تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803139183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفيعي در گفت‌وگو با فارس خبر دادجنگ دوشادوش شيعه و سني در سوريه در مستند «دو برادر خالد و مجتبي»+تيزر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رفيعي در گفت‌وگو با فارس خبر دادجنگ دوشادوش شيعه و سني در سوريه در مستند «دو برادر خالد و مجتبي»+تيزر
روح‌الله رفيعي در مستند جديد خود با عنوان «دو برادر خالد و مجتبي» جنگ دوشادوش شيعه و سني در مقابل وهابيت در سوريه را به تصوير كشيده است.


روح‌الله رفيعي، كارگردان و مستندساز كه به تازگي از سوريه بازگشته، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي فارس، درباره چرايي حضورش در سوريه گفت: امروز خط مقدم مقاومت در سوريه است، ولي تا كنون جريانات رسانه‌اي داخل كشور نتوانستهاند به درستي تبيين كنند كه چرا بايد از سوريه حمايت كنيم.

* سوالات موجود در سطح جامعه درباره سوريه ما را به اين كشور كشاند

وي با اشاره به سوالات موجود در سطح جامعه درباره سوريه، افزود: اين سوالات از قبيل «چرا ما بايد از حكومت بشار اسد حمايت كنيم» يا «اساسا حمايت ما، از بشار اسد است يا حمايت از محور مقاومت » همه سوالاتي است كه تاكنون در رسانه‌هاي داخلي جواب روشني نديده ايم و گاهي در ميان همين رسانه‌هاي داخلي شاهد اين هستيم كه ماهيت حوادث سوريه را جنگ داخلي اعلام داشته‌اند ولي آنچه كه ما ديديم جنگ بين مقاومت و تماميت كفر بود كه تا امروز آن طور كه مي‌بايست نتوانسته‌ايم در رسانه‌هاي داخلي و خارجي اين مطلب را به خوبي عنوان كنيم چرا تاكنون نگفته‌ايم كه در صفوف تروريست‌ها از 80 كشور دنيا نيروي نظامي وجود دارد؟ چرا از نقش آل‌سعود به عنوان اصلي‌ترين حامي تروريست‌ها پرده‌برداري نشده است؟

رفيعي با بيان اينكه بدون حمايت سازمان يا ارگان خاصي به عنوان مستند‌ساز آزاد و مستقل وارد سوريه شديم، تصريح كرد: آن چه كه در آنجا ديديم اين بود كه جرياني كه در سوريه در حال اتفاق افتادن است جنگ بين اسلام با وهابيت است نه جنگ بين سني و شيعه و در خيلي از جاها در خطوط درگيري اين را مي‌بينيد كه برادران شيعه و سني در كنار هم عليه وهابيت در حال نبرد هستند و اين نكته‌اي است كه كمتر به آن پرداخته شده است.

وي با بيان اينكه بخشي از جريان سوريه از غفلت ما شكل مي‌گيرد، در تحليلي از حوادث اخير سوريه گفت: اتفاقات امروز در سوريه عمق زيادي ندارد و بيشتر از 4 سال نيست؛ عربستان سعودي در اين سال‌ها مبلغاني تربيت كرد و به سوريه فرستاد و چون در بين اهل‌سنت جايگاهي نداشتند در ميان دو سه محله اقدام به خريد خانه مي كردند و آنها را تبديل به مساجد خانگي كردند و مردم هم به واسطه نزديكي اين مسجد به منزل‌شان در تور مبلغان سعودي ـ يهودي افتادند و تعاريفي جديد بر اساس وهابيسم القاعده دريافت كردند و سوريه‌اي كه در آن مذاهب و اديان مختلف سال‌هاي سال با آرامش و امنيت كنار هم زندگي مي‌كردند تبديل به سوريه جنگ زده و ناامن امروز شد.

* «دو برادر؛ خالد و مجتبي» يكي از مجموعه مستند «پشت پرده شام» است

روح‌الله رفيعي در ادامه اين گفت‌وگو با بيان اينكه ما در سوريه اقدام به توليد مجموعه مستند «پشت پرده شام» نموديم، گفت: نام اولين مستند «دو برادر؛ خالد و مجتبي» است كه داستان دو همرزم و رفيق است كه يكي شيعه و ديگري سني مذهب است كه هر دو عليه وهابيت مي‌جنگند.

وي افزود: در اين مستند روايت ما روايت جنايات وهابيت سعودي در داخل سوريه است و اين كه براي آن‌ها فرق نمي‌كند كه شما شيعه باشي يا سني؛ بلكه اگر با آنها نباشي دشمن‌شان هستي و خون شما مباح است.

رفيعي با اشاره به مراحل ساخت اين مستند نخست، تصريح كرد: با آزادسازي منطقه حجيره در پشت حرم حضرت زينب(س) بسياري از مردم كه به زور وهابي‌ها از خانه‌هاي خود رانده شده بودند به منازل خود برگشتند و معمولا با خانه‌هايي مواجه مي‌شدند كه يا به غارت برده شده يا توسط تكفيري‌ها آتش زده شده بودند و اينكه خانه‌هاي‌شان بطور كامل از بين رفته بود.

وي افزود: ما با اين دو برادر ديني همراه شديم و چند روزي به همراه‌شان بوديم و اين‌ دو نيز جزيي از مردم عادي بودند كه زند‌گي‌شان به خاطر جنگ از بين رفته بود و به‌خاطر بازگشت به حالت عادي و دفاع از ميهن و مذهب‌شان دست به اسلحه شده بودند؛ امروز در سوريه اكثر مردم اين‌گونه‌اند و كسب و كار و زند‌گي‌ را كه داشتند جنگ، آن‌ها را تبديل به يك مبارز و جهادگر كرده است.

اين مستندساز با بيان اينكه تدوين اين مستند را «مصطفي حسن‌بيگي» به انجام رسانده، گفت: اكنون اين برنامه در مرحله صداگذاري است و مراحل توليد آن در «خانه فرهنگ و رسانه ثائر» در حال انجام است.

* دفتر مقام معظم رهبري در حوادث زينبيه دمشق پناه مسلمانان شيعه و سني منطقه بود

روح‌الله رفيعي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به خاطره‌اي از حضورش در سوريه اشاره كرد و گفت: نكته جالب در اين سفر اين بود كه دفتر تمام مراجع به‌ جز دفتر مقام معظم رهبري در زينبيه بسته بود و دفتر ايشان تا قبل از آزادسازي منطقه حجيره، در خط مقدم درگيري بود و با اين كه تير و تركش خمپاره همواره به اين ساختمان اصابت مي‌كرد اين دفتر در تمام اين ايام پناه مسلمانان منطقه بود.

وي افزود: نكته مهم در اين بين اين بود كه دفتر مقام معظم رهبري قوتي براي مردم محله زينبيه بود و وقتي مردم مي‌ديدند آيت‌الله سيدمجتبي حسيني رئيس دفتر حضرت آقا آنجا حضور دارند و با صلابت در رفت و آمد است، قوت قلبي به نيروها و مردم شيعه و سني منطقه مي‌داد كه خيلي آرامش‌بخش بود.

رفيعي همچنين با بيان اينكه دوستاني كه در سوريه اقدام به انجام رسالت رسانه‌اي خود مي‌كنند و تنها بخاطر ديده‌باني انقلاب در مناطق بحران حضور دارند، گفت: در جنگ نقل و نبات نمي‌دهند، جنگ، جنگ است و اسارت و شهادت و ويراني دارد، اين درست نيست كه برخي از مسئولان منطقه به‌خاطر اشتباه و بي تدبيري راه ديگر ديده‌بانان انقلاب را ببندند و بجاي حل مسله، صورت مساله را حذف كنند؛ جنگ سوريه بيشتر از اين كه جنگ سخت باشد يك جنگ رسانه‌اي است كه ما از آن غافل هستيم.

وي با بيان اينكه اتفاقي كه براي شهيد هادي باغباني افتاد بايد موجب احتياط و ضريب امنيت بيشتر شود و نه بستن راه، افزود: به هر حال آنجا كسي كمك ما نكرد اما به لطف خدا و حضرت زينب(س) كار ما انجام شد.

در زير مي‌توانيد تيزر مستند «دو برادر خالد و مجتبي» را ببينيد:

انتهاي پيام/س

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن