تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802946300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلژيك به تصويب قانون اتانازي نزديك‌تر شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بلژيك به تصويب قانون اتانازي نزديك‌تر شد
بلژيك سال‌هاست كه به دليل برخورد غير سختگيرانه‌اش با اتانازي (مرگ شيرين) در دنيا شناخته شده است، اما اكنون با تصويب اصلاحيه قانون اتانازي براي كودكان اولين كشوري محسوب مي‌شود كه قرار است براي همه رده‌هاي سني اين كار را قانوني كند. اين اقدام مخالفت‌هاي زيادي را در ميان كارشناسان و شخصيت‌هاي مذهبي برانگيخته است.

به گزارش ايسنا، مجلس سناي بلژيك روز پنجشنبه با 50 راي موافق و 17 راي مخالف با اصلاح قانون اتانازي 2002 كه پيش از اين براي افراد بالاي 18 سال قانوني بود موافقت كرد.

بر اساس طرح اصلاحيه اين قانون كودكان بيمار در بلژيك مي‌توانند براي پايان دادن به دردي كه تحمل مي‌كنند و تسريع در مرگشان داروهايي دريافت كنند كه منجر به مرگ آنها شود. تصميم يك كودك براي درخواست اتانازي بايد آگاهانه و روشن باشد و از سوي يك روانشناس كودك نيز بايد مورد ارزيابي قرار گيرد.

به نوشته روزنامه گلوب لينك، برخلاف هلند كه در آن تنها كودكان بالاي 12 سال مي‌توانند درخواست اتانازي كنند، بلژيك هيچ محدوديتي براي آن در نظر نگرفته است.

موافقان اين طرح مي‌گويند كودكاني كه با يك بيماري سخت و كشنده دست و پنجه نرم مي‌كنند زودتر از من واقعي‌شان به بلوغ فكري مي‌رسند. از اين‌رو نبايد براي آن محدوديت سني در نظر گرفت و پاسخ بيمار به همين دو سوال براي انجام اتانازي كافي است؛ 1- آيا بيمار كاملا آگاهانه اين تصميم را گرفته است؟ 2- آيا بيمار درك كاملي از تمام عواقب و تاثيرات اين كار دارد؟

بر اساس اين گزارش، ايالت كبك كانادا نيز قصد دارد قانون مشابهي در اين زمينه وضع كند تا افراد بزرگسال كه از بيماري لاعلاج رنج مي‌برند و درد زياد و غيرقابل تحملي را مي‌كشند بتوانند با تزريق مقداري سم به زندگي خود پايان دهند.

اما مخالفان اين قانون، به‌ويژه در روزهاي اخير كه بلژيك تصميم گرفته اتانازي را براي كودكان نيز مجاز بشمارد مي‌گويند كه اين كار دخالت در سرنوشت انسان‌هاست. همچنين شخصيت‌هاي مذهبي اعم از مسيحي و مسلمان معتقدند كه اتانازي كودكان از لحاظ اخلاقي غلط و شرم‌آور است.

يك روحاني مسيحي در گفت‌وگو با شبكه دويچه وله آلمان در اين باره گفت: يك كودك در بلژيك قادر به خريد خانه نيست، يك كودك در اين كشور نمي‌تواند معامله‌اي را امضا كند، اما اكنون قادر است براي مرگ خود تصميم‌گيري كند و مشكل اصلي همين‌جاست.

در بلژيك 11 سال است كه اتانازي بزرگسالان توسط پزشكان انجام مي‌شود و تنها در سال 2012 بيش از 1430 تن دست به اين كار زده‌اند.

در ديگر كشورهاي اتحاديه اروپا اين كار يا ممنوع است يا اينكه به صورت بسيار محدود و در شرايط سخت انجام مي‌گيرد. مخالفان اتانازي همچنين تاكيد دارند كه حمايت از آن موجب جذب بيشتر مردم براي انجام اين كار مي‌شود. بسياري از آنها حتي به ادامه زندگي علاقه‌مندند اما مي‌دانند كه مي‌توانند با پايان دادن به زندگي‌شان از دردي كه تحمل مي‌كنند رهايي يابند.

براساس اين گزارش، تصويب نهايي اين قانون و اجرايي شدن آن، نيازمند راي‌گيري دوباره مجلس سنا و يك نهاد قانوني پايين‌تر است.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن