تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803059760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي سه انيميشن در نشست تحليلي پويانمايي‌هاي مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي سه انيميشن در نشست تحليلي پويانمايي‌هاي مقاومت
سه انيميشن «راه حلي براي يك مسئله»،‌ «كرماندو» و «مسافر افق» در قالب نشست تحليلي پويانمايي‌هاي مقاومت در جشنواره جهاني هنر مقاومت مورد بررسي كارشناسان قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاري فارس، درنشست تحليلي و بررسي پويا نمايي‌هاي مقاومت كه با حضور امير محمد دهستاني و عليرضا گلپايگاني –دبير بخش انيميش- و محمد حبيبي –دبير اجرايي سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت،- برپا شد، با پخش سه فيلم موضوعاتي چون رويكرد جشنواره براي توليد اين آثار سفارشي و چگونگي نظارت بر اين كارها مورد بررسي قرار گرفت.

گلپايگاني در اين نشست تحليلي گفت: وقتي به عنوان دبير دعوت شدم در آغاز از اينكه اين بخش در قالب جشنواره تجسمي گنجانده شده بود تعجب كردم اما وقتي با فضاي خوب و نگاه مثبت به اين مقوله روبرو شدم دبيري بخش انيميشن را پذيرفتم.

وي ادامه داد: تمامي برگزار كنندگان جشنواره ها براي ارتقاء هنر بخشي از آثار را به هنرمندان سفارش مي دهند. در بخش انيميشن تعداد آثار سفارشي كمتر از ديگر بخش هاست چرا كه اين رشته هنري شاخه اي بسيار گران و پر هزينه است.

دبير بخش انيميشن سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت اظهار كرد: در هر دوره از جشنواره با توجه به تجربه اي كه داشتم اثر را انتخاب مي كردم كه اين انتخاب نيز بر اساس آن چيزي بود كه در هر مقطع زماني مناسب مي دانستم و البته غالباً گزينش ها و افراد خوب بود.

گلپايگاني تاكيد كرد: در اين دوره از جشنواره نتوانستم به عنوان ناظر حضور داشته باشم. در هر دوره محورهايي مطرح بود و من بعد از صحبت با فيلم سازان خواستم ايده هايشان را بياورند كه در آن زمان هفته يك جلسه دور هم جمع مي شديم و كار به مرور زمان تكميل مي شد.

وي ادامه داد: با دهستاني نيز كه به عنوان مشاور و هميار با ما همراه بود، فيلم هايي را هم نقد مي كرديم كه تاثير بسيار خوبي به دنبال داشت. فكر مي كنم يكي از دلايلي كه باعث ارتقاء سطح كيفي كارها شد اتاق فكري بود كه در اين پروژه شكل گرفت.

دبير بخش انيميشن سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت بيان كرد: اين نگراني كه ماحصل كار با نظر سفارش دهنده مغايرت داشته باشد همواره با من بود اما نقطه عطف اين مجموعه و توليدات آثار، اعتماد دبير جشنواره و ديگر افراد بود كه من به توليد كنندگان منتقل مي كردم.

گلپايگاني با اشاره به اعتماد متقابل و آزادي عملي كه هنرمندان بخش انيميشن در توليد آثارشان داشتند، تصريح كرد: كشكولي تا كنون فيلم سفارشي نساخته بود اما در اين پروسه در هر جلسه رشد پروژه اش را براي ما تشريح مي كرد . وي از طريق اينترنت موضوعش را انتخاب كرد و به صورت جهت دار پژوهشش را انجام داد و به مقاومت مردم غزه براي كندن تونل هايي كه آذوقه را به مردم ديگر مي رساند پرداخت.

دبير بخش انيميشن سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت خاطر نشان كرد: اينكه برنده هاي هر دوره انتخاب هاي دوره بعد هم هستند از امتيازات قابل توجه جشنواره جهاني هنر مقاومت است يعني برگزيدگان علاوه بر دريافت جايزه نقدي و تنديس ، فيلمي براي دوره بعد نيز خواهند ساخت.

گلپايگاني يادآور شد: مخالفت نكردن در راستاي رخ دادن رويدادي قابل توجه و با ارزش در سطح بين المللي،از سياست هاي مثبت جشنواره جهاني هنر مقاومت است .از آنجا كه جامعه اي با مضامين و موضوعات ويژه داريم ،هيچكدام از آثار تبليغاتي به معناي خاص براي موسسه نيست بلكه به عنوان اثري ارائه مي شود كه انديشه وفكر موجود در آن ، براي همگان محسوس است.

دبير بخش انيميشن سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت تاكيد كرد:يكي از تجربيات موفق در اين زمينه اين است كه كارهاي سفارشي برخلاف نظر خيلي از افراد تنها نشان دهنده سياست هاي سفارش دهنده نيست چراكه هم نياز سفارش دهنده را تامين مي كند و هم خواستگاه هنرمند در اثر هنري را نمايش مي دهد.

گلپايگاني اعلام كرد: به عقيده من در صورتي كه هنرمند نتواند با يك سياست ارتباط خوبي برقرار كند ، توليد جاودانه اي را نيز ارائه نخواهد كرد. فيلم تبليغاتي خوب فيلمي است كه با هنرمند ارتباط برقرار كرده است.

اين هنرمند حوزه انيميشن اذعان كرد:براي بهتر شدن طرح سفارش آثار،پيشنهادي را ارائه كردم كه امكان عملياتي شدن آن در اين دوره بوجود نيامد و آن اين بود كه بجاي سفارش فيلم نامه به5 نفر به 15 نفر پيشنهاد داده شود كه فيلم كوتاه آماده كنند تا هم هزينه كمتري صرف شود و هم قراردادي براي تهيه فيلم نامه بسته شده باشد و هم 15 نفر شانس خلق فيلم نامه خوب را داشته باشند.

گلپايگاني افزود: پيشنهاد دادم كه در صورتي كه فيلم نامه مناسبي توليد شد براي ساخت كار هزينه كنيم در غير اين صورت تنها متحمل بودجه فيلم نامه شده ايم تا هنرمند ضرر وزياني به هنرمند وارد نشود.

وي با نويد دادن اينكه در اين جشنواره شاهد آثار بسيار خوب و درخشاني خواهيم بود، تاكيد كرد: تمامي اين موارد حاصل عشق سازنده و علاقه او و اعتمادي بود كه سرمايه گذاران ايجاد كردند .

دهستاني در ادامه گفت: انتخاب درست از آغاز كار و با گزينش گلپايگاني به عنوان دبير بخش انيميشن صورت گرفته بود .گلپايگاني با فيلم سازان،دانشجويان و دوستان زيادي در ارتباط است و انتخاب او الگويي براي ساختار مديريت هنري است.

وي بيان كرد: در زمينه فيلم هاي هنري و كوتاه اتفاقات بهتري رخ داده است كه اميدورام باعث شود تا شرايط در سازمان گسترش تجربي نيز بهتر شود. به نظر من در بخش تجسمي و انيميشن افراد مظلوم واقع شده اند چرا كه با مدت زمان و هزينه اي كه صرف يك كار مي شود كمتر مورد حمايت قرار گرفته است.

دهستاني با يادآوري اينكه رشته انيميشن شاخه ميان رشته اي است ، ادامه داد: اگر چه مبلغ پرداختي در اين جشنواره خيلي عجيب نبود ولي نظم،احترام و عملي كه در آن اتفاق افتاد و مسئوليتي كه گلپايگاني براي دوره دوم و سوم داشت دلگرم كننده بود.

وي افزود:از بعد هنري طرفدار اين هستم كه انيميشن در حوزه تجسمي گنجانده شود و به نظرم به لحاظ آكادميك هم خيلي غلط نيست و مي توان اين مقوله را به راحتي پذيرفت.

گلپايگاني اذعان كرد: پروسه اي كه بعد از توليد اتفاق مي افتد خيلي قوي نبود البته آثار خوبي توليد و به نمايش در آمد ولي در ادامه كنار گذاشته شد كه اين امر در انيميشن بي معنا است.متاسفانه ما مديريت خوبي درباره اين آثار نداشتيم زيرا با وجود توليد كارهاي خوب نتوانستيم كارها را بر بالهاي موفقيت سوار كنيم.

وي در بررسي سه فيلمي كه در آغاز اين نشست پخش شد تشريح كرد: پس از اينكه با ايده اثر حميد بهرامي –مسافر افق- روبرو شدم فهميدم كه اين كار مربوط به ساختار غزه است بنابراين زمانيكه در شورا مطرح شد به تاييد رسيد و مورد توجه قرارگرفت چراكه به زبان مفهومي به موضوع مقاومت بسيار نزديك است.

وي ادامه داد: همچنين در فيلم كرماندو كه بحث زيادي براي آن با اكرمي –هنرمند حوزه انيميشن- داشتيم با نگراني هايي بود چرا كه فكر مي كرديم ممكن است استفاده از برخي از سمبل ها با عث سوء برداشت مخاطب شود اما در اصل از بهترين كارهاي حسي و حركتي بود كه به شكل تكنيكال به نمايش در آمد.اين فيلم هميشه توانسته مخاطب خود را راضي كند و با وجود موضوعي ساده بسيار جذاب و خوب است. ساختار،نوع بيان در اين اثر به قدري شيوا است كه به خوبي موضوع را بازتاب مي دهد.

دبير بخش انيميشن سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت در اشاره به فيلم راه حلي براي يك مسئله اثر بهزاد فراهت كه به عنوان سومين كار انيميشن جشنواره در نشست تحليلي پويا نمايي مقاومت پخش شد،اظهار كرد: اين فيلم نزديك ترين فيلم به موضوع فلسطين است كه با سمبل و نماد ارائه مي شود .شايد اين اثر از نگاهي،كاري معمولي باشد ولي در اصل يك فيلم سياسي است.

دهستاني نيز در بيان نظرش درباره سه فيلم مورد بررسي قرار گرفته در اين نشست تشريح كرد: فيلم"راه حلي براي يك مسئله" اثر بهزاد فراهت كاري است كه اشاره به هنر ناب انيميشن دارد كه به لحاظ استاتيك و مقوله زيبايي شناسي متكي بر سينما نيست.

وي ادامه داد: اين اثر آدم را به تعمق وا مي دارد و با وجود اينكه موسيقي ندارد ولي صدا گذاري ها فضايي را ايجاد مي كند كه بر بعد ميني ماليستي كار مي افزايد. ميني ماليستي بودن اين كار در صداي پرنده ها نيز وجود دارد تا حدي كه فضاي سفيد و مه گرفته اثر خيلي تخيل برانگيز است.توليد كننده اين اثر با بهره گيري از كمترين متريال قصه را روايت مي كند.

وي درباره فيلم انيميشني كرماندو اظهار كرد:در اين اثر سبكي بوجود آمده است كه براي تماشاگر جذاب است.اين كار از جمله آثاري است كه در طول توليد انيميت كامل شده است جذابيت هايي كه در اين كار گنجانده شده است شوخي و لذتي را به تماشاگر منتقل مي كند كه بازخورد خوبي داشته است.

وي اعلام كرد: ريتم هاي خوب ،زاويه بندي مناسب دوربين،زمانبندي انيميتي اين كار بسيار جالب و حائز اهميت است اما آنچه كه در اين كار مي توان مورد نقد قرار داد پايان بندي سريع كار است كه مي توانست بيشتر به طول بينجامد.همچنين استفاده از موسيقي نيز از جمله مواردي است كه بهره گيري از آن مي توانست تاثير بيشتري را به دنبال داشته باشد.

دهستاني درباره فيلم "مسافر افق" كاري از حميد بهرامي گفت:اين فيلم از بهترين كارهاي انيميشن ايران است و به نظرم اگر در چرخه درست قرار مي گرفت مي توانست تا مرز اسكار و كانديدايي پيش رود اما با رفتن بهرامي از ايران اين پروسه شكل نگرفته وفيلم به لحاظ زماني پير شد .

وي در پايان افزود: اين اثر از لحاظ فرم ،نوع اغراق ها،نقاشي،طراحي بسيار تكان دهنده و هوشمندانه است .گاه حذف شدن برخي فريم ها ايجادكننده شبهه است ولي كاراكترهاي داستاني اين سوء برداشت را رفع مي كند.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن