تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820798754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنها براي اخلاق بر سر يكديگر فرياد مي‌كشند/ ريشه توهين به مسي!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آنها براي اخلاق بر سر يكديگر فرياد مي‌كشند/ ريشه توهين به مسي!
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: پس از شكست 6 بر 3 آرسنال مقابل منچسترسيتي يك اتفاق ويژه روي داد. "مسوت اوزيل" حاضر نشد از تماشاگراني كه براي تماشاي اين ديدار از لندن به منچستر آمده بودند، تشكر كند. اين موضوع خشم هم تيمي و هموطن وي، "پرمرته ساكر" را برانگيخت.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين اتفاقات در جايي و بين كساني مي‌افتد كه واژه پهلواني در قاموس ايشان جايي ندارد. در واقع برخي از واژگان هستند كه بر روي دوش ما ايراني‌ها سنگيني مي‌كند و عملا كارايي خود را از دست داده است. يكي از اين واژگان "پهلوان" و "پهلواني" است.

در صحنه‌هايي كه از طريق تصاوير تلويزيوني شاهد آن بوديم "پرمرته‌ساكر" بر سر "مسوت اوزيل" فرياد مي‎‌كشد كه چرا پس از باخت مقابل من سيتي حاضر نشده مقابل تماشاگران آرسنالي حضور پيدا كند و از آنها براي حضورشان در ورزشگاه تشكر كند.

در واقع بايد اين واقعيت تلخ را با تمام وجود بپذيريم كه چقدر استانداردهاي اخلاقي آنها با ما متفاوت است. اين روزها خيل عظيمي از ايراني‌ها ناراحتي خود را در خصوص اهانت‌هايي كه به "ليونل مسي" و "فرناندا ليما"، مجري زن برنامه قرعه كشي جام جهاني شده ابراز كرده اند اما بسياري از همين ما بدون آنكه آگاه باشيم جزو همان دسته هستيم. البته نه با اهانت مستقيم به افراد از طريق فيسبوك.

ورزشگاه‌هاي ما دير زماني است كه عرصه فحاشي به مربي و بازيكن است. تباني‌هايي كه بوي گند و مشمئزكننده آن همه جا پراكنده شده، بي احترامي به هواداران تيم رقيب با الفاظي كه فراتر از رجزخواني است، ريختن زباله در همين ورزشگاه‌ها و به اهتزاز درآوردن پرچم كشورهاي همسايه، رنگ كردن چمن ورزشگاه و ظلم آشكار به محيط زيست، تمسخر بازيكنان، تمارض كه به امري عادي در فوتبال ايران بدل شده، وقت‌كشي، بيرون كشيدن تيم از زمين، تهمت و ....

همه اين اتفاقاتي كه در فوتبال ما روي مي‌دهد با روح فوتبال ضديت دارد. اتفاقات فوتبال ما پژواكي از واقعيت‌هاي جامعه ماست پس بپذيريم در جامعه امروز ايران اخلاق‌مداري چندان جايگاه بالايي ندارد. بپذيريم كه بهترين تماشاگران دنيا را نداريم و چه بسا بدترين‌ها را هم داريم. بپذيريم كه برخي واژه‌ها در جامعه ما بار معنايي خود را از دست داده است. بپذيريم كه استانداردهاي اخلاقي ما با آنها فرق كرده است. آنجا يك بازيكن تنها به دليل اينكه از هوادار تيمش تشكر نكرده به باد شماتت گرفته مي‌شود اينجا پيامك‌هاي شرم آور و توهين آميز مايه شادي و خنده است.

آنها خيلي خيلي از ما بهتر فوتبال بازي مي‌كنند و اخلاقشان هم خيلي خيلي بهتر از ماست. همين كه يك بازي 9 گل دارد يعني احترام به تماشاگر و متعاقبا احترام به فوتبال و نه بازي‌هاي محافظه كارانه ما كه معمولا گلي بين تيم‌ها رد و بدل نمي شود.

فرهنگ آنها به ايشان ياد داده تا بابت اشتباهات خود پوزش بطلبند. "مسوت اوزيل" از طريق فيسبوك از هوادارن عذرخواهي مي كند و مي گويد به خاطر ناراحتي از شكست سنگين بوده كه مقابل آنها قرار نگرفته و كار پسنديده اي انجام نداده است.

اينكه يك بازيكن با مبلغ 42/5 ميليون پوند از رئال مادريد به آرسنال مي‌پيوندد براي مربي، بازيكن و هوادار اهميت ندارد در جايي كه اخلاق را رعايت نكند. پرمرته ساكر همواره در قلب هواداران آرسنال مي‌ماند چون قدرشناس آنان بوده و هيچ چيز حتي باخت سنگين 6 بر 3 را هم مانعي بر سر راه سپاسگزاري از آنها نمي‌داند.

هنوز خيلي نگذشته از زماني كه "كارلس پويول" جام قهرماني بارسلونا را به "تيتو ويلانووا" و "اريك آبيدال" به عنوان دو عضو سرطاني باشگاه بارسلونا اهدا كرد. نمونه هايي از اين دست در فوتبال دنيا بسيار است كه مجالي براي گفتن آنها نيست.

بايد به اين جنبه هاي فوتبال نگريست. جنبه هايي كه در فرهنگ فوتبالي ما كمرنگ شده است.

كد خبر: 2195908

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۴:۴۸

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن