي از آنها ابتلا به ايدز است، دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، حسين افشار مقدم ظهر امروز در همايش پيشگيري و كنترل ايدز كه در سالن اجتماعات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد، اظهار داشت: نخستين خصوصيت يك جامعه جوان اين است كه آن مجموعه از علم خيلي غني برخوردار نيست.

وي افزود: دليل اين امر آن است كه هنوز فرصت زيادي براي كسب دانش در اختيار نداشته و طبيعي است كه حجم اطلاعات و دانش آن جامعه كم عمق باشد.

مديركل بهزيستي استان قزوين اضافه كرد: جوان كنجكاوي سرشاري دارد كه اگر با علم متناسب با سن و تجربه كم وي جمع شود، مي‌تواند منشأ خطرات زيادي باشد.

افشار مقدم عنوان كرد: جوانان تمايل زيادي به آزمودن چيزهايي كه در جامعه مشاهده مي‌كنند و مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنوند دارند كه اين امر نيز در افزايش خطراتي كه آنان را تهديد مي‌كند نقش مهمي دارد.بر اساس آمارهاي موجود 82 درصد از زنداني‌هاي كشور با مواد مخدر مرتبط هستند و اين نشان‌دهنده افزايش گرايش جامعه به سمت اعتياد و خطرات ناشي از آن است.

مديركل بهزيستي استان قزوين بيان كرد: هر يك از مديران دستگاه‌هاي اجرايي براي تحقق توسعه، ارتقاي معيشت، رفع مشكلات اقتصادي و ديگر موارد برنامه‌ريزي دقيقي انجام داده و تلاش مي‌كند آن را اجرايي كند.

افشار مقدم اظهار كرد: در اين بين توجه به مشكلات مربوط به نسل جوان و آسيب‌هايي كه اين نسل را تهديد مي‌كند نبايد مغفول واقع شود.برخي از آسيب‌هاي موجود در جامعه مختص قشر جوان جامعه است بنابر اين برگزاري همايش‌‌هايي كه اطلاعات لازم در خصوص آسيب‌ها را در اختيارشان قرار مي‌دهد نقش مهمي در كاهش آسيب‌ها دارد.

مديركل بهزيستي استان قزوين افزود: اين همايش‌ها و نشست‌ها بايد دو ويژگي عمده داشته باشد كه يكي از آنها اين است كه گامي از گام‌هاي منسجم و برنامه‌ريزي شده آينده باشد و ديگر اينكه در همه افراد جامعه در ارتقاي فهم و آگاهي نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي كه در معرض آن قرار داريم، تأثيرگذار باشد.

افشار مقدم اضافه كرد: اگر مسئولان و مردم جامعه همانگونه كه براي امرارمعاش و تحصيل فرزندان خود برنامه‌ريزي و تلاش مي‌كنند، براي اولويت‌هاي ديگر كه طلاق و اعتياد از جمله آنها به شمار مي‌رود سهمي در نظر بگيريم.

وي خاطرنشان كرد: با برنامه‌ريزي دقيق براي روبرو شدن با آسيب‌هاي اجتماعي و مبارزه با آنها مي‌توان انتظار آينده خوبي براي جامعه و نسل جوان داشت.

مديركل بهزيستي استان قزوين عنوان كرد: سلامت يكي از موضوعات بسيار مهم جامعه است كه درصد زيادي از آن به وسيله خود مردم، در محل زندگي و كار آنها ايجاد مي‌شود.

افشار مقدم تصريح كرد: وقتي مردم جامعه بياموزند كه به خودشان و ديگران توجه كنند و از توانايي‌هاي خود در شناخت مسائل و مشكلات محيط خود استفاده كنند مي‌توان گفت به سلامت اجتماعي دست يافته‌اند. دست‌يابي مردم جامعه به سلامت اجتماعي به خودي خود بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي را كاهش داده و برخي از آنها را به صفر مي‌رساند.

مديركل بهزيستي استان قزوين اظهار كرد: يكي از مشكلات جامعه كنوني ايدز است كه درصد زيادي از مبتلايان به آن به دليل اعتياد به مواد مخدر تزريقي به اين بيماري دچار مي‌شوند.

افشار مقدم گفت: شايع‌ترين راه ابتلا به ايدز در جهان تماس جنسي نامطمئن و در ايران، استفاده مشترك از وسايل تزريق در بين مصرف‌كنندگان مواد مخدر تزريقي است.بنابر اين ترغيب معتادان تزريقي به ترك اعتياد و يا تغيير نحوه مصرف مواد مخدر از سوي آنان مي‌تواند تأثير زيادي در پيشگيري و كنترل اين بيماري داشته باشد.

مديركل بهزيستي استان قزوين اظهار اميدواري كرد با استمرار يافتن چنين همايش‌ها و نشست‌هايي كه لحظه لحظه آن به ارتقاي آگاهي عموم مردم جامعه منجر مي‌شود، شاهد به صفر رسيدن آسيب‌هايي از قبيل ايدز باشيم.

انتهاي پيام/77010/خ40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن