تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805037057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست كانون سردفتران ازدواج از روحاني


واضح آرشیو وب فارسی:الف: درخواست كانون سردفتران ازدواج از روحاني
نايب رئيس كانون سردفتران ازدواج و طلاق در نامه‌اي از رئيس‌جمهور درخواست كرد به جهت رفع مشكلات موجود كه بنيان خانواده را هدف گرفته، وزارت ورزش و جوانان به وزارت ورزش و خانواده تغيير نام دهد.

به گزارش فارس در اين نامه كه از سوي نايب رئيس كانون سردفتران ازدواج و طلاق خطاب به رئيس جمهور منتشر شده آمده است:

پس از اعلام اسامي كانديداهاي رياست جمهوري از سوي شوراي محترم نگهبان و محرز شدن كانديداتوري حضرتعالي بعنوان يك وكيل دادگستري كه سوگند خورده مدافع حق و عدالت باشد به خود باليدم كه پس از مدت مديدي يك وكيل دادگستري در راس هرم اجرايي جمهوري اسلامي ايران قصد خدمت دارد به همين جهت به وسع خود قربتاً الي اله و بدون هيچ انگيزه اي اعم از سهم خواهي و... اقدام به تبليغ به نفع شما نمودم كه الحمداله و المنه به فضل الهي و كمك مردم عزيز شما برنده اين انتخابات شديد انتخابي كه صرف نظر از مسائل جناحي و شخصي هر كانديدا شايد بتوان گفت اولين انتخاباتي بود كه شعارها و برنامه و ديدگاه هاي يك نامزد برنده انتخابات شد.

شما بهتر از هر كسي واقف هستيد كه واقعاً ملت شريف ايران به اميدي به دولت تدبير و اميد راي دادند كه چهره كلي جامعه در نگاه بين المللي و مسائل مختلف داخلي بهبود يابد و اين مهم ممكن و ميسر نبود مگر با نگاه مدبرانه و اميد وارانه شما به مسائل مهم داخلي و بين المللي و برنامه‌هايي كه جهت بهبود اين وضعيت ارائه داديد كه بحمداله مسير حركت دولت نيز روز به روز ملت شريف را به اين اميد و تدبير اميدوارتر كرده است.

تقريباً ۱۰۰ درصد برنامه‌هاي حضرتعالي را ملاحظه و در هر مسأله‌اي نگاه كارشناسي و مدابرانه شما را دنبال مي‌كردم و بيشتر از هميشه خوشحال و مسرور از اينكه مسائل و مشكلات با تفكر و تعقل و بدون هرگونه تعصب و افراط و تفريط حل خواهد شد.

پر واضح است كه بازكردن گره كور مسئله هسته‌اي در روابط بين المللي و حل و فصل اقتصادي در مسائل داخلي از اهميت بالاتري نسبت به ساير مسائل و مشكلات برخوردار بود و به همين سبب در صدر برنامه‌هاي شما قرار گرفت كه خدا رو شاكريم كه مسئله مهم هسته‌اي با درايت كامل و كمك مردم عزيز حل گرديد در بين تمام مسائل و مشكلات و رئوس برنامه‌هاي حضرتعالي چنانچه دال بر بي ادبي نباشد اجازه دهيد اعلام كنم حل مسائل و مشكلات خانوادگي كمرنگ تر از ديگر مسائل و مشكلات جلوه مي‌نمود كه در همان زمان انتخابات نيز موضوع را از طريق ايميل خدمت حضرتعالي ارسال كردم به همين جهت و در اجراي فرامين ولي امر مسلمين كه فرمودند همه مكلف شرعي و موظف اجتماعي هستند به دولت در جهت حل مشكلات كمك كنند اين عريضه را به همراه نتيجه ۱۵سال كار كارشناسي و آسيب شناسي انجام شده در مقاطع مختلف اعم از وكالت و قضاوت و دانشگاه و نهايتاً كانون سردفتران ازدواج و طلاق توام با راهكار تقديم حضور نموده در اجراي اصول قانون اساسي در جهت حل اين معضل عظيم كه متأسفانه امروزه گريبانگير جامعه ما شده است تقاضاي بذل توجه و عندالاقتضا صدور دستور مقتضي را دارم.

بعنوان مقدمه لازم به ذكر است كه آمار ثبت وقايع ازدواج و طلاق در ۶ ماهه اول امسال ملاك عمل قرار گرفته است و رئوس مشكلات را در اولين نشست خبري كانون سردفتران ازدواج و طلاق به اطلاع مردم شريف ايران رساندم.

۱. در بررسي عميق علل و عوامل رشد فزاينده انشقاق در خانواده‌ها اعم از اينكه اين شقاق بين زن و شوهر بعنوان سردمداران اين پايگاه و يا بين فرزندان با هم و يا فرزندان با اوليا شده است به اين نتيجه رسيدم كه مسير و آينده براي هر خانواده كلاً يا جزئي روشن و اميدوارانه نيست چرا كه هيچ فرد يا گروهي بصورت كامل عهده دار اين مسئوليت مهم كه همانا روشن كردن چراغي جهت يافتن مسير صحيح و رو به آينده باشد وجود ندارد كه اين اولين مشكل در نگاه ريشه اي به مسائل است واقعاً اگر بخواهيم منصفانه قضاوت كنيم بايد اعلام كنيم بخاطر عدم توجه كافي و عميق به تبيان خانواده بعضي از خانواده ها معلول طلاق هستند نه علت آن.

وقتي هيچ نهاد يا ارگان يا سازماني عملاً و رسماً عهده دار هدايت خانواده ها به سمت مسير صحيح و روشن نيست چگونه مي توانيم از جوانهاي خودمان انتظار داشته باشيم تا زندگي خانوادگي خود را در مسير صحيح قرار دهند؟ كدام مسير؟ اصلاً خانواده خوشبخت چه خانواده اي است؟ و يا اينكه خانواده‌اي كه خوشبخت نيست كدام است؟ و اصولاً چه كسي بايد به ملت جوابگوي اين معضل باشد كه چرا طلاق رو به افزايش است؟ و بهتر بگويم اگر به گذشته برنگرديم ، ازين به بعد چه كسي يا گروهي يا نهادي بايد مسئول جلوگيري از انحطاط خانواده ها باشد؟

۲- ما كه وكيل هسيتم و ملتزم به قاعده «قبح عقاب بلابيان». در نتيجه به جهت رفع اين نقيصه بزرگ اينجانب در كنفرانس خبري از نمايندگان محترم تقاضا كردم وزارت ورزش و جوانان به وزارت ورزش و خانواده تغيير نام دهد و از حضرتعالي نيز استدعا دارم تمام تلاش خود را به اين مهم معطوف داريد چرا كه بنده با در نظر گرفتن نقطه نظرات تمام كارشناسان و صاحب نظران حوزه اجتماعي كه جملگي بيان ايراد نمودند و كمتر كسي را ديدم كه ضمن بيان مشكل جهت حل آن راه حل نيز پيشنهاد دهد به اين نتيجه رسيدم تا در جهت اداي تكليف پيشنها خود را تقديم حضور نموده تا در صورت صلاحديد و تصويب اين موضوع حداقل نفع آن اين است كه مي توانيم اهميت خانواده وسلامت آن و حفظ كيان خانواده از آماج حملات بدخواهان به نظام و ملت را به همه، چه داخلي و چه بين المللي گوشزد كنيم تا تمام تصميمات مرتبط با خانواده اعم از قانونگذاري در حوزه خانواده تا اظهار نظر كارشناس و تهيه و تدارك برنامه هاي رسانه اي مربوط به خانواده و نهايتاً تعيين مصاديق مربوطه، از يك مجرا و قانون كه دربرگيرنده تمام نظرات باشد انجام پذيرد.

مشكلاتي از قبيل:
- مرجعي كه بتواند ملاك‌هاي ملي و مذهبي ما را در خصوص موضوعات مختلف خانواده ازجمله چگونگي برگزاري نامزدي، تعيين مصداق عرف جهيزيه، عرف مهريه و برگزاري عروسي را اعلام كند و تصميم اين مرجع براي مردم ملاك كارشناسي باشد.

- مرجعي كه مدافع حقوق حريم پاك زنان در خانواده باشد و بهتر آنكه بتواند در مواقع ضروري وكيل براي ايشان معرفي كند.

- مرجعي كه در تمام مشكلات مستحدثه بتواند بر اساس قوانين موجود به خانواده ها ارائه راهكار دهد.

- با تامين چنين نهادي از تشتت آرا در مسائل خانوادگي كه بسيار هم زيان باراست جلوگيري مي شود.

- مرجعي كه خانواده ها با طيب خاطر بتوانند جهت حل مشكلات خود بدون مشكلات اداري به آن مراجعه نمايند.

- مرجعي كه فرزندان خانواده در صورت وجود هرگونه مشكلاتي از قبيل كودك آزاري و ممانعت از تحصيل و غيره بتوانند صرفاً با يك تلفن حل مشكل كنند.

اميد اول‌: اين است كه اين نامه كه ماحصل تلاش كارشناسان است در ورطه و پيچ و خم هاي اداري مفقود نگردد

اميد دوم: اين است كه با حضور حضرتعالي بعنوان يك وكيل دادگستري در سمت رياست جمهوري نگاه سازمان محترم صدا و سيما به شغل شريف وكالت كه مطابق قانون هم سنگ قضاوتست تغيير كند

اميد سوم: اين است كه چون سردفتران ازدواج و طلاق كمك شاياني به اينجانب در ارائه اين پيشنهاد و راهكار مربوطه نمودند مشكلات عديده اي كه گريبانگير ايشان است به دستور حضرتعالي مرتفع گردد.

و اميد آخر اينكه: روزي فرا رسد كه مشكلاتي از قبيل طلاق و... به همت بلند شما از بين برود.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن