تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803915828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت: قرارگاه از آزادراه تهران-شمال مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: دولت: قرارگاه از آزادراه تهران-شمال مي‌رود
قطعات مياني آزادراه تهران-شمال اين روزها درگير بلاتكليفي است، در حالي كه چندي پيش معاون وزير راه از به تفاهم نرسيدن دولت و قرارگاه خاتم در اين دو قطعه خبر داد، فرمانده قرارگاه گفت كه در اين پروژه حضور دارند و اگر دولت پول بدهد آن را 3 ساله مي‌سازند.
فارس: عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي شب گذشته در برنامه تلوزيوني، به ارائه گزارش عملكرد فعاليت‌‌هاي خود در دولت يازدهم پرداخت.

وي در بخشي از سخنان خود درباره آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: آزادراه تهران - شمال، پروژه‌اي نامتوازن است؛ اگر قطعه‌ يك اين مسير تمام شود قطعات ديگر باقي مي‌مانند و در صورتي كه بخواهيم قطعات دو و سه را به چالوس متصل كنيم، جاده به شكل قيف‌‌مانند مي‌شود و با حجم ترافيك بالايي مواجه خواهيم شد.

وزير راه و شهرسازي درباره قطعه يك اين مسير آزادراهي توضيح داد: قطعه اول اين آزاد‌راه 32 كيلومتر است كه 25 كيلومتر آن تونل است و هنوز بخشي از تونل‌هاي اين قطعه تمام نشده و برق و كف اين قطعه باقي‌مانده است.

آخوندي ادامه داد: در قطعه دو و سه آزاد‌راه تهران - شمال نيز بايد 57 كيلومتر تونل ساخته شود و بقيه‌ پل و جاده‌هاي معمولي است كه تاكنون سه درصد پيشرفت دارد.

وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: قطعه چهارم آزاد‌راه تهران - شمال كه 1.5 كيلومتر تونل دارد به بهره‌برداري رسيده و مشكل آن برطرف شده است.

آخوندي بيان كرد:‌ اگر قطعه يك اين آزادراه به اتمام برسد مشكلاتي ايجاد مي‌شود بنابراين دو راهكار در اين‌باره مد نظر است.

وي توضيح داد: قطعه يك آزادراه در حال حاضر 45 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، در نگرش اول ‌همزمان با ساخت قطعه يك كه در حال حاضر حدود 45 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، بايد افزايش ظرفيت جاده موجود تهران-شمال نيز انجام شود.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در نگرش دوم، ‌پس از اتمام قطعه يك، بهره‌برداري از اين قطعه انجام نشود و اين مسير را نگه داريم تا همزمان با ساخت قطعات 2 و 3 كه پيشرفت فيزيكي ندارند، از اين قطعه هم استفاده شود.

وي يادآور شد: قطعه يك تا 2.5 سال ديگر به اتمام مي رسد، ‌مشكل اصلي در آزادراه تهران-شمال اعداد بزرگ‌مقياس و رقم‌هاي ميليارد دلاري است كه بالأخره بايد از محلي تأمين شود.

آخوندي بيان‌ كرد: قطعه اول اين آزاد‌راه با فاينانس چين و پيمانكاري بنياد مستضعفان در حال اجرا است اما سرعت پيشرفت آن قابل قبول نيست.

وي درباره سرنوشت جاده چالوس پس از تكميل اين آزادراه، بيان كرد: جاده چالوس هيچ وقت بسته نمي‌شود و پس از بهره‌برداري آزادراه اين مسير همچنان باز خواهد بود.

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: بررسي اتصال اين آزاد‌راه به چالوس و جاده‌هاي موجود در حال بررسي و مطالعه است اما هنوز تصميم قطعي در اين باره گرفته نشده است

به گزارش فارس در حالي وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم از حضور بنياد در آزادراه تهران - شمال مي‌گويد و حرفي از فعاليت قرارگاه خاتم‌الأنبياء در قطعات 2 و 3 اين آزادراه حرفي به زيان نمي‌آورد كه در روز‌هاي پاياني فعاليت دولت دهم، بالأخره علي نيكزاد، وزير وقت راه و شهرسازي، توانست آزادراه تهران - شمال را حداقل در قطعات 2 و 3 از بنياد بگيرد و براي اجرا به قرارگاه خاتم‌الأنبياء بدهد.

اما پس از گذشت چند ماه، احمد مجيدي، معاون وزير راه و شهرسازي در نشست خبري خود در نمايشگاه امسال راه و شهرسازي اعلام كرد كه تفاهم دولت و قرارگاه خاتم‌الأنبياء براي اجراي قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال به قرارداد منجر نشد و قرارگاه از آزادراه مي‌رود.

اين در حالي است كه روز گذشته سردار عبدالهي، فرمانده قرارگاه خاتم‌الأنبياء، اعلام كرد كه قرارگاه كماكان در آزادراه تهران-شمال حضور دارند و اگر دولت اعتبار بدهد كمتر از 4 سال دو قطعه مياني كه پرهزينه‌ترين و مشكل‌ترين قطعات است را به اتمام مي‌رسانند.

اما شب گذشته وزير راه و شهرسازي در برنامه زنده تلوزيوني هيچ سخني از ماندن يا خروج قرارگاه خاتم‌الأنبياء در قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال به ميان نياورد و در اين‌باره تنها به اين جمله بسنده كرد كه بنياد به همراه شركت چيني در قطعه يك آزادراه فعال هستند.

البته بنياد نيز مدعي است در قطعه 2 آزادراه ساخت تونلي را انجام داده است و در حال اجراي بقيه عمليات اين تونل است بنابراين بايد در اين قطعات بماند.

به هر حال ‌بايد منتظر بود و ديد بالأخره سرنوشت دو قطعه اصلي آزادراه تهران-شمال كه طبق برآورد‌هاي انجام شده بيش از 8 هزار ميليارد تومان براي اجرا نياز دارد، به كجا مي‌انجامد و آيا قرارگاه خاتم‌الأنبياء به عنوان بزرگترين پيمانكار عمراني كشور در اين پروژه خواهد ماند و يا به تشخيص دولت پيمانكاري ديگري وارد اين عرصه مي‌شود و يا همان بنياد كار خود را ادامه مي‌دهد.

البته بنياد به عنوان شريك دولت در آزادراه تهران-شمال مدعي است توانايي اجراي قطعات مياني را به شرط ارائه سهم 50 درصدي دولت دارد، اين جمله يعني بنياد توانايي تأمين 4 هزار ميليارد تومان سهم خود را در قطعات 2 و 3 دارد و منتظر آورده دولت است.

در اين شرايط اين پيشنهاد مطرح مي‌شود كه اگر بنياد اين توانايي تأمين مالي را دارد فعلاً از محل سهم خود اجراي پروژه را آغاز كند تا دولت براي آورده خود فكري كند مثلاً از محل فاينانس و سرمايه بخش خصوصي يا فروش اوراق مشاركت، اين منابع را تأمين كند.

البته به قول مديرعامل سابق شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل (احمد صادقي)، بنياد در آزادراه تهران-شمال كم‌كاري مي‌كند و اگر مي‌خواست اين آزادراه را به اتمام برساند 20 سال و اندي خود و مردم را معطل نمي‌كرد.

آنچه مشهود است ظاهراً دولت فعلاً تصميم‌ خاصي براي انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الأنبياء ندارد؛ ضمن آنكه در تأمين منابع مالي و سهم خود در اين مسير هم مشكلاتي دارد.

به هر حال اين آزادراه بايد در راستاي كاهش سوانح رانندگي، افزايش سرعت سير، كاهش مصرف سوخت و كاهش توليد آلاينده‌هاي زيست محيطي به اتمام برسد تا مردم هر چه سريع‌تر از منافع آن بهره‌مند شوند‌ و اين پروژه استثنائي دنيا از نظر مدت زمان اجرا، از حالت نامتوازن خارج شود.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن